![]() |
Dit is toch onzin..?!
Ik wil alleen ff m`n verhaal kwijt.. Kijk, een goede vriend van mij is nogal streng christelijk opgevoed.. Nou is het zo dat mijn vader homo is, en mijn zus lesbisch.. Vandaag zei hij tegen mij: 'Ja, ikzelf vind het niet erg hoor, maar mijn ouders moeten daar maar niet achterkomen..' Ik vroeg me af waarom niet.. Hij heeft het er altijd over dat zijn ouders mij 'geweldig' vinden enzo :o En dan zou dat veranderen als mijn vader toevallig 'van de verkeerde kant' is? Ik vond het echt slaan op drie keer niks, maar hij zei: 'Ja, zo heeft God het niet gewild ofzo..' Dit slaat toch nergens op? Volgens mij zouden zijn ouders graag zien dat wij wat krijgen (wat toch niet gebeurd, maar ja) en dan zou het een probleem wezen vanwege mijn vader? Daar word ik toch niet een ander persoon van? Wat vinden jullie..? :(
Op zich slaat deze vraag nergens op, want ik wil niks met hem, maar ik zit er toch een btje mee :( |
Je moet er niet mee zitten want het is niet jouw probleem. Zo simpel is het.
|
De gemiddelde gelovige is gewoon nóg bekrompener dan de gemiddelde ongelovige, dat moge toch zo langzamerhand bekend zijn dacht ik zo.
|
Waarom slaat het nergens op? Ik ben het er ook niet mee eens, maar die mensen baseren hun mening op de bijbel en hun interpretatie daarvan...daar kan je het niet mee eens zijn, maar zij zien dat zo en daar verander je waarschijnlijk weinig aan.
Of het voor jullie relatie een probleem zou zijn dat je vader homo is, dat weet je niet. Misschien wel, misschien ook niet: jij wordt er idd geen ander persoon van. (Maar misschien zien zij dat wel anders, alleen weet je dat pas als je het met ze zou overleggen, maar dat lijkt me niet is dat je zomaar even doet. ;)) |
Maar toch.. Ik heb een hele tijd problemen gehad met het feit dát mijn vader homo is (en nu m`n zus ook een vriendin heeft :().. Dat weet hij en nu begint hij zo.. Ik vind het gewoon.. een klote-gevoel zeg maar.. Dat mensen mij dus echt wel anders zien als ze weten dat mijn vader en zus beiden 'van de verkeerde kant' zijn..
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn zusje heeft ook een vriendin. En het interesseert me eigenlijk niet zo wat anderen daarvan vinden...of misschien ook wel: ik erger me aan mensen die dat raar vinden, enz., maar meer ook niet. |
Ik vind het complete onzin. Waarom zouden zijn ouders jou ineens niet meer mogen als je vader en zus "van de verkeerde kant" zijn? Dat slaat echt helemaal nergens op. Als ze je echt zo geweldig vinden dan moeten ze zich er maar overheen zetten en kunnen ze dat niet dan denk ik dat je maar moet accepteren dat het een stel kortzichtige mafketels zijn die niet helemaal doorhebben hoe het werkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder tja.. eh.. gelovigen denken zo. Daar kan je mee leren leven of niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij heb jij btw al eens een soortgelijk topic over dit onderwerp geopend (niet over dit mbt het geloof, maar wel over je vader en je zus)...of niet? :) |
Ow, hou op over streng gelovigen, wil je? Hoor het aan, en verder doe je er niets mee. Niet jouw probleem, en ik snap dat je daarmee zit. maar er zijn nou eenmaal mensen op de wereld die hun mening baseren (lees: overnemen van) op een tekst die zo'n 1800 jaar geleden geschreven is.
En dat kleffe.. kan je niet vragen of ze wat minder klef doen in jouw bijzijn? En dat is niets van lesbiennes hoor, ik kan ook niet tegen geklef van hetero's. Maar misschien ligt dat aan het feit dat lesbo's altijd zoiets hebben van: kijk ons eens. Maar dat kan ook mijn frustratie zijn, no offence please. :o |
Ik kan er idd sowieso niet tegen, dat ge-klef-bek.. Ook bij hetero's niet.. Maar bij hen is het wel heel erg erg :(
@ Leonoor: Ja, idd.. Dat topic is mijn zus begonnen en ik was wel benieuwd naar de reacties dus ik heb het ooit nog ge-upt :) |
Citaat:
Ik denk dat je je er niet zoveel van aan moet trekken. Ze zijn gewoon zo en iedereen moet daar maar genoegen meenemen. |
Citaat:
Mijn zusje en haar vriendin doen het volgens mij in ons bijzijn ook minder dan eerst omdat ze weten dat niet iedereen dat kleffe gedoe op prijs stelt. |
Toch vind ik dat ze dan wel wat ruimdenkiger mogen zijn.. Ik bedoel, ik heb serieus niks tegen gelovigen (heb zelfs respect voor ze dat ze kunnen geloven :o).. Maar dit vind ik wel erg.. uhh.. kortzichtig?
