![]() |
2 jaar boek niet terug gebracht!!!!
ik heb dus al 2 jaar een boek niet teruggebracht bij de bieb in nijmegen en ik zou echt niet weten hoe hoog die boete nu is
100 euro 200 :confused: weet iemand hoeveel geld ik hieraan kwijt ben ?? |
Er is altijd wel een maximumboete.
Maar waarom zou je 'm terugbrengen als ze het boek na 2 jaar nog niet missen? |
ik weet niet maar als ik et niet terugbreng word de boete alsmaar hoger (tenzij er inderdaad een maximumboete is).
misschien komen ze wel aan de deur ofzo et ophalen, ik weet niet :confused: ik vind het gewoon een kut idee dat ik een superhoge boete kan hebben |
Meestal is er idd wel een maximum boete, misschien kun je het vinden op de site van de bieb (als die er is).
|
noooit een briefje gehad? Waarschijnlijk is het vergoeden van het boek goedkoper dan de boete :D. Zeg dat je het kwijt bent...
|
Welke mongool houdt nou weer een boek van de bibliotheek twee jaar thuis. :nono:
|
Citaat:
|
YES YES :D :D :D :D
ik heb op de site gekeken en de telaat tariefen per week zijn 30 cent en de maximum telaatgeld is maar 3 euro anders had ik 228 euro moeten betalen :bloos: |
Citaat:
Als je geen briefje hebt gehad, zou ik het boek gewoon houden. Als ze ooit een briefje gaan sturen, of je er op aanspreken, doe dan of je dom bent. En mja, je bent het boek dan gewoon kwijt. Hoeveel je moet betalen, verschilt geloof ik per boek en per bibliotheek, maar als 't een dood gewoon boek is, zal 't niet zo duur zijn (iig niet zo duur als de boete nu eigenlijk is). Maar ik denk niet dat ze je nu nog gaan lastig vallen, ze zullen 't zelf ook wel vergeten zijn :) |
Citaat:
|
Is inderdaad heel weinig. Ik heb ooit eens 10 euro boete moeten betalen :o (meerdere boeken paar weken te laat)
|
Citaat:
maarja ik heb het briefje meteen in de prullebak gegooid en nooit meer aan gedacht :bloos: |
ik heb nog 40 cent boete :eek: :eek: :eek:
:o |
Citaat:
|
Meestal krijg je er een brief over, na een paar maanden ofzo, ik heb dat ook een paar keer gehad, dat ik zo lang een boek niet terugbracht maar na een tijdje gewoon weggegooid. :$
|
Citaat:
of waren het gewoon meerdere boeken? |
Citaat:
|
*herinnert zich opeens een boek wat telaat is* :bloos:
|
Dat wordt dus boeken kopen bij de bieb. Voor maar 3 euro (risicogeld dan) ;)
|
Citaat:
Als je het boek terugbrengt is het anders natuurlijk, dan hebben ze het boek nog + 3 euro winst... |
Ik heb wel is 15 gulden boete gehad.
|
Er staat nu op mij pasje een boete van een euro of 5. Een boek dat ik wel een tijd terug geleend heb maar bij mijn weten gewoon is teruggebracht. Naja, aangezien het de eerste keer is ga er vanuit dat ze het kwijtschelden (ik heb gemeld dat ik het boek heb ingeleverd).
|
Haha loser.
|
Maximaal drie euro? Dat is inderdaad wel erg weinig. Ik heb zelf wel eens een stapel boeken ingenomen waar €21,- boete op zat (werk zelf in de bieb). Maar goed, prijzen en boetes willen nog wel eens verschillen per bibliotheek. Heb jij even geluk dat je in Nijmegen zit ;).
|
Citaat:
|
Citaat:
maar als het waar is is het alleen maar beter voor mij. als er geen maximum boete was moes ik 228 euro betalen. nou dat geld heb ik niet en had ik het wel zou ik het niet geven. |
Citaat:
|
Haha.
|
ik heb een keer 35 euro boete gehad, over meerdere boeken :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
het boek lenen kost 10 cent, dus als je het boek 30 keer leent zit je aan die 3 euro. Dan mag je het boek 90 weken houden. Als je het boek dan 2 jaar houdt zonder terug te brengen is het goedkoper dan wanneer je het netjes elke keer leent :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gemeen :evil: |
Citaat:
(Ging het trouwens over de schoolbieb? Of openbare?) |
Citaat:
|
3 euro maximaal :o
Zoo en ik moest een keer hier in rotterdam 7 euro zoveel betalen voor boete van 3 weken. Pasje was geblokkeerd hele heisa moest pasje opnieuw openen :p |
ik heb hier nog een boek liggen uit de bieb van mij middelbare school. Al 5 jaar niks van gehoord. Ik denk dat ik em mag houden (y)
|
of denken jullie dat over 10 jaar de incasso aan me deur komt om al mij inboedel in beslag te nemen? :(
|
Citaat:
|
dat was ook wel een heel enge biebjongen :o
maar ik heb ook ooit een school-biebboek twee maanden te laat ingeleverd en toen had ik 15 cent boete. Volgens mij werkt hun computersysteem gewoon niet zo goed :P |
Citaat:
|
dat zou kunnen, ik weet het niet, heb me nooit echt in hem verdiept :P
|
Citaat:
maar het stond op de site van die bieb dus het zal wel waar zijn. |
Wees een vent en breng dat boek terug.
|
Citaat:
|
Ze hadden je heus wel gebelt hoor. Als je hier een boek 2 weken te laat inlevert, word je zowat gestalkt door die mensen daar.
|
Heb ook al een boek 3 jaar thuis en niks van gehoord.
dus hou hem maar lekker |
3 euro is wel erg weinig. Meestal moet je de prijs van het boek betalen.
|
Citaat:
het was trouwens een strip van donald duck ofzo dat vond ik toen nog leuk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50. |