![]() |
[videocamera] Welke videocamera heeft tevens een goede fototoestel functie?
Ik ben op zoek naar videocamera kenners!
Ik vind de sony DCR-PC55E echt een super camera. Het is denk ik de kleinste MiniDV camera op dit moment. Deze camera kan ik als ik wil zelfs in mijn broekzak steken. Nu ben ik eigenlijk naar iets vergelijkbaars op zoek alleen dan met een foto functie. De PC55E heeft dit ook wel maar dan met een belachelijk lage resolutie. Ik zoek juist een videocamera die ook foto`s kan maken met minimaal 3 megapixel. Naar welke camera moet ik dan gaan kijken? En wat is de kleinste variant daarvan? Het liefst heb ik namelijk weer een camera die ik in mijn broekzak kan steken of in een klein tasje kan steken die aan mijn broekriem kan. Hopelijk zijn er hier op dit forum een paar echte kenners! |
Bestaat niet, fototoestellen kunnen geen video maken, videocamera's geven een 'video-look' aan je foto's. Ondanks dat Sony inderdaad aardige videocamera's maakt.
|
of je moet echt heel erg veel geld over hebben maar op dit moment zijn er nog niet echt videocameras die mooie fotos kunnen maken..
|
http://www.dvforever.com/IMG/jpg/Sam...040i_6050i.jpg
nieuw product van samsung. zal wel niks zijn maar het bestaat :cool: |
Wow, wat een apparaat :eek: :)
Grote kans dat hij in dit geval zowel de video als de foto's crappy zijn :) |
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat de echte fotograaf ondertussen 3 megapixel te weinig vind, maar voor de normale foto's die in het fotoalbum van de vakantie gaan is 3 megapixel een uitstekende kwaliteit. Of is het meer dat de totale kwaliteit niet verglijkbaar is met een normaal fototoestel? Dus dat jullie meer de kleuren en contrasten bedoelen? |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik bedoel, is dat de kleuren niet kloppen. Dan heb ik het over gamma's, belichting, witbalans en dergelijke. Alleen de gamma van een televisietoestel is al zo veel anders dan die van fotofilms e.d. Edit: dat stond eronder, oeps ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Naja, ik denk dat mijn vraag dan wordt wat op het moment de meest kleine (betaalbare) videocamera is? Of heb ik dan met de Sony DCR-PC55E eigenlijk wel een goeie keuze voor ogen? |
Citaat:
En doe dan ook eerlijk en bestel niet direct dat type bij een goedkope grootgrutter op internet.... ;) Beeldkwaliteit kan natuurlijk altijd beter... maar daar betaal je ook voor! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |