![]() |
de ultieme synth
Ik heb (dat denk ik althans) onlangs ergens een artikel gelezen over een synth die volledig organisch kon klinken, alle geluiden kon programeren, het ultieme klavier had ( in 4 richtingen), enz. enz. Eigenlijk was het de synth waar iedereen (ik iig wel) al eeuwen op wacht- eindelijk iets waar je iets mee kunt. Maaaaar- ik ben volledig kwijt hoe hij heette, en door wie hij gemaakt is. Weet iemand dat hier? Het is 'verhaal'- de synth, is al minstens 50 jaar oud.
|
Geen idee, maar als ie al 50 jaar oud is is het niet meer de ultieme synth in ieder geval. :D
|
Moog!
Geen idee. |
moog!
|
en de bedenker ervan heeft kanker
dat zegt wel wat |
of niet
|
^ :d:d
|
moog dus
|
|
Tja, nostalgisch een leuk ding natuurlijk.
|
nostalgisch mn reet
|
hoe kun je nou een synth serieus nemen als ie uit een tijd komt waar ze nog niet gehoord hadden van FM synthese
|
uuuh, nee geen moog.
En het is natuurlijk wel erg kortzichtig iets weg te schrijven op datum (y). |
Citaat:
Een DX7 van Yamaha was een lange tijd de ultieme synth, maar die is nog geen 50 jaar oud. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ja, de Moog is nu juist een ding met een heel specifieke toepassing, in geen geval de 'ultieme allround synth'. Klinkt mij een beetje in de oren alsof er gewoon met wat namen wordt gesmeten.
|
dat wordt er ook gedaan, want ik werkelijk geen idee wat dat ding is en of dat ding uberhaupt bestaat.
|
hehe, k :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een Moog, een DX7 en een DX200, maar dan softwarematig :p
die Moog Modular is overigens geniaal.. lekker draadjes slepen :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet een dx7 (cx5) te staan, op het MSX systeem gebaseerd.... als ik de centjes heb, is het de mijne!
|
Hoe cool is dat Moog "baspedaal". Sunn0))) gebruikt zo'n ding altijd.
|
zo'n moogerfooger?
|
Citaat:
|
303 (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44. |