![]() |
lage bloeddruk
ik heb een lage bloeddruk en nu vraag ik me af wat ik hieraan kan doen ?
|
volgens mij kan je er niet zo heel veel aan doen. Dacht ik dan... Maar je kan als het heel erg is naar de dokter gaan.
|
ik ook.
maarja er is volgens mij idd weinig aan te doen |
Gewoon laag is niet erg. Té laag is schijnbaar minder goed, maar wat je dan moet doen zal degene die het gemeten heeft toch wel verteld hebben?
|
regelmatig eten, veel zout, zoute dropjes, veel bewegen.
maar teveel zout is ook weer niet goed natuurlijk. vooral elke dag ontbijten helpt bij mij. en ik gooi overal veel zout overheen, of het echt helpt weet ik niet. :) |
Idd, zoute drop eten. Dat zal je dokter in eerste instantie ook zeggen. Zout heeft nou eenmaal de eigenschap dat het vocht vasthoudt waardoor je bloeddruk dus vanzelf gaat stijgen. Maar het kan ook ergens anders door komen, zou voor de zekerheid wel ff naar de dokter gaan.
|
Zorgen dat je intense last van stress krijgt waardoor je bovendruk stijgt ;) Anyway, de bovenstaande tips met betrekking tot zout eten zou je kunnen proberen.
Heb je zelf je tensie gemeten met een huis-tuin-en-keuken-aparaat? |
Ik heb ook last van een (beetje te) lage bloeddruk, volgens de dokter is dit niet zo ernstig en onnodig om op zo'n jonge leeftijd al pillen te gaan slikken. Dus idd genoeg zout eten. Het zal bij jou ook zo erg wel niet zijn, anders had de dokter je wel iets voorgeschreven.
|
Heb eens wat meer stress in je leven :P Maak je nou eens een keer zorgen ;)
|
Het maakt niet uit of je zoute of zoete drop eet, trouwens. Van zoete drop (elke dag een handje) gaat je bloeddruk ook omhoog.
(Zoute drop heeft wel een dubbel effect omdat het ook nog eens zout is). Verder is lichaamsbeweging goed, en voldoende drinken, zeker als je extra zout eet :) |
Inderdaad wat hierboven al genoemd is. Veel bewegen, veel drinken (ik drink veel water) en zorgen dat je zout binnen krijgt. Ik zweer bij van die stengels met zout (snack). En ik let er ook altijd op bij het koken dat ik best veel zout over mijn eten doe :)
|
cup-a-soup bevat ook best veel zout bijvoorbeeld (y)
|
De optimale bloeddruk is de laagste zonder symptomen.
Dus als je er geen last van hebt, is dat geen probleem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |