![]() |
Huisbaas opgepakt
Samen met vier andere meisjes woon ik in een studentenhuis. We huren het van onze huisbaas, die in ons huis ook een klein kamertje heeft.
Gisteravond laat ben ik teruggekomen van vakantie en vanmorgen lag ik dus lekker uit te slapen. Op een gegeven moment hoorde ik iemand rommelen in het huis en hoorde ik ook stemmen. Omdat er niemand thuis hoorde te zijn (alle anderen zijn op vakantie) ging ik even kijken. Ik zag twee onbekende mannen lopen die zich legitimeerden: 'POLITIE'. Ze vertelden dat de huisbaas is opgepakt en dat ze een huiszoeking kwamen doen. Gelukkig wilden ze alleen de kamer van de huisbaas en zijn schuur bekijken en niet al onze kamers. Inmiddels ben ik er achter dat hij ervan wordt verdacht gisteren een man te hebben neergeschoten. Die man leeft nog wel, maar is zwaargewond. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Andere kamer zoeken of blijven........ Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt? |
Het is een beetje een vreemde situatie, je kunt er natuurlijk gewoon blijven wonen, maar ik kan me voorstellen dat dat ook een beetje lastig wordt, zo zonder huisbaas. Ik weet ook niet hoe de politie in zo'n situatie handelt, misschien kun je zelfs wel het beste contact met hun opnemen.
|
De ene politieagent vertelde dat het geen probleem is om er te wonen zonder huis baas. Zo lang we gewoon de huur betalen is er niets aan de hand. De andere agent zei dat we ons moesten afvragen of we er wel wilden blijven wonen. Volgens beiden lopen we in elk geval geen gevaar......
|
ik denk dat je er gerust kan blijven wonen als ie veroordeelt word heb je de komende tijd toch geen last meer van hem denk ik zo.
|
Citaat:
|
Ja, dat wordt dan wel vervelend. Je huisbaas is wel je aanspreekpunt en degene die verplicht is de reparaties te verrichten. Iemand wordt natuurlijk niet ineens van al zijn overeenkomsten ontheven als hij gedetineerd wordt, maar het wordt wel lastig ;)
|
Citaat:
Maar goed, je mag ook van hem verwachten dat hij niemand neerschiet ;) |
Hmmm ik weet het niet hoor. Ik was een paar dagen bij mijn ouders geweest en toen ik gisteravond thuiskwam gaf dat niet echt een fijn gevoel. Stel nou dat hij wordt vrijgelaten en ineens voor mijn neus staat.... ik zou me een ongeluk schrikken. Dat is ook zoiets.... de politie mag in verband met de privacy niet van te voren laten weten dat ze hem gaan vrijlaten.
|
Citaat:
|
eh... misschien is dat dialect hahaha sorry :) Lees er maar overheen.
|
Citaat:
Okee, als hij vrijgelaten wordt, zou ik wel gaan denken aan verhuizen, maar ik zou me nu nog niet te druk maken. |
Ehm, als hij gewoon verdachte is en wordt vrijgelaten of later vrijgesproken bij gebrek aan bewijs is er nog steeds niets aan de hand.
|
Ik zei vrijgelaten. Daarmee bedoel ik dus na het uitzitten van een bepaalde straf.
|
Ik zou even afwachten wat er gaat gebeuren: mocht hij echt de bak indraaien dan zou ik zelf wat anders zoeken: je weet gewoon dat er gezeur van komt als de douche kapot gaat ofzo.
Maar ja dat duurt waarshcijnlijk nog wel even. Maar ja, het lijkt mij ook geen relaxt idee om met hem in 1 huis te wonen (eigenlijk onzin, want je hebt het daarvoor ook gedaan, maar puur gevoelsmatig lijkt het me niet fijn). |
Dat bedoel ik nou :) Als ik het met mijn logica beredeneer is er niets aan de hand. Het is een beetje een vreemde situatie maar thats it! Mijn gevoel doet alleen een beetje vreemd. Ik slaap niet lekker... hoor savonds geluiden die er helemaal niet zijn en ben constant op mn hoede of er geen vreemde mensen aan de deur komen. De man die is neergeschoten is namelijk niet dood en stel je nou voor dat een van zijn vriendjes hier aan de deur komt....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: