![]() |
verschillend libido
Waarschijnlijk een niet geheel onbekend probleem. Maar de een heeft een veel hoger libido dan de ander binnen een relatie.
Hoe gaan jullie daar mee om? Heeft degene met het grootste libido zich maar aan te passen, of wat. Om maar eens te beginnen met mijn relatie: mijn vriend heeft eigenlijk altijd zin. Ik heb dit dus niet, en mijn vriend past zich daarom vaak aan aan mijn behoefte. Het gaat gewoon vrijwel altijd zo, maar als ik er zo over nadenk is dat eigenlijk ook niet eerlijk. Natuurlijk maak ik wel eens zin voor hem, of zorg ik dat hij toch een beetje aan zijn behoeftes toe komt. Hoe is dat bij jullie? |
Hoi wij hebben daar nog geen last van. Vroeger ja, toen had ik gezegd 'maar dat komt vast nog wel!', maar omdat ik nu voor het eerst het lef heb om hardop te zeggen hoe verliefd ik wel niet ben (schattig naïef klein meisje) heb ik nogal goede hoop. (Ja, eerder was ik altijd de lastpak! :) )
|
geen last van, we willen allebei altijd wel. maar dat heb je meestal in het begin van een relatie
|
Citaat:
|
Dat zegt ie toch? :confused:
|
mhh beetje herkenbaar. Ik vond ook dat IK altijd meer zin had dan hij, en dat voornamelijk het initiatief om te vrijen bij mij lag. Mijn libido was dus kennelijk hoger (maar niet absurd hoog).
wat we er aan deden: niks. En dat frustreerde me behoorlijk. Het is ook uiteindelijk uitgegaan. Tegenwoordig heb ik daar geen last meer van. :) |
mijn vriend heeft vaker uit zichzelf zin dan ik heb, maar hij kan er meestal wel voor zorgen dat ik zin kríjg (als hij dat probeert - ik neem vaker initiatief dan hij), dus dat is niet erg.
Bij mijn ex-vriend had ik vaker zin dan hij had, nouja, dat was eigenlijk ook niet zo'n groot probleem, als hij niet wou gingen we gewoon wat anders doen, ook goed. |
Bij ons veschil 't nogal per periode..
Soms heb ik vaker zin, soms zij. Als je een beetje laat merken dat je zin hebt en de ander heeft niet perse geen zin, dan kan je soms best zin maken/krijgen.. Op die manier gaat 't best redelijk... |
Bij ons is het zo'n beetje hetzelfde. Soms dan heeft de een echt geen zin, maar meestal valt er wel zin te maken.
|
Dat is echt nooit een probleem geweest bij mijn ex, precies wat er hier gezegd wordt: als de één zin heeft zorgt ie er wel voor data de ander dat ook krijgt. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mijn ex en mij had hij echt altijd zin, en dat werkte een beetje op mijn zenuwen. hij wou echt altijd, en het kwam amper voor dat hij niet wou. En ik, stom als ik was, liet me dan ook altijd meevoeren ook al had ik echt geen zin. Maarja daar heb ik ook weer van geleerd..
|
Beide altijd wel zin, ik heb alleen geen zin als ik nog lig te slapen en mij wakker maakt. ;) we zien elkaar nu elke dag (vakantie) en doen het nu 2 a 3 keer per dag. Meestal 2. We hebben inmiddels bijna 9 maanden iets. Buiten de vakanties zien we elkaar 4 dagen in de week, en dan is het meestal 3 keer per dag. :o
|
we hebben nu zo'n maand of 10 iets. We hebben ongeveer evenveel zin. En soms heb ik zin en zorg ik ervoor dat hij dat ook krijgt of andersom. Al doen we t nu wel minder vaak dan in t begin wat eigenlijk wel goed is want we kwamen aan bijna niets anders toe :p.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal gaat het wel gelijk op. We hebben ook maar in principe 1 of 2 keer per week echt tijd om seks te hebben, dus meestal gebeurt dat ook wel. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd beduidend minder zin in seks heb dan hij, maargoed, ik zit niet helemaal goed in mijn vel. Hij zorgt er wel altijd voor dat ik het ook naar mijn zin heb, hij doet zijn best om voor mij zin te maken en meestal lukt hem dat ook wel.
