![]() |
Char, Het Medium
Char het medium,
Een leraar namens de engelen Char Margolis is een Amerikaanse vrouw die al meer dan twintig jaar werkt als medium. Ze geeft talloze privéconsulten, maar treedt ook op in tv-programma's en - achter de schermen - in het kader van politieonderzoeken. Zij beschouwt haar gave als haar levensvervulling en noemt zichzelf een 'leraar namens de engelen'. Hart van velen gestolen Zij heeft het hart gestolen van duizenden mensen door haar populaire lezingen en haar verschijningen in de media bij programma’s in de Verenigde Staten, Canada en Europa. ( bron: rtl4.nl) hoe sta jij hier tegenover, vind je dat ze er goed aan doet haar gave zo te gebruiken? of vind je dat ze het meer voorzichzelf moet houden. wat jij van char? ( alleen serieuse reacties alsjeblieft ) |
Ik vind het wel koddig als mensen dat soort dingen doen, helaas gebeurt het weinig op de nederlandse tv
|
oh hier is al niet zo lang geleden een topic over geweest trouwens. Maar goed, ik geloof wel in die Char. Het programma is allemaal wel een beetje in ja, hoe zeg je dat, hapklare brokken gehakt. Ze maken het een beetje sensationeler want anders gaan mensen natuurlijk niet kijken. Bijvoorbeeld dat ze er altijd een bekende Nederlander bij halen. (saai vind ik dat, "dus je bent bezig met een nieuwe cd gerard joling? interessant" aaaargh zoiets kan beter zo lang mogelijk geheim blijven) Dat is wel jammer, want daardoor wordt het minder geloofwaardig. Volgens mij is Char zelf wel integer. Alleen door de opzet van dat programma lijkt het wel eens alsof dat niet zo is. En ja, het is inderdaad waar dat ze er wel eens naast zit of lijkt te raden. Maar ja, zelfs de beste voetballer schiet wel eens naast het doel. Mediumschap is moeilijk, en als iemand zich niet open stelt, of Char heeft misschien zelf een slechte dag, dan lukt het wel eens niet. Daar tegen over staat de honderdduizend keer waar op het wel lukt.
|
Ik vind haar ongeloofwaardig juist omdat ze op tv komt en daar haar toespraakjes houdt. Ik weet ook niet echt wat ik van haar manier moet denken waarbij ze zo naar letters en namen gaat vissen.
|
s/Het Medium/een medium/g
Het medium geeft teveel eer. Alsof er maar 1 medium op Aarde rondloopt LOL. Mja, in 'Remy - Alleen op de wereld' misschien. Hoe dan ook, ik vind dat je een dergelijke gave niet teveel commercieel mag uitbuiten. Daarmee zeg ik niet dat je er geen geld -zakcentje of business- mee mag verdienen. Daarnaast vraag ik mij ook e.e.a. af mbt celebrities, waarom ze zo graag op de teevee komt. Het doet mij denken aan centralisatie terwijl ik verwacht dat iemand met zo'n gave, hart en ziel het niet voor zichzelf doet maar met name om het individu en de wereld te naar een hogere gewaarwording te brengen, om mensen zich te laten verdiepen in het 'paranormale' of 'onbekende'... |
is het een d?
nee oh is het een e? nee oh is het een f? |
Citaat:
ze zegt ook zelf dat ze het doet om mensen te helpen, en zo een groter publiek te kunnen aanspreken, en zo mensen aan te sporen om naar het diepere in hunzelf te zoeken. ik vind ook daty het allemaal té commercieel is geworden hoor, boeken, dvd volgens mij al. eigen tv show in NL aantal keren in amerikaanse en canadese programma's geweest. nee dat gaat mij ook iets te ver. misschien had ze het bij wat kleinere sceances moeten houden. |
Oh my im getting something here, does it start with a s? and then a t?
is it stierenpoep? YES it IS stierenpoep typische amerikaans geldklopperij, sensatiezucht |
Ik zag haar een paar dagen geleden in een show van Dr Phil over paragnosten. Ze werd toen echt gedissed door Dr Phil, voornamelijk vanwege het feit dat ze sessies houdt met mensen van 20 minuten voor 200 dollar. Dat is wel veel geld. Als ze er echt op uit is mensen te helpen, verrijk je jezelf toch ook niet op deze manier.
Ik geloof overigens wel dat ze gaven heeft. Ik denk alleen niet dat ze echt in staat is werkelijk contact te maken met overleden mensen. Maar ik denk dat ze wel helderziend is en als het ware in mensen kan kijken en enig inzicht heeft in wat zij denken en voelen. Als die mensen dan denken aan een overleden iemand en bijvoorbeeld een onuitgesproken ruzie die hier betrekking op heeft (en waar die mensen mee zitten), dan kan zij gewoon zeggen (om die mensen te helpen) van ja, Pietje heeft het je vergeven en is nu gelukkig ergens in de hemel. Op een bepaalde manier kan zij dan misschien wel mensen helpen hun verdriet en zorgen een beetje los te laten. Maar ik denk dat het toch wel bijna altijd zo is dat mensen, zoals Char (die naar alle waarschijnlijkheid wel over bepaalde en bijzondere gave beschikt) dit op een verkeerde manier gaan gebruiken of met een verkeerd doeleinde, namelijk om zijn of haar zakken mee te vullen. |
ik ben ook van mening dat 200 dollar/euro voor 20 minuten belachelijk is, en van daaruit vind k het ook geldklopperij.
inderdaad denk ik dat ze best een gave heeft, en mensen ermee kan helpen. maar zoveel geld te vragen, nee dat hoeft niet. |
Citaat:
"Eeeeuuh, nee, met een R" "Ja maar er zit een M in haar naam" :s :s Wat een wilde gissing is dat zeg. Wellicht dat ze klein spoortje paranormale gave in zich heeft, maar ik betwijfel het echt dat ze mensen kan helpen en dusdanig helderziend is dat ze namen e.d. weet. |
Citaat:
|
Ik geloof er wel in, maar ze word teveel in de schijnwerpers gezet, er zijn genoeg mediums. Maar zij lijkt dat speciale voor de meeste, en dat is erg jammer
|
En ik maar denken dat het waar is ;)
Akilina heeft gelijk. Zelfs op Char's eigen website staat dat ze 200 dollar vraagt voor 20 minuten en 500 dollar voor 45 minuten (n) Bovendien is het niet eens persoonlijk, maar over de telefoon!! Char is wel gedaald in mijn achting. Zo te zien gebruikt ze nu haar gaven om er zelf rijk van te worden en dat is nooit de bedoeling van het paranormale (n) |
Citaat:
kennen misschien mensen hier nog andere bekende paragnosten, etc? behalve jomanda ;) |
Citaat:
Yomanda anyone? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is allemaal oplichting! Ze heeft helemaal geen gave, ja ze heeft heel veel kennis van mensen en ze is een redelijk goede actrice! Dit slaat toch nergens op, het is overduidelijk nep....
Maar als ze mensen blij maakt en hoop geeft, mag ze van mij haar gang gaan.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze erin geslaagd is om 200 euro in 20 minuten te verdienen. :p
En het tv-programma is echt enorm grappig, dus van mij mag ze haar gang gaan :cool: Vinden jullie trouwens niet dat jullie wat overdrijven met uitspraken als Citaat:
|
Gezeur over geld. Alle diensten op aarde kosten geld!
|
Het is grappig, dus ok. Het is dus puur entertainment...?
Citaat:
|
Citaat:
omg ik weet nog dat k een keer een talisman van maria duval opgestuurd heb gekrege en dat hij me geluk zou brengen als k zo snel mogelijk 25 euro naar der zou storten :D |
Citaat:
|
ik denk niet dat dit mens ook maar enige 'paranormale gaven' heeft. nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de meeste 'paranormale' dingen gewoon onzin vind, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet redelijk objectief iets kan zeggen. maar goed, ik zal eerder geneigd zijn om het onzin te vinden dan lezers van de paravisie denk ik...
in elk geval, gezien haar optredens, beschikt ze gewoon over een redelijk goede mensenkennis en een gave die we allemaal hebben; mensen aanvoelen. iedereen kan tot op zekere hoogte de stemming en gemoedstoestand van een gesprekspartner aanvoelen (dwz dat je aan de hand van verschillende factoren weet hoe de persoon zich op dat moment voelt). daarnaast let ze gewoon erg goed op op het gedrag, de kleding, de details van de personen tegenover haar. doorslaggevend in mijn overtuiging dat ze 'nep' is, is het feit dat ze a)veel vraagt voor weinig prestatie b)letters moet gissen en zo en c)eigenlijk altijd nogal 'obvious' informatie geeft, maar die zo weet te brengen alsof het wereldnieuws is. volgens mij is zij in staat om tegen een zwangere vrouw te vertellen dat ze een kindje krijgt, en het dan zo te brengen alsof dat niet nogal wiedes is. |
Citaat:
en dat ze nep is, laat ik in het midden. maar om te zeggen dat ze nep is omdat ze veel geld vraagt is natuurlijk geen goede redenering, zou je ook kunnen zeggen dat een een popidool nep is, omdat hij/zij zoveel geld vraagt. ook ik vind het teveel geld, daar niet van. maar dat is geen argument om te zeggen dat ze nep is. die obvious informatie vind ik niet echt onbvious eerlijk gezegd, kijk als je het heb over dat meneer een rode trui morgen aantrekt zeg ik oke, dat vind ik ook niet wereldnieuws. maar als ze je kan vertellen dat je vader is overleden door zelfmoord, en dat ze weet te vertellen dat dat door pillen komt, en dat er een vrouw bij is geweest. vind k het niet meer zo obvious. |
Ze heeft één 'gave' en dat is dat ze veel aandacht heeft besteed aan de techniek van Cold reading.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allemaal leuk en aardig, maar er is geenszins een reden om aan te nemen dat ze paranormaal begaafd is. Gegeven het cold reading-principe kunnen haar zogenaamde paranormale activiteiten heel goed verklaard worden. Het is dus overbodig om er zoiets als het bovennatuurlijke bij te betrekken: Ockham's scheermes, keep it simple.
|
Citaat:
|
Vanaf morgen komt Char weer op tv :)
Elke donderdagavond om 21.30u op RTL4. |
Citaat:
|
Beste mensen... het is heel simpel....CHAR is gewoon fucking tha real thing!!! En omdat dat te bewijzen nodigt ze ook sceptici uit.... is het dan nie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel opvallend dat ze ook deze mensen weet te verbazen?!?!?!?! ;)
En om ff op de mensen te reageren die zeggen dat ze gewoon zit te guessen naar letters ensow.... denken jullie dat het makkelijk is om alles luid en duidelijk te horen als het vanuit een ander astraal niveau komt???????? Kbedoel het is geen F*CKING telefoonlijn hoor!!! :nono: En daar komt ook nog eens bij dat wanneer het op echte details aankomt...dat ze dit weet, zonder ook iemand daarover gesproken te hebben. ;) Bovendien: Char is een goed medium... het is dus een beetje achterlijk om te denken dat ze nep is alleen omdat ze vaak op televisie komt en eraan verdient... Hoe verschilt zij van andere mensen die geld verdienen met hun talenten??? :confused: Op zo'n manier zouden we helemaal nix meer kunnen zien... doen bekende voetballers gratis wedstrijden in de achtertuin en iedere beroemde artiest... ach... die kunnen nie beroemd en rijk worden...WANT ALS ZE DAT WEL DOEN DAN ZIJN ZE F*CKING NEP?!?!?! :eek: Denk dus ff heel goed na voordat je iets zegt.... :rolleyes: |
ik geloof niet in haar gave en tegelijk vind ik het soms toch iets geruststellends hebben ofzo. Dat is waarschijnlijk ook waar zij zo goed op in speelt, ze heeft waarschijnlijk gewoon mensenkennis die ze heel goed gebruikt.
|
Citaat:
toch denk ik dat er wel iets van waar is hoor van wat ze doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zit er toevallig net naar te kijken, het lijkt me onzin; veel gevraag is er (waardoor je achter veel kan komen), en erg suggestief, actrice met mensenkennis, idd dat is alles
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15. |