![]() |
Studiefinanciering en OV kaart
Aan alle eerstejaars:
Vanaf wanneer krijgen jullie de eerste keer studiefinanciering? En wanneer kunnen jullie je OV kaart ophalen? Bij mij geldt dat ik recht heb op studiefinanciering van oktober/ december. Op de site van de IB- groep staat dat het dan pas de 24e wordt gestort en dat je je OV-kaart twee weken voordat je studiefinanciering wordt gestort kan ophalen. Misschien snap ik het niet goed, maar als dit echt zo is dan vind ik dat behoorlijk irritant. Op de site staat ook iets van een soort overbruggingsiets, maar ik weet niet precies hoe dat zit. Iemand? |
Studiefinanciering wordt altijd aan het einde van de maand gestort.
Je OV kun je volgens mij wel gewoon vanaf oktober gebruiken, maar dat weet ik ook niet zeker. Dat overbruggingsiets is volgens mij ook alleen als je 18 of ouder bent en je ouders dus geen kinderbijslag meer voor je krijgen, dan kun je dat aanvragen voor de periode tussen de zomervakantie en je studie (dus tussen toegemoetkoming in de schoolkosten (als dat er nog is) en je (officiele) studiefinanciering). |
Hey,
Ik heb ook pas recht op stuffi vanaf oktober. Maar dan kan je wel gewoon je OV gebruiken vanaf 1 oktober. Die kan je ergens half september ophalen. Greetz Patrick |
wat Leonoor zegt inderdaad. Aangezien jij pas vanaf 1 oktober je OV kan gebruiken ben je vast nog 17 en dan heb je geen recht op die overbrugging.
|
Citaat:
overigens krijgt -iedereen- zn stufi pas op t einde van de maand, en dat is elke maand zo. |
Dat wordt inderdaad een maand je OV-vervoer betalen. Ik had vorig jaar al OV vanaf 1 september en een vriend van mij zelfs al vanaf half augustus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kreeg hem ook per 1 oktober en moest ook 1 maand overbruggen. |
Even nog een vraagje:
Ik wist niets van die overbrugging, ik wist ook niet dat mijn tegemoetkoming ermee op zou houden. Ik zit dus nu leuk twee maanden m'n laatste geld op te maken toen ik hoorde van die overbrugging. Kan ik die alsnog (dus met terugwerkende kracht) krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt. |
Dat zou dus betekenen dat ik de eerste keer studiefinanciering krijg eind oktober en dat ik mijn OV kaart midden september op kan halen...
Oke, bedankt allemaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben al 18 en mijn ov is geldig vanaf 1 september
|
Citaat: