![]() |
Waarom ga jij naar het HBO
Ik ga naar het HBO (richting logistiek) omdat ik denk een betere baan te vinden dan met men huidige MBO-diploma Manager Opslag en Vervoer. Daarnaast denk ik meer kennis te verwerven die ik later in het bedrijfsleven kan toepassen.
Hoe zit dat met jouw? |
ik ga een hbo-opleiding volgen, om voldoende kennis op te doen om het familiebedrijf te continueren op een verantwoorde manier.
|
Ik wil graag naar een kuntacademie. Op MBO-niveau heb je wel creatieve opleidingen, maar niet zo uitgebreid. Daarnaast zie ik mezelf nog niet fulltime werken en ik vind het gewoon zonde om te stoppen als ik weet dat ik ook HBO aankan.
Overgens moet ik nog één jaar MBO. |
Citaat:
|
Ik ben bijna klaar met het HBO.
|
ik ga naar het HBO omdat ik daarvoor vwo deed en mijn opleiding alleen beschikbaar is in MBO (4 jaar) en HBO (2 of 4 jaar) en de keuze voor HBO dus voor de hand ligt.
|
Citaat:
(Vind ik.) |
Mwah... niet echt om een van de redenen die in de poll stond. Ze hebben wel alle drie een beetje meegespeeld, maar toen ik slaagde van de HAVO had je nog de basisvorming. Met die vakkenpakketten dus. Ik had destijds een vakkenpakket met A-vakken zoals Wiskunde A, Economie I en II etc. Tja, en ik had best wel interesse in die vakken, dus daar wilde ik een vervolgopleiding in gaan doen. Al vrij snel viel de keuze op de HEAO in Sittard. Daar ben ik uiteindelijk Bedrijfseconomie gaan doen en na 4 jaar succesvol afgestudeerd. :)
|
Anders namelijk: Ik heb dit jaar uni gedaan in Belgie en dat heb ik niet gehaald. Ik zou vijf herexamens hebben van de acht examens en het lag me niet. Ik hoop dat het HBO me meer ligt dus vandaar dat ik dat ga proberen :)
|
Omdat ik vwo had gedaan en een universitaire studie niet bij mij past.
Ik wilde iets praktisch, en niet meer te lang studeren. Tsja en toen werd het de hbo. |
Citaat:
|
Kunnen we niet ook een discussie opstarten: Waarom ga jij niet naar het HBO? :)
|
Ik snap nie waarom al die mbo'ers nog HBO gaan doen. Die domme gasten moete gewoon lekker op het mbo blijven en ons hbo'ers met rust laten.
|
Nou, voor mij ben jij een domme gast. Dus. :|
|
Wat een vreemde poll. Ik ga naar het HBO omdat ik met mijn HAVO diploma niet naar de universiteit kan. Omdat ik later graag een baan wil hebben ben ik toen een beroepsopleidng gaan volgen. Daarom zit ik op het HBO.
|
ik heb havo gedaan. Doorleren na eerst nog VWO en daarna universiteit zal ik waarscheinlijk niet aan kunnen, bovendien heb ik ook niet het gevoel dat dar mijn droom ligt.
En MBO doe ik liever niet. Na 5 jaar strijden voor mijn havodiploma hoop ik er nu ook echt uit te kunnen halen wat erin zit. |
Ik ga liever HBO doen dan universiteit omdat ik bang ben dat ik niet goed met de zelfstandigheid om kan gaan die op een universiteit veel groter is dan op HBO..
En verder waren er leukere studies op HBO naar mijn mening |
Ik ben na de mavo havo gaan doen omdat ik een hbo-opleiding wilde gaan doen (op het mbo was er niet zoveel dat me echt wat leek en op het hbo wel) en ben na de havo dus ook een hbo-opleiding gaan doen. Nu wil ik het liefst nog universiteit er achter aan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ging naar het HBO omdat ik een Havo-diploma had en geen VWO-diploma, maar wel naar de uni wilde.
Nu ga ik naar de uni omdat het HBO te makkelijk was, ik altijd al naar de uni wil, ik leergierig ben en omdat ik denk dat ik 'mijn studie' gevonden heb. Het wetenschappelijke trekt me super veel meer. |
Ik ga naar het hbo omdat ik een havo diploma heb en niet zonder vervolgopleiding wil zitten. Ik ben namelijk best wel materialistisch en ben dus best uit op een aardige loon :o Maar ook omdat "simpel" werk voor mij geen uitdaging is en ik dat nog geen maand zou volhouden. Om een beetje uitdagend werk te kunnen vinden is een opleiding dus best essentieel. Daarbij ben ik ook wel leergierig en is school voor mij geen straf.
Maar eigenlijk wil ik heel graag naar de universiteit. Maar dat zien we na dit jaar wel hoe dat loopt. |
Citaat:
Verder vond ik als enige geneeskunde en diergeneeskude enigzins aantrekkelijk; maar dat is hard en lang studeren. Nee ik heb een goede keus gemaakt :). (maar ben wel blij dat ik vwo als basis heb). |
Ik zat eerst 3 jaar op VWO, kon dat ook halen.
Maar wist al geen dat ik geen uni wilde doen, dus in de vierde overgestapt naar de Havo, en daarna de opleiding gaan doen die ik altijd al graag wilde doen :) |
Citaat:
|
Ik heb HBO gedaan omdat ik een havo diploma heb, maar wel naar de universiteit wilde. Na 1,5 jaar ben ik overgestapt naar de universiteit omdat het HBO te makkelijk was:o
|
combinatie van allen. Ik heb havo diploma net gehaald (was blijven zitten in 4 havo) en ik vind mezelf te jong om te werken, daarbij denk ik een betere baan te kunnen krijgen als je een goede opleiding hebt afgerond. Dit vind ik zelf heel belangrijk voor m'n toekomst. Ga komend jaar samenwonen met mijn vriend en wil later gewoon ook leuk zakcentje hebben en daar komt bij dat ik het ook belangrijk vind dat ik een goed voorbeeld ben voor mijn kindere later
|
Ik doe HBO omdat dit voor mij de ideale mix is van theorie en praktijk. Ik heb het afgelopen jaar mijn propedeuse gehaald dus ik zou voor universiteit kunnen kiezen, maar ik ga door op hbo-niveau.
Ik mis wel verdieping in de opleiding. Misschien wil ik uiteindelijk toch nog universiteit doen, na een paar jaar beeldende kunstopleiding of na afronding daarvan. Kunstacademie op HBO-niveau is eigenlijk een contradictie in terminus: zelfstandig nadenken wordt op HBO niveau te weinig gestimuleerd en dat is nu juist het bestanddeel dat ik voor een kunstenaar(sopleiding) 1 van de belangrijkste vind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Anders:
I.v.m. geen propedeuse na 3 jaar (Technische Wiskunde, TU Delft) heb ik voor mijzelf besloten om naar de HBO te gaan en gewoon de lerarenopleiding te doen. |
Citaat:
|
is niveau verschil zo groot tussen HBO en Uni? iemand ervaring mee?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat als ik de prestaties bekijk die van mijn universitair studerende vrienden verwacht worden, zij meer moeten doen om alles te halen, meer tijd moeten investeren, meer moeite moeten doen om bepaalde boeken/onformatie te achterhalen. Maar dat hangt ook weer helemaal van je studierichting af. |
omdat ik hiervoor havo deed.
geen zin had om vwo te gaan doen. ik een leuke opleiding heb gevonden op het hbo. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |