Citaat:
rare kwast schreef op 05-08-2005 @ 00:28 :
van hepatitis b weet ik dat ze na 3 vaccinaties gaan kijken hoe die aangeslagen is en dan je dan te horen krijgt hoe lang je beschermd bent
niet, minder dan 5 jaar, tot 10 jaar en levenslang ofzo
|
Ja en ik ben na 6 (!!) vaccinaties nog steeds niet beschermd :(... ik maak geen antistoffen.
Ontopic:
Hoe lang is een vaccinatie geldig?
De geldigheid verschilt per vaccinatie:
DTP: voor een DTP vaccinatie wordt een beschermingsduur van 10 jaar of 15 jaar aangehouden. Voorwaarde is wel dat u ooit in uw leven een serie van 3 vaccinaties tegen DTP hebt gehad. Wanneer de DTP vaccinatie langer dan 10 of 15 jaar geleden heeft plaatsgevonden, moet u, afhankelijk van uw reisbestemming, een herhalingsvaccinatie halen.
Tyfus: vaccinaties tegen tyfusbesmetting zijn 3 jaar geldig.
Gele koorts: de geldigheidsduur van de vaccinatie is 10 jaar.
Hepatitis A: het vaccin, waarbij uw lichaam zelf antistoffen aanmaakt, is 15 jaar geldig.
Hepatitis B: voor volledige bescherming is een aantal vaccinaties nodig. Als u voldoende antistoffen heef, bent u levenslang beschermd. De hoeveelheid antistoffen wordt door middel van bloedafname bepaald.
Meningitis: de geldigheidsduur van deze vaccinatie is 3 jaar. Als u deze vaccinatie nodig heeft voor een pelgrimstocht naar Mekka, dan dient u zich na 2 jaar al opnieuw te laten vaccineren. De autoriteiten stellen dit verplicht.
Rabiës: de geldigheidsduur van deze vaccinatie is 2 jaar. Voor deze ziekte heeft u 3 vaccinaties nodig voordat er bescherming optreedt. Komt u tijdens de geldigheidsduur van de vaccinatie in aanraking met rabiës, dan hebt u opnieuw een vaccinatie nodig.
Japanse encephalitis: deze vaccinatie wordt aanbevolen indien u langer dan 6 maanden verblijft in een met deze ziekte besmet gebied of indien u (beroepshalve) hoge risico’s loopt.
bron
Ik weet verder niet welke vaccinaties je nog meer wil weten, maar mss zou je zelf even kunnen googelen...