Thee Muts |
04-08-2005 11:16 |
Citaat:
Vanima Estel schreef op 04-08-2005 @ 12:03 :
Tja, kan vanalles zijn. Het kan zijn dat je een vitamine B12 tekort hebt. Het kan zijn dat je een (sterkere) bril nodig hebt omdat je je ogen teveel inspant. Het kan oververmoeidheid in het algemeen zijn. Het kunnen (begin-)verschijnselen van een spierziekte zijn. Misschien zijn dit verschijnselen van bijv een hoog cholesterol-gehalte of een bloeddruk-probleem, maar dat laatste weet ik absoluut niet zeker.
Hoe dan ook, ga eens bij jezelf te rade of je wel genoeg en gezond eet, rust/slaap krijgt, voldoende beweging krijgt en probeer daar waar nodig verbeteringen in aan te leggen. Je oogarts of de opticien kan de druk op je ogen controleren en kan kijken of je een (sterkere) bril nodig hebt. Zo'n onderzoek is geheel vrijblijvend. Voor B12-tekort moet je even op het Eten + Drinken forum kijken.
Met deze beperkte gegevens en het missen van je medische achtergrond is sowieso weinig aan te vangen. Neem het zekere voor het onzekere: neem contact op met uw huisarts.
|
Sorry hoor, maar dit hele verhaal vind ik eerlijk gezegt nogal overdreven.
Die spiertrilinkjes die de TS beschrijft, zijn een heel normaal en veel voorkomend verschijnsel, bijna iedereen heeft er wel eens last van. Ikzelf ook, ik voel af en toe ook wel eens wat trillen in mijn been, in mijn buik, in mijn arm, bij mijn oogleden en op nog wel meer plaatsen. Dit zijn inderdaad kleine spiertjes die ongecontroleerd samentrekken wat een beetje een zenuwachtig gevoel kan geven op die plek, maar wat totaal niet schadelijk is. Spietrekkingen komen in alle soorten en maten voor en bij iedereen. Bij babytjes zie je het bijvoorbeeld heel vaak als ze slapen, en zo komt het ook voor bij andere mensen die in slaap aan het vallen zijn. Vaak zijn deze spiertrekkingen nog groter ook dan wat de TS beschrijft, maar ook dit is onschuldig. Net als dus die kleine trillinkjes die je af en toe kan voelen.
Dus ik zou me maar geen zorgen maken, ookal geeft het een beetje een irritant gevoel :)
|