@ Leonoor: Ik zal het nog eens proberen, heb het namelijk al eens eerder gedaan.. Zijn ze nu alweer vergeten denk k :s Iig bedankt iedereen voor de positieve reacties.. Misschien trek ik het me ook teveel aan.. Maar het zit me dan gewoon dwars.. Kweenie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vrees dat het onuitroeibaar is.. Onkruid vergaat niet. En kortzichtige mensen (gelovig of niet-gelovig) ook niet. :( |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen, bedankt voor de positieve reacties.. Ik ga slapen :) Ik bekijk het morgen weer !! Bedankt :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan niet iemand verbieden een mening te hebben, hoe die ook tegen wat jij denkt en vindt ingaat en hoe boos of naar dat je kan laten voelen.
Waarschijnlijk heeft hij deze mening gekregen door zijn opvoeding en natuurlijk is het moeilijk om te horen hoe zijn ouders erover denken, maar jij wordt er geen ander persoon door. Als hij wel vindt dat jij 'anders' door deze situatie, dan is hij heel erg inconsequent bezig, net als dat jouw vader of zus opeens verandert nu hij weet dat ze op mensen van hetzelfde geslacht vallen. En als dat wel zo is, getuigt dat van kortzichtigheid :o |
Het slaat inderdaad nergens op. Net zoals de meeste dingen in het leven. Get used to it and learn to live with it.
|
streng gelovigen zijn nou eenmaal superirritant, doe je nix aan
|
Citaat:
ben ik erg conservatief als ik deze niet begrijp? |
Mijn moeder is lesbisch, en iedereen uit mijn vriendengroep weet het, en nog niemand heeft gezegd dat ze het 'maar beter niet aan hun ouders vertellen'. Er is gewoon iets mis met die jongen, punt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en je hebt een leuk onderschrift |
Citaat:
En jah, het is een probleem waar al zoveel mensen over zijn gestruikeld: de opvattingen van de kerk over homo's, vrouwen als priester, voorbehoedsmiddelen... Niet zo verwonderlijk dus dat zijn ouders als gelovigen gewoon meedoen met het hele clubje. En die jongen wil waarschijnlijk niets zeggen tegen zijn ouders om hun positieve beeld over jou niet te schaden. |
Weetje... het is heel slecht in te schatten hoe mensen reageren. Sommige mensen waarvan je een 'lastige' reactie verwacht, reageren heel positief. En van mensen waarvan je verwacht dat ze relaxed reageren, is dat juist helemaal niet zo. Toen mijn moeder ging vertellen aan iedereen dat ze lesbisch was, hebben we veel brieven gekregen. Sommige brieven waren bijna beledigend, anderen 'opbeurend'. En soms ook van mensen waarvan we het niet verwachtten. Die vriend van je kijkt wel zo tegen zijn ouders aan, maar misschien reageren die wel anders dan hij denkt. Ook mijn moeder had verwacht dat haar ouders heel negatief zouden reageren, maar dat was helemaal niet zo. En ook van een vriendin van mij kreeg ik een hele lieve reactie, had ik ook nooit verwacht.
Wat ik hiermee wil zeggen: je kunt het van tevoren niet weten. Misschien reageren ze wel zoals die vriend denkt, maar misschien ook juist helemaal niet. Vertel het eens, zodat je erachter kunt komen. 'Vroeger' durfde ik dat soort dingen ook niet te vertellen, nu zeg ik het gewoon als ik uitleg dat mijn ouders gescheiden zijn (ja, dat wordt vaak gevraagd ;)). |
Het christelijk geloof slaat ook nergens op. Het is zo ongelofelijk naief, ze spreken zichzelf tig keer tegen en de meeste regels hebben ze gewoon zelf verzonnen en is dus niet eens "Gods wil". Ik vind het echte kwalzalvers af en toe.
Overigens heb ik zelf wel gewoon op een christelijke school gezeten ed. Maar ze moeten gewoon eens op houden met dat naieve gedoe. "Gods wil", pfff kom op zeg. |
Citaat:
|
Mag de topictitel misschien wat duidelijker?
|
Citaat:
|
Ik ben gelovig. Ik zou het bijvoorbeeld niet fijn vinden om bijvoorbeeld zo'n schoonfamilie te hebben, maar ik zou het wel gewoon accepteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn schoonfamilie zou daar denk ik niet eens wat van merken.. Alleen op verjaardagen dan.. Mijn vader is vrij normaal, maar zijn vriend is echt zo'n 'nicht'. Die kan zich echt heel erg aanstellen.. :s Maar ja.. Bedankt allemaal :) Ik denk niet dat ik het ze ooit zelf zou vertellen, maar misschien als het onderwerp op tafel komt, ik er wel eerlijk over zou zijn..
|
Tja, waarom sommige homo's zich nichterig moeten aanstellen zal ik ook nooit begrijpen. Ieder gedrag is aangeleerd en dus ook dat gedrag. Als je merkt dat het op weerstand stuit, laat je het toch achterwege?
|
Citaat:
|
Nou ja, ik ben echt tolerant hoor, maar als ik de zoveelste huppelende homo langs zie komen, zap ik weg. Dat is gedrag wat ik niet echt graag zie. Ik ga me toch ook niet vreemd gedragen omdat ik hetero ben? :s Maar ja, gelukkig zijn er ook heel veel toffe, zich 'goed' gedragende homo's. Het is gewoon het 'kijk mij eens' gedrag waar ik niet zo goed tegen kan. :s (maar dat heb ik met meer soorten gedrag hoor :o)
|
Dat heb ik dus ook (y) Maar die vriend.. :mad: die kan k dus echt NIET uitstaan..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |