![]() |
Naar het buitenland
Ik had gewoon ff een vraagje: Is het mogelijk als je hier in nederland op het gymnasium zit om naar een hele goede school in Amerika te gaan (Harvard/Yale/Princeton, kan dat?)
Alvast bedankt voor jullie reacties |
Dat wordt dokken :)
|
Als je (heel) veel geld hebt kan het misschien wel.
|
Cost of Attendance for 2005-2006
Tuition $28,752 Health Services Fee $1,370 Student Services Fee $1,975 Room $5,148 Board $4,430 Subtotal $41,675 Estimated Personal Expenses $2,675 Total Budget $44,350 Van http://www.admissions.college.harvar...ial_aid/costs/ over de toelatingscriteria voor Harvard-studenten, staat ook veel over internationale toelatingen. |
idd vrij prijzig (zacht uigedrukt), maar wat voor cijfer moet je gemiddeld staan? 8 of 9? En kan je ook een informatiepakket krijgen? zoja weet iem. waar?
|
Harvard is waarschijnlijk te hoog gegrepen, toevallig ken ik iemand die daar heen is geweest en Engels + Journalistiek heeft gedaan. Ze (Amerikaanse) vertelde dat je talloze papieren moet invullen, letters of recommendation moet zien te verzamelen van betrouwbare bronnen (worden ook geverifieerd) en een hele zooi buitenschoolse activiteiten op je CV moet hebben staan. Ze had het over iets van 7% van de mensen die een application procedure goed doorloopt ook maar daadwerkelijk wordt toegelaten. En niet de minste mensen zullen proberen binnen te komen bij Harvard.
Persoonlijk zou ik eens kijken bij een state college. California bijvoorbeeld staat goed aangeschreven en is een stuk goedkoper. |
Ja ik heb me er nog niet heeeel erg in verdiept, maar ik wilde ook informatiepakketten aanvragen. Maar ik wilde eerst weten of het eigenlijk wel mogelijk is. Maar sorry hoor, misschien klink ik niu een beetje dom, maar kun je misschien zeggen wat een State college precies inhoudt?
|
Citaat:
Het is ambitieus om binnen te willen komen en ik zou het niet op voorhand uitsluiten, maar zoals Jades al zegt zijn het niet de minsten. Je moet een lange lijst hebben van belangwekkende nevenactiviteiten: een buitenlandse reis of stage, veel bestuurservaring, enorme ambitie, veel referenties en aanbevelingen en een echte winnaarsmentaliteit hebben en (belangrijker) uitstralen. Dus of het mogelijk is, dat moet je zelf bepalen als je hoort wat voor eisen er gesteld worden en hoeveel geld het kost :) State is trouwens gewoon door de overheid gefinancierd. Daarom is Harvard ook zo duur: het is particulier, dus de bedrijfskosten drukken vrijwel direct op de (ouders van de) studenten. |
hmm als ik dit zo allemaal hoor, dan weet ik niet of ik er wel meer door wil gaan :s:s
|
Laat je vooral niet ontmoedigen, er zijn genoeg alternatieven. Maar Harvard, Yale, Princeton, Columbia, UCLA e.d. zijn simpelweg top scholen in de wereld en zijn dus moeilijk binnen te komen. Daar komt in Amerika ook nog eens het competitieve effect bij. Informatiepakketten aanvragen brengt je niets verder dan wat er op Internet zal staan. Harvard handelt bijvoorbeeld de MBA applications al volledig via Internet af. Vergeet ook niet dat je vaak via een Nederlandse universiteit (als je bij de top van je klas zit) vrij voordelig een jaar naar Amerika kunt. Persoonlijk zou ik dat ook als eerste opstapje gebruiken om een eventuele studie voort te zetten in Amerika.
Heb je al een idee welke studie je zou willen gaan doen (in Nederland of daarbuiten)? |
ik weet het nog niet precies, maar ik heb dan ook nog een jaar. Maar in ieder geval de technische kant op, er zijn zoveel studies. Ja ik heb ook gelezen dat je hier bachelor kunt halen en dan naar Amerika om je master-diploma te halen. Maar ik kijk nog wel ff rond
|
Een jaar voor je klaar bent met je vwo?
Ik denk dat je, als je naar Amerika wilt, wel vroeg moet beginnen met inschrijven ed, volgens mij werkt het daar met aanmelden heel anders dan in Nederland. |
ja idd, maar moet je je dan nu al inschrijven als je naar amerika wilt
|
Citaat:
|
ja t staat er heb al ff gekeken, maar iig bedankt voor al jullie reacties!!
|
wij hadden een amerikaans meisje op het gymnsium. Ze stond een 9 gemiddeld, was de beste van de school en van ons jaar. Ze is niet toegelaten tot Harvard. Als er iemand als 'buitenlander' voldeed aan alles, was zij het wel. Ze was zelfs Amerikaanse en toch niet toegelaten. Het lijkt me voor niet-Amerikaan nog veel moeilijker, dan niet onmogelijk, of je moet de lotto hebben gewonnen, maar zelfs daar heb je niets aan als je niet wordt toegelaten...
|
Misschien kun je in aanmerking komen voor een beurs? (athletes team of vanwege nevenactiviteiten?)
|
Probeer anders Oxford of Cambridge, iets minder duur, ook zeer hoog aangeschreven en het is wat dichterbij. En volgens mij is het ook iets makkelijker om er binnen te komen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |