![]() |
Vertrouwen
wat versta jij onder 'vertrouwen' in een relatie?
dat je/de ander niet vreemd gaat? dat je weet wat je aan de ander hebt? dat je alles kwijt kan aan/bij de ander? een combinatie hiervan? |
TS begint.
voor mij betekent het dat je weet wat je aan de ander hebt en daarop kan bouwen/vertrouwen. dan mag ze vreemd gaan wat ze wil en doorlullen/bot zijn wat ze kan. het gaat er mij om dat je weet wat je aan d'r hebt. |
Ik kan hem vertrouwen in de zin dat hij mij niet kwetst/gebruikt en alles doet om onze relatie zo gelukkig mogelijk te maken.
Daar waar ik op kan bouwen en dus vertrouwen en toekomst in kan zien. |
Ik kan erop vertrouwen dat hij mij niet kwijt wil. Dat hij het beste wil voor ons en dat hij altijd achter me zal staan. Dat hij aan mijn kant staat. Me accepteert zoals ik ben.
|
Combinatie van.
Ik moet haar kunnen vertrouwen en weten dat zij mij ook vertrouwt. Elkaar dingen die moeilijk zijn kunnen vertellen en, als je daarom vraagt, zeker weten dat ze dat niet doorvertelt aan anderen. |
Citaat:
|
Tja, het is al zo ongeveer gezegd. Ik versta daaronder dat ik erop kan vertrouwen dat hij me respecteert, dat hij het beste met me voorheeft en me ook op die manier behandelt, dat hij doet wat hij zegt en ook zegt wat hij wil doen, dat hij me steunt als ik dat nodig heb, etcetera, etcetera.
|
wat versta jij onder 'vertrouwen' in een relatie?
dat je/de ander niet vreemd gaat? nee dat je weet wat je aan de ander hebt? zo ongeveer dat je alles kwijt kan aan/bij de ander? dat zeker Vertrouwen is eerlijkheid om het kort te zeggen...ik vind dat je je partner nooit 100% kan vertrouwen op vreemdgaan. zoiets kan je altijd overkomen, niet dat ik het goedkeurt, absoluut niet, maar bij dit onderwerp moet je altijd rekening houden dat het kan gebeuren, ik denk dat het de pijn ietsjes kan verzachten. vertrouwen betekend gewoon voor mij dat je weet dat je alles aan elkaar kan 'toevertrouwen' en vertellen. en dat men eerlijk en open naar elkaar toe is...eerlijkheid is dan ook dingen vertellen waarvan je weet dat de ander en niet gepleased bij is, maar toch verteld omdat de ander daar baat bij heeft of gewoon recht heeft op de waarheid...blablabla |
dat iemand eerlijk is
dat hij mijn geheimen niet doorverteld dat ik op hem kan rekenen ( bv dat hij niet een kwartier van tevoren een afspraak afbeld met een of andere flauwe smoes) |
Dat hij belangrijke dingen vertelt (dus niet het motto: wat niet weet, wat niet deert, ook al is het geen liegen) |
Dat ik mijn problemen bij hem kwijt kan zonder dat de rest van de mensen die ik ken ook op de hoogte gebracht worden (duh) Dat hij rekening houdt met mij(n onzekerheden) |
Een combinatie van de drie. Lijkt me vrij logisch.
Eerlijkheid vind ik overigens het allerbelangrijkste in een relatie. |
Onder vertrouwen versta ik dat we eerlijk tegen kunnen zijn en elkaar door en door kennen en met diegene het overal over kunnen praten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07. |