![]() |
[PC] Nieuwe PC?
Ik zoek advies voor een nieuwe pc :). Hij zal vooral gebruikt gaan worden om te gamen. Het budget komt niet al te nauw. Het moet niet zo zijn dat het erg veel duurder wordt voor maar een beetje prestatiewinst, maar ik wil er wel graag een tijdje mee vooruit kunnen. Ga maar uit van (een zo klein mogelijke) 2000 euro (inclusief toetsenbord, muis, scherm, dvd-brander).
Verder hebben we geen voorkeur voor bepaalde merken en waren we niet van plan om te gaan over(c)locken(?). Ik weet niet zeker of het uitmaakt voor wat voor videokaart jullie hopelijk gaan advizeren maar ik denk dat het wel een 17" scherm zal worden en dus geen al te hoge resoluties. Maar als jullie denken dat 19" makkelijk kan voor die prijs en het wel waard is hoor ik het graag. Ik wil ook graag weten waar we alles het beste kunnen bestellen / halen. Het liefst een plek waar ze hem al voor ons in elkaar zetten, want dat hebben we nog nooit zelf gedaan. We hebben wel wat geld over voor betrouwbaarheid en service. Toetsenbord, muis, scherm, dvd-brander hoeven er trouwens niet per se bij te zitten, dat krijgen we zelf nog wel uitgezocht :). De kans dat we de pc in de toekomst gaan upgraden is niet zo groot. Even snelle componenten van oude types die in de uitverkoop zijn, zijn dus wel een optie, als dat jullie een goed idee lijkt :). Als je er zin in hebt mag je natuurlijk ook meerdere mogelijkheden met bijbehorende prijskaartjes posten :o. Bij voorbaat dank :) |
http://www.tweakers.net/reviews/580/4
Astublieft :) Alleen zou ik de card reader en de usb mem stick eruit laten en een dual core processor kopen :) |
En aangezien je geen zin hebt om dat allemaal zelf in elkaar te zetten: ik zag laatst dat Salland Automatisering die systemen verkoopt.
Systeem wat Jolt noemde hebben ze ook, daar kun je idd erg lekker mee gamen :) Kost daar 1452 euro, dan hou je een kleine 500 euro over voor een leuk scherm, toetsenbord en muis. Lukt makkelijk :) Samsung 730BF vind ik zelf een erg mooi scherm, 17 inch, 4ms en DVI voor rond de 300 euro. Let er iig op dat je een scherm neemt met DVI en een fatsoenlijke responsetijd, zeker aangezien je gaat gamen. |
AMD64 X2 aanschaffen :D
|
Als je gaat gamen is het misschien verder handig om eraan te denken dat je bij je beeldscherm in principe een responsetime van 20ms of lager nodig hebt, dit om ghosting te voorkomen. Daarnaast vind ik het persoonlijk prettiger om met een gewone optische muis te spelen, dus geen draadloze. Dit omdat deze soms nog wel eens vreemde acties hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedankt allemaal :)
We hebben dat systeem bij Salland besteld en het scherm dat op tweakers.net geadviseerd werd (19 inch, 8 ms, DVI). Ik gebruik gewoon de muis en het toetsenbord die ik hier heb en dan hebben we nog wel een ander setje liggen om aan deze 'oude' pc te hangen. De pc komt op een kantoortje te staan en daarom hebben we er maar 2 simpeler speakertjes bij besteld en de geluidskaart weggelaten. Ik geloof dat alleen het moederbord ook wel wat geluid uit die dingetjes kan toveren (?) en als dat echt nergens op lijkt zoeken we er nog wel een keer een andere simpele geluidskaart bij. Nu nog een weekje wachten en bedenken welke spellen ik nog moet hebben :p. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, ghosting komt pas bij gamen aan bod. Geloof bij een 16 ms boven de 60 fps en bij een 12 msjes boven de 80.
Als je een fatsoenlijke tft koopt van een fatsoenlijk merk, dan maakt het niet uit of hij 16 ms of 12 ms is. Aagezien de meeste toch overdrive functie hebben. |
Citaat:
Dat laatste is overigens onzin, ghosting heb je soms al bij 12 ms bij, zoals Jolt terecht opmerkt, hogere framerates. |
Citaat:
|
Citaat:
Met analoog heb je een theoretisch kwaliteitsverlies vanwege de overbodige omzetting van digitaal naar analoog en weer terug, maar dat verschilt nogal eens per scherm... kijk bijvoorbeeld eens naar de Samsung 913N met analoge ingang, bij dat scherm maakt het gewoon helemaal niks uit. :) |
Citaat:
|
En hoeveel FPS je hebt :).
Als je een 21 inch monitor hebt, dan maakt het niet zoveel uit of hij nu 12 ms of 16 ms is, aangezien je op 1600x1200 toch nooit een framerate hebt van 200+, en als je dat hebt zet je gewoon wat meer Eye candy aan. = Probleem opgelost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een 21 inch scherm is wel heel goed te doen om te gamen...
Persoonlijk geniet ik al zo'n 6 jaar van een IIYAMA Vision Master Pro 450 (19"). Als ik zo'n budget als jou had, dan was ik voor een 21" CRT gegaan! (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |