![]() |
[gezocht]Gedichtjes voor in slaapkamer
Ik zoek (het liefst redelijk korte) gedichtjes om in mijn slaapkamer te schilderen. Ze moeten dan wel enigzins betekenis hebben bij de plek waar ze dan komen te staan.
Ik zoek ze bijvoorbeeld voor op mijn kastdeur, voor het randje van de spiegel (die moet dus wel erg kort), voor op de binnen- en buitenkant van mijn deur, bij mijn bureau en evt. nog een paar om kriskras door de kamer te plaatsen. Het hoeven niet per se echte gedichten te zijn; stukjes songtekst, versjes, citaten, pakkende zinnetjes etc zijn ook allemaal goedgekeurt. Zijn er mensen die dit soort dingen weten en mij hiermee zouden willen helpen? Als mensen ook nog andere leuke plekjes weten mogen ze dat natuurlijk ook melden! Aelin x x x |
Voor op de spiegel: 'Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land?' :o (Wel vreselijk standaard enz. maar wel passend bij de spiegel. :p)
|
Ik denk dat je echt korte stukjes tekst zoekt om je kamer mee te versieren, het het leuks is om zinnen daarvoor te gebruiken waar je zelf iets mee hebt en die je aanspreken?
|
Zoek van je favoriete artiest(en) songteksten op, of van wie je weet dat die mooie songteksten heeft.. Of je zoekt gedichten op in een bundel of hier, en neemt strofes of kijk in het korte gedichten-topic. :)
|
Beetje raar dat je voor jouw kamer gedichtjes van anderen gebruikt, al zeg ik het zelf.
|
Citaat:
Zelf vind ik daar niet zoveel raars aan, helemaal niet als je daar de naam van de ander onder zet. (Er worden overal zoveel gedichten van anderen gebruikt, vind je dat dan ook raar?) |
Ik vind dat niet raar, het is juist een prachtig idee :). Hoe meer poëzie overal, hoe beter.
|
Deze heb ik altijd al erg leuk gevonden, zelf vind ik het ook geschikt voor op de muur (oid):
"Illusie Waarlijk, de illusie is met zijn leugens schoner dan de waarheid ooit kan zijn. Laat me leven sterven in illusie. Laat mijn sterven leven in illusie." (voor duidelijkheid: ik heb hem zelf geschreven) of deze van Frank Eerhart " Eb ik zie de zee de zee ziet mij dag zee hoe gaat het? ik eb, zegt de zee wat heb je? zeg ik ik heb eb doet dat zeer? nee, zegt de zee een zee heeft geen zeer" er staan ook nog mooie in: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1057007 |
Het allermooiste komt onverwacht
Deze avond, deze nacht In dit ene ogenblik Wij hier samen Jij en ik Dit gedichtje wil ik zelf op de muur in onze slaapkamer gaan schilderen :) Deze is ook wel mooi trouwens, het is een stukje uit het nummer 'intimiteit' van Kadanz. Weer naast je Ontwapend Heel tastbaar Heel vrij Je warmte Je woorden Je adem Heel dichtbij |
Tot ik in slaap val
dans ik zonder jou Tot ik ont- waak jij over mij... Ik ben volledig van mijn standbeeldpunt afgestapt, nadat ik die geweldige kussens op Plint heb gezien <3333! Ik ga er ook een bestellen, misschien, als ik niets beters kan schrijven dan dit ^^ |
Hier, net op het randje.
Niet bedoeld, maar toch opgeplakt. Met iets te veel lijm, ik zit nu onder, straks kom jij, en schijn ik weer. Weerspiegel ik jou, je karakter, en kijk ik jou aan, hier, nog net op het randje. (aan de rand van je spiegel) Pumi |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12. |