Ik moet wel zeggen, we zijn nu bijna 2 jaar bij elkaar en in het begin wilden we echt de hele dag niets liever dan seks hebben en hadden we ook geregeld 4, 5 keer seks per keer (nacht - middag, zoiets) Nu neemt dat wel af moet ik zeggen. Tot 2, 3 keer. Met mazzel. Sja, ik weet ook niet waar dat aan ligt moet ik zeggen. |
Wij hebben ongeveer wel evenveel zin denk ik. Ik soms iets meer dan hij. Soms probeer ik dan gewoon zin bij hem te maken maar als hij echt niet wil dan is het jammer en dan wacht ik wel weer tot hij ook zin heeft.
|
Gaat betrekkelijk gelijk op, geloof ik.
|
praat me dr niet van!
ik zit al 4 jaar in een relatie met een zeer verschillende libido... Mijne hoger(begrijpelijk ik ben man? :)) dan die van haar... Maar als ik daar zulke problemen mee zou hebben zou ik er niet meer in zitten wel!!?! |
Citaat:
de vorige relatie van mijn vriendin ging bijv. onder meer niet goed omdat zij gewoon echt veel meer zin had dan hij |
Nou, wat mij wel opvalt is dat veel jongens vinden dat ze zin in seks hebben als ze denken 'joah, ach, ik zou nu best seks kunnen hebben' (waarschijnlijk ook vanuit het algemene idee dat een jonge man een enorm libido hóórt te hebben) terwijl veel meisjes pas vinden dat ze zin in seks hebben als ze denken 'ooooh jaaaaah ik wil seks nu!' (misschien ook wel vanuit het idee dat meisjes 'netjes' moeten zijn). In zulke gevallen is het logisch dat de jongens vaker vinden dat ze zin in seks hebben :P
|
Citaat:
|
ooooooh.
|
bij ons is het vaak zo dat hij er meer aan denkt, meer initiatief neemt en vaker wil.. alleen als we bezig zijn kan ik de hee dag wel bezig blijven en bij hem is dat na een paar keer anders :p
|
De man heeft in een relatie meestal vaker zin dan de vrouw "doh"
Soms pas ik me aan, soms past hij zich aan. Soms hebben we tegelijkertijd zin, soms niet. Naja, beetje een tussenweg zoeken, dan loopt het wel los. Er komen in ieder geval nooit problemen van. |
Citaat:
Ook nog nooit een vriendin gehad die ongeveer op t zelfde niveau zat helaas...... |
bij ons zit het ongeveer op hetzelfde niveau, als hij zin heeft en ik niet kan ik hem altijd nog op andere manieren helpen ;)
|
Citaat:
in dat geval is mijn libido ook weer geoorloofd, want als sex and the city fan 'hoor' je gewoon te vragen om seks |
Citaat:
|
Het verschil in libido wordt pas een probleem als de communicatie ontbreekt of als de één zich steeds meer richt op het 'krijgen' van die seks, terwijl de ander daar nu net geen behoefte aan heeft.
Laatst was er een interessante documentaire over dit onderwerp, de man had minder zin dan de vrouw. Zij pushte de hele dag/week dat ze wilde vrijen en hij raakte daar nogal radeloos van. ze kregen van een therapeute een onwijs leuke opdracht mee. De partner die veel zin had mocht overdag niet meer aan zijn/haar partner onder de gordel komen. Hierdoor werd de partner met minder libido niet meer constant 'gepusht'. De partner die een hoger libido had (in dit geval de vrouw) mocht, eenmaal in bed, zo vaak vrijen als ze wilde op de voorwaarde dat de ander geen actieve rol in mocht nemen en dus ‘verwend’ werd. De man had twee maanden lang geen vrouw meer die hem overdag betaste onder de gordel. Een maal in bed kon hij rustig op zijn rug blijven liggen. Na een paar weken was de grootste druk bij de vrouw weg, maar liep de druk bij de man op. Hij mocht immers zijn vrouw niet verwennen, iets dat hij wel graag wilde doen. Hij mocht haar dus ook niet meer metasten. Het resultaat was dat ze beiden meer op hetzelfde niveau qua libido kwamen en uiteindelijk intenser de liefde bedreven/regen en wind maakten/seks hadden* (*maak uw keuze). Dus, voor een ieder die zich aangesproken voelt. Laat maat weten hoe het afliep. |
bij ons is t zo dat mijn libido veeel hoger is dan die van hem. Maar ik denk dat die van hem wel extreem laag is. Voor hem is 1 keer in de drie weken genoeg, terwijl we elkaar 4 keer per week zien.....Ik wil wel elke week.
