![]() |
leerzame drugs
ik ben niet zon ervaren drugsgebruiker maar ik zag laatst op televisie dat in amerika veel studenten pillen slikken om beter te leren, welke zijn dat? en helpt het? ciao
|
dat kan van alles zijn.
Waarschijnlijk iets als Ritalin, cafeïnepillen, alles wat in principe je concentratie verhoogt of je laat concentreren op 1 punt. Maar nuchter leren werkt nog wel het best lijkt me. |
Populairste is Adderal dacht ik, cocktailtje van (dex)amfetaminen in verschillende zouten.
Speed in goede kwaliteit dus. :p |
volgens mij moet je 'beter leren' opvatten als 'wakker blijven'. dus het zullen wel gewoon pepmiddelen zijn, ik denk niet dat er een drug bestaat waardoor je echt beter leert. maarja, ik geloof dat amerikaanse studenten onder best hoge druk staan, dus als t niet zo goed gaat, ga je vrij snel rare dingen proberen
|
dat zag je in Saved by the bell he? :cool:
jaja |
Citaat:
|
Adderal was ook een keer op MTV.
Zwaar verslavend en is kutspul. Als je goed wilt leren dan moet je er je best voor doen en geen drugs gebruiken. Lazlow |
Precies gewoon nuchter zijn dus. Mischien met een kop koffie of AA/Extran oid erbij. Wat ook concentratieverhogend is is Red Bull (ten minste dat staat op het blikje). Of mischien van die Dextro energy tabletten oftewel druivesuiker. Dat geeft wat energie en dat wil soms ook wel eens helpen als je een fucking moeilijk frans proefwerk oid moet leren.
|
Citaat:
|
adderall ofzo heet dat. was bij mtv ja: real life: im on adderall.
waren altijd van die hyperactieve kindjes, maar als ze een paar van die pillen op hadden konden ze uren achter elkaar huiswerk maken zonder hun concentratie te verliezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De smartshop heeft ook 'n herbal-achtige pil waardoor je concentratie zou toenemen en je beter zou presteren. Tijdens exemenperiodes staan ze extra in het zicht.
|
Kruidvat
Omega kind capsules 90 stuks Verbeteren het geheugen en de concentratie van het kind waardoor lezen en schrijven beter gaat. €5,99 deze week in de aanbieding http://www.kruidvat.nl/domains/kruid...afbeelding.jpg lang leve werkeloos zijn en reclame krantjes lezen |
kinderspeed \o/
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon een maximum decibelniveau opleggen aan straten. Dat voor 12 uur, of gewoon de hele dag, het aantal decibel niet boven een bepaalde waarde mag komen, omdat dan iedereen in principe strafbaar is. :P
maar... ontopic. *uche* |
Er zit idd een verschil tussen dingen die je wakker houden en dingen die je concentratie verhogen. Bij het eerste geloof ik nog wel dat daar een drug voor is, bij het tweede twijfel ik of drugs je daarbij kunnen helpen. Ik denk eerder dat je denkt dat het je helpt en dat je concentratievermogen daardoor toeneemt, de gedachte.. niet de drugs zelf.
Ze zijn trouwens een beetje laat met die concentratie pillen, die zou ik lanceren bij iets nutteloos als EXAMENS en CITO-TOETSEN. Idioot dat ze dat in de VAKANTIE doen, als niemand echt meer LES heeft. Maar goed. Ik ben wel benieuwd.. dus ik sta woensdag (want dan ben ik pas weer in civiel Haarlem en niet meer in verdomd onheimelijk Zuid-Oost Groningen. Mijn zusje en ik vragen ons af waar de dichtsbijzijnde coffeeshop is.. Dus.. is daar een site voor ofzo :o). En nee ik ga niet googlen met een 52kbps inbel verbinding op een laptop met een hoogstirritant touchpad, geen muis nee. |
http://www.coffeeshop.freeuk.com/Dat...d.html#Haarlem
Die dingen met een icoontje van een kop ernaast zijn de coffeeshops, andere dingen zijn grow/smart/headshops. |
Citaat:
|
Citaat:
Non merci. |
Kratom. Behalve de coming down en niet teveel gebruiken. Guarana, caffeine en andere stimulanten kunnen ook helpen. Rook je? Blijf dan roken!
|
Citaat:
PS: Kalium + water geeft je energie. Bijvoorbeeld Gatorade of andere sportdrinks, aardbeien, algen (ook in pilvorm verkrijgbaar), bepaalde zouten, enz. Door je adrenaline-systeem te stimuleren put je dit uit wat je weer bij moet vullen. Dit heeft tijd nodig. De meesten vullen dit echter aan dmv nog een bakkie koffie of 'energydrink' (met name in de morgen, na het werk/school, na het eten hetgeen vermoeiend is om te verwerken, of in de nachterlijke uren) maar wanneer je je adrenaline-systeem laat rusten voor X tijd (bijv week) alvorens je gaat studeren heb je minder last van de coming down mocht je een adrenaline-stimulant gebruiken. Zo niet, zal je systeem meer in evenwicht komen door geen adrenaline-stimulanten te gebruiken en dat is mooi meegenomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, dat sommige mensen het nog geloven :D
Er zijn geen drugs die je hersencapaciteit verhogen. Wil je een placebo-effect kauw dan kauwgom, daarvan beweren sommige wetenschappers dat je concentratie en alertheid omhoog gaat omdat je door je gekauw beter zuurstof opneemt, maar dat is niet echt bevestigd. Natuurlijk is er vrij veel spul waarvan je actief, alert of wakker wordt of langer wakker blijft als je al moe bent, maar je moet je afvragen wat je daaraan hebt. Niet alleen is het sowieso dom om vlak voor een toets te beginnen met leren (dan is het een maand later alweer verdwenen) maar ook nog eens werkt dat op de lange duur niet. Uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen, en het zelf nuchter moeten doen. Want je kunt niet je hele studie lang drugs blijven gebruiken om je tentamens te halen (dat hou je geen jaar vol) laat staan dat je er ook nog in je latere beroepsleven wat aan hebt. Dus niet dom doen, gewoon normaal leren. |
hmm ... bedenk ik me nu ineens, mn tentamen sociale zekerheidsrecht heb ik wel voornamelijk stoned zitten leren, omdat ik het anders echt te saai vond. dan duurt t wel wat langer, maar dan verveel je je wat minder. en ik had een 8, dus het heeft kennelijk wel gewerkt :)
|
Citaat:
Zo ook met reactievermogen. Zo'n kaartje waar op staat of je reactievermogen goed is of niet laten vallen, wat je op moet vangen. Eerst zonder Red Bull, daarna met 1 blikje, daarna met 2, etc... |
topictitel is trouwens helemaal verkeerd
|
moh, hij's wel grappig. Maar we hebben het idd niet over leerzame drugs... ;)
|
Misschien was het idd Adderal, op google is kan je daar veel over vinden.
Daar was trouwens ook een aflevering over op mtv, the real life volgens mij... |
dan moet je eens op adderall zoeken, dan vind je pas veel
|
Citaat:
|
Hier stond een paar weken geleden, tijdens de examens, een héél interessant artikel over in in Humo. Wel verhelderend, een tiental soorten drugs werden erin besproken. Door dat artikel ben ik sloten koffie beginnen te drinken en ik weet zeker dat dat mijn resultaat in een positieve zin beïnvloed heeft (y)
En andere onschadelijke dingen die klasgenoten van mij gebruikten: vitaminepillen, concentratiepillen en dextrotabletten Jaja :s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |