Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe reageren jullie huisdieren op een spiegel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1242971)

0oFZo0 08-08-2005 16:10

Hoe reageren jullie huisdieren op een spiegel?

Wij hebben in huis een hele grote spiegel hangen die bijna tot aan de grond komt. Onze hond (een boxer) kan zichzelf daar dus in zien, maar wat ik mij altijd afvraag: heeft een hond/kat of wat dan ook door dat ze zichzelf zien?

Hoe reageren jullie huisdieren op een spiegel als ze zichzelf erin zien?

Leonoor 08-08-2005 16:19

Volgens mij hebben ze dat niet altijd door...onze kat viel haar spiegelbeeld iig steeds aan (alsof het een andere kat was dus). Toen hebben we de spiegel maar weggehaald.

althea 08-08-2005 16:33

Toen mijn kat nog kleiner was schrok ze telkens van haar eigen spiegelbeeld en daarna wilde ze die 'andere' kat aanvallen.
Nu wanneer ze in de badkamer komt verschiet ze nog maar zelden, maar er echt op reageren doet ze niet meer. Het is een gewoon object geworden voor haar.

Bloem 08-08-2005 16:34

Mijn hond doet er niks op uit.

Ingetjuhh 08-08-2005 17:13

Hoe reageert jouw hond? ;)

Die van ons kijkt buiten in de raam naar zichzelf en klimt op de vensterbak en slaat dan met zijn poot of gaat er een keer met zijn neus tegenaan en dan kijkt ie je heel vreemd aan :p

wizkid 08-08-2005 17:15

Mijn katten reageren er helemaal niet op. Ze zeggen ook wel dat katten pas iets echt zien in de spiegel als het heel snel langs komt.

0oFZo0 08-08-2005 17:18

Citaat:

Ingetjuhh schreef op 08-08-2005 @ 18:13 :
Die van ons kijkt buiten in de raam naar zichzelf en klimt op de vensterbak en slaat dan met zijn poot of gaat er een keer met zijn neus tegenaan en dan kijkt ie je heel vreemd aan :p
Mijn hond staat ook de hele dag met zijn poten op de vensterbank naar buiten te kijken, dat is grappig :p

hij snuffelt gewoon een beetje aan de spiegel dat is alles.
Vroeger toen hij klein was en ik met hem op mijn arm voor de spiegel stond keek hij altijd weg van de spiegel als hij zichzelf zag.

Flit 08-08-2005 19:49

Mijn kat doet helemaal niets. Mijn hond voor een spiegel ook niet, maar ze gaat wel blaffen als ze haar eigen reflectie in het venster ziet, omdat ze dan denkt dat er iets in haar tuin zit, en dat mag natuurlijk niet ;) Dat doet ze overigens bij alles wat reflecteert en beweegt. Maar voor de spiegel ziet ze het niet eens.

MTpower 09-08-2005 02:58

Onze hond snuffelt er eens aan en kijkt er verder niet meer naar om.

Sarah 09-08-2005 09:12

huisdieren hebben dat niet door. Ze zien het óf als een ander beest, óf als een gewone afbeelding die toevallig beweegt, net zo iets als de tv.

black pear! 09-08-2005 12:49

Onze hond reageert niet op zijn spiegelbeeld.

BleuEyes 15-08-2005 07:02

Onze hond ging blaffen... :P, wat hij normaal NOOIT doet.. :D

Sovreze 15-08-2005 09:26

als pup blaffen en er omheen lopen, nu staat hij soms zelfs uren naar/in dat ding te staren (of gewoon helemaal niets). Het trucje 'hetgeen achter je aankijken via de spiegel' kent 'ie ook al :p

grandmommy 15-08-2005 12:24

mijn kat begint heel raar te doen, snuiven en wegduiken enzo, heel maf:D m'n pony ( er hangen spiegels in de manege) vindt het reuzeleuk om zichzelf te bekijken, al weet ze toch niet dat ze het zelf is, want alleen dolfijnen schijnen zoveel zelfbewust te zijn dat ze weten dat ze hetzelf zijn. maar het is net of ze zichzelf beklijkt. ze vindt het ook niet eng ofzo en stopt juist om erin te kijken:)

yavanna 15-08-2005 13:59

mijn kat doet heeeeleeemaaal niets. NIETS! hij kijkt niet eens. Hij ziet wel dat er iets voor z'n neus is, maar hij is veel te snel afgeleid en draait zich om om weer om eten te gaan zeuren...
Hij heeft trouwens ook nooit iets gedaan voor een spiegel voor zover ik weet.
Is dit nou dom of is ie gewoon niet geïnteresseerd? Ik kan er wel bij zeggen dat hij altijd achter andere katten (en dieren, behalve honden) aan gaat, dus als hij het als ander dier zou zien zou hij er wel wat aan doen denk ik...
De andere kat interesseert zich er ook niet voor.

ik had wel een kat vroeger, toen die klein was was die altijd doodsbang voor dat andere beest in de spiegel.

Skilly 15-08-2005 22:18

Me schildpadden doen niks. Ze denken dat het een andere schildpad is. EN proberen er naar toe te lopen. Wat niet lukt..Ze zijn niet al te slimme dieren dus blijven ze maar duwen tegen de spiegel :confused: :rolleyes:

:p
Ach ze zijn wel lief :)

Freyja 15-08-2005 23:49

't Hontie blaft er soms naar, maar dat was het. En inderdaad, behalve de chimpansee en de dolfijn schijnen dieren niet te beseffen dat ze zichzelf zien in een spiegel.

kitesurfertje 16-08-2005 16:57

mijn hond loopt er tegen aan

XQseMe2 20-08-2005 18:42

ivm met het verhuizen van een grote spiegel van de ene kamer naar de andere, stond laatst die spiegel bij ons in de huiskamer.
aangezien mijn konijntje daar lekker los rondloopt, en hij ALTIJD alles gaat onderzoeken zodra er iets nieuws in de kamer is bijgekomen, ging hij er meteen naartoe om te kijken wat daar nou weer stond.

hij zag volges mij zichzelf want hij stond met gespitste oortjes en een gespannen elk-moment-weg-kunnen-rennen-houding tegenover zn spiegelbeeld, en zn ogen waren 2x zo groot geworden :p
toen ik een beweging maakte in de spiegel, schrok hij hahahahah.
hij sprong een gat in de lucht van schrik :D en daarna ging hij nog een paar x kijken, echt hééééééél voorzichtig ernaartoe en erachter kijken enzo ;) echt lache :D

juno 21-08-2005 14:40

Dat wisselt per dier. De een is bang, de ander kijkt gewoon zorgvuldig weg.

Een kitten is een meter de lucht in gesprongen toen ze naar de grote spiegel liep en zichzelf zag.

Een ander liep er naar toe en ging met haar pootje haar spiegelbeeld betasten en snuffelen. Die kan ook TV kijken. Een natuurdocumentaire op Discovery over katachtigen gaat er altijd wel in bij haar.

HybridTheory 23-08-2005 20:38

Niet, maar mijn huisdier is dom :p

Spacemonkey 24-08-2005 12:06

Onze kat viel zijn spiegelbeeld aan

Roadrunner 24-08-2005 15:13

mijn hond zat er heel lang vreemd naar te staren :D

Poeperd 24-08-2005 16:20

Mn vriendin woont op een woonark en er zit een ruit langs de deur. Er zitten daar allerlei waterkippen, zwanen, ganzen etc die ze eten geven en die dus ook een soort 'huisdieren' zijn. Toen een van de watterkippen familie kleintjes had en die kwamen bedelen op het vlonder, vloog moeder waterkip haar spiegelbeeld aan, waarbij ze tussen de ark en het vlonder door viel in het water :P

Ze deed dr vleugels 'open' waardoor ze heel groot leek, maakte een soort blazend geluid en rende echt vol met dr hoofd tegen de ruit aan :D

Raven 24-08-2005 21:39

mijn valkparkiet herkent zichzelf in de spiegel..
als er een veertje scheef zit ofzo gaat ze zich daar poetsen de kletst er ook niet tegen ofzo en als je achter d'r komt staan draait ze zich meteen om ( als ze niet met poetsen bezig is tenminste ) ze weet dus blijkbaar wat een spiegel is

maar er zijn wel meet dieren die na een tijdje doorhebben wat een spiegel is..

per piacere 24-08-2005 22:17

Onze katten lopen er gewoon voorbij :(

nps 25-08-2005 12:01

de mijne gaat izjn haar kammen

0oFZo0 25-08-2005 14:07

Citaat:

Poeperd schreef op 24-08-2005 @ 17:20 :
Toen een van de watterkippen familie kleintjes had en die kwamen bedelen op het vlonder, vloog moeder waterkip haar spiegelbeeld aan, waarbij ze tussen de ark en het vlonder door viel in het water :P

Ze deed dr vleugels 'open' waardoor ze heel groot leek, maakte een soort blazend geluid en rende echt vol met dr hoofd tegen de ruit aan :D

:D :p

Miracle 25-08-2005 20:56

Ze gaat er tegenaan graven. :D

Moustache 27-08-2005 13:19

mijne reageren daar helemaal niet op :(

hmhm 28-08-2005 21:19

Eerst ging hij (boxer), piepen en achter de spiegel kijken, nu ziet hij zichzelf niet eens meer, als hij naar de spiegel kijkt dan kijkt hij naar de spiegel, kat kijkt ook niet naar zichzelf

the exploding boy 06-09-2005 11:25

Mijn ene kat ziet niks aan spiegels ofzo, de andere wel alleen kijkt ie er gewoon in dan. Hij kijkt wel vaak echt tv, dan ligt iegewoon voor de tv naar het beeld te staren als we een film kijken ofzo.

Thunderstorm 08-09-2005 11:57

Haha dieren en spiegels zijn geweldig.

Toen ik mijn hond er een voorhield ging ie eerst kijken wat dat voor rare hond was die hij zag en daarna ging ie achter de spiegel kijken of daar een hond stond. Zo grappig. :D Maar nu trapt ie er niet meer in. :(

nietzijweer 08-09-2005 15:59

Ik heb niet het idee dat mijn katten zichzelf kunnen zien.
Ze kijken naar de spiegel, maar op een enorm domme manier.
Het is niet iets dat ze gewend zijn, de spiegels hangen namelijk hoog en ik moet ze optillen om ze in de spiegel te kunnen laten kijken.
Maar ze reageren er totaal niet op.

tongpiercingkje 08-09-2005 17:50

mijn kat ontweek hem altijd

Auryn 19-09-2005 17:03

Mijn kat keek de eerste keer een beetje verbaast in de spiegel, duwde er even tegen met haar pootje en keek vervolgens nooit meer naar haar spiegelbeeld om.

Maar ik heb dan ook een uitzonderlijk inteligente kat. :cool:

Fleurop 21-09-2005 16:59

En van mijn katten vindt het blijkbaar erg leuk om de wereld via een spiegel te bekijken. Dan kijkt hij in de spiegel naar mij of al het andere wat achter hem gebeurd :p Naar zichzelf kijkt hij niet (geloof ik)

De andere 2 katten lijken een spiegel niet boeiender te vinden dan een muur.

Mushu 23-09-2005 16:29

Mijn hoofd heeft laatst een hele tijd in een spiegel zitten kijken. En stond ze op, keek ze of haar spiegelbeeld dat ook deed en dan ging ze er weer voor zitten.

Sevi 24-09-2005 20:41

Ik heb geen idee, ik zal 't 'ns proberen : )

Myuki 24-09-2005 22:13

Citaat:

grandmommy schreef op 15-08-2005 @ 13:24 :
mijn kat begint heel raar te doen, snuiven en wegduiken enzo, heel maf:D m'n pony ( er hangen spiegels in de manege) vindt het reuzeleuk om zichzelf te bekijken, al weet ze toch niet dat ze het zelf is, want alleen dolfijnen schijnen zoveel zelfbewust te zijn dat ze weten dat ze hetzelf zijn. maar het is net of ze zichzelf beklijkt. ze vindt het ook niet eng ofzo en stopt juist om erin te kijken:)
Dat klopt niet, onder andere kauwen gaan zichzelf helemaal bekijken en mooi maken voor een spiegel.

JCG 25-09-2005 02:35

doet me denken aan dat filmpj dat die parkiet met een noddgang op een spiegel af vliegt. En dan op het laastste moment probeert zijn spiegelbeeld te ontwijken.

Maar mijn goudvis doet wenig met de spiegel (ja rondjes erom heen zwemmen als die in zijn route staat)

Havock 26-09-2005 22:39

aanvallen-> erachter proberen te kijken.
later negeren ze het gewoon, slaap is boeiender.

Guissie 27-09-2005 15:52

Beide katten kijken me aan met de blik van:'ja,dus, wat doe je nou?' En reageren er vervolgens 0 op..

Jimmy Who? 27-09-2005 21:51

Citaat:

Sarah schreef op 09-08-2005 @ 10:12 :
huisdieren hebben dat niet door. Ze zien het óf als een ander beest, óf als een gewone afbeelding die toevallig beweegt, net zo iets als de tv.
Ja, wat zouden ze anders moeten doen, dan :rolleyes: Hun make up bijwerken? :rolleyes:

poetic_tragedy 27-09-2005 21:54

onze katten gaan achter de spiegel kijken om te zien wie daar nou achter zit :D

Dinalfos 29-09-2005 02:13

Onze katten reageren er niet op. En ik dacht altijd dat katten nooit hun spiegelbeeld konden zien :confused:

Sarah 29-09-2005 09:48

Citaat:

Jimmy Who? schreef op 27-09-2005 @ 22:51 :
Ja, wat zouden ze anders moeten doen, dan :rolleyes: Hun make up bijwerken? :rolleyes:
ze zouden door kunnen hebben dat het een weerspiegeling van hunzelf is, maar dat hebben ze dus niet door. Chimpansees wel, maar ik neem aan dat niemand een chimpansee als huisdier heeft. Kinderen onder de twee hebben het ook niet door.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.