Ik krijg hierdoor vaak het gevoel dat ie me niet opwindend genoeg vindt of iets dergelijks en raak gefrustreerd. Of ik ga denken dat hij verliefd is op een ander, hoewel hij wel laat zien dat ie van me houdt op andere manieren... Mwah, misschien dat van dat niet onder de gordel komen maar eens proberen haha. Maar ik denk dat dit verschil best tot problemen kan leiden in een relatie. Wij hebben pas 4 maanden iets.... |
Hetzelfde als TS, in ieder geval in het begin. Hij had altijd zin, ik ook wel vaak, maar niet altijd. Toen ging ik aan de pil en kreeg ik minder zin, hij nog steeds altijd. Ik gaf soms toe, maar meestal had hij zich aan te passen. Maar toen ging hij aan een dieet en sindsdien zitten we vrijwel op hetzelfde niveau (en dat is vrij laag, maar we hebben er allebei vrede mee). Grappig is dat we soms allebei tegelijkertijd periodes hebben waarin we veel zin hebben en soms ook periodes waarin we echt geen zin hebben. Heel gek :) We zijn op elkaar afgestemd :)
|
Vroeger had hij meer zin, nu heb ik meer zin, zo schommelt dat een beetje. Uiteraard wordt er niets tegen de zin in ondernomen, maar 'overhalen' mag :D...
|
mijn vriend heeft ook een hoger libido...ik ben best lui dus het beginnen aan sex duurt altijd even bij mij, als ik eenmaal begonnen ben ga ik los...maar de zin heb ik niet heel erg vaak...ik heb soms dat ik me aanpas en toch maar sex heb, maar zoveel geniet ik er niet van, ik ben dan erg passief...mijn vriend merkt dat wel...
aan de andere kant lijkt het soms zelfs dat hij pissig is dat ik geen zin heb en hij wel...later heeft ie dan spijt als hij beetje verkeerd gereageerd heeft en ziet hij in dat het niet gepast was, maar op het moment zelf begrijpt hij het niet als ik het uitleg dat ik gewoon geen zin heb... dit geeft in onze relatie soms best problemen...vorige week zelfs nog...ik weet niet zo goed hoe we hiermee om moeten gaan, maar ik zeg ook altijd tegen hem: geen zin hebben is voor mij een gevoel en die kan ik echt niet zomaar veranderen...dus tja...tis wel altijd goed om erover te praten en dat doen wij ook... |
wij hebben daar eigenlijk geen last van, we willen altijd eigenlijk wel :D
|
We hebben allebei eigenlijk altijd wel zin... :rolleyes: hij zegt altijd dat ie wel even kan wachten maar dan begin ik met hem op te geilen en tja van t een komt et ander.. maar ik ben vaak wel de aanstichtster..
|
Citaat:
en kan je wel zin hebben om t met jezelf te doen? anders begin je gewoon eerst met jezelf en als je dan bijna komt laat je t hem afmaken (met neuken) |
Voorgaande relatie liep het in 't begin wel vrijwel gelijk op, maar na een jaartje begon hij steeds minder zin te krijgen. Best logisch, maar er zat dus een duidelijke reden achter die ik pas te horen kreeg bij het 'uitmaken'.
Er werd een gulden middenweg genomen maar naarmate de tijd strekte kwam die ook niet meer, nee was nee en het gebeurde dan ook niet. Ik kon daar dan ook bloedlink om worden, zeker als je elkaar toch al gauw 4 dagen in de week ziet en hij dan ook nog eens maar tot de helft ging, wel opgeilen maar niet afmaken. Als ik er later op terug kijk snap ik ook wel een beetje waarom en dat het vooral een opvolgende serie van gebeurtenissen is geweest die daartoe heeft geleid, maar toch. Een relatie waarin de een bijna 2x zoveel zin heeft dan de ander werkt niet. Zeker niet als er ook nog eens niet over gepraat wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben eigenlijk allebei altijd zin :)
|
Geen zin is geen zin. Simpel als dat. De ander heeft zelf ook 2 armen met handen eraan, als ie echt nodig moet dan kan ie zelf ook wel ff. Maar is me nog nooit echt overkomen dat iemand echt een vreselijk veel hoger libido heeft dan ik...
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb mn wraak gehad, kan me nog weinig schelen zo :p En nu weer ontopic :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |