Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Blauwe plekken gevoel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1244204)

Roos 10-08-2005 21:07

Blauwe plekken gevoel

Eigenlijk open ik zelden topics over mijzelf maar vooruit.

Ik heb sinds een week overal "blauwe plekken" op mijn armen en benen. Ik zet dit tussen aanhalingstekens, omdat ze niet te zien zijn, maar ik voel ze wel als ik over mijn arm/been wrijf. Het zijn er in totaal 10 ofzo.

Dit is behoorlijk irritant en het doet zeer.

Ik maak mij niet zorgen over zeldzame ziektees ofzo, maar ik vroeg me af of jullie dat ook wel eens hebben.

(Voor zover ik weet heb ik mij niet vaker dan anders gestoten o.i.d.)

Flijn 10-08-2005 21:23

Ja, dat heb ik ook wel eens, maar niet zoveel tegelijk.

Balance 10-08-2005 21:54

Ik heb 't ook wel eens. Soms lijkt m'n hele arm één grote blauwe plek te zijn. Ik dacht altijd dat het een weerstand-iets zou zijn ofzo, net als dat je wel eens in heel je lijf spierpijntjes hebt, dus ik probeer dan altijd maar vitaminen binnen te krijgen en goed te slapen. Het gaat vanzelf weer weg, al weet ik niet of dat door die vitaminen komt of dat het anders ook wel weg zou zijn gegaan.

Leonoor 11-08-2005 06:50

Ik weet niet wat het is, maar het gevoel ken ik.

Bloem 11-08-2005 11:02

Citaat:

Leonoor schreef op 11-08-2005 @ 07:50 :
Ik weet niet wat het is, maar het gevoel ken ik.

nare man 11-08-2005 13:37

Dat heb ik ook wel eens, maar dan zijn ze relatief klein van omvang. Dus niet een plek van bijv. enkele centimeters doorsnee die je krijgt als je je flink stoot, maar de drukgevoelige plek is dan een stuk kleiner, hooguit een centimeter in doorsnee. Gaat meestal na een paar dagen wel weer over bij mij.

Marcade 11-08-2005 13:58

Dan ben ik nu officieel de eerste in dit topic die het niet kent .. of iig. ik kan me geen blauwe plekken (achtige) pijndingen herinneren, dat ik ze ooit gehad heb.

Komt 't niet door te lang zitten of liggen of door te lang bepaalde houdingen aan te nemen? (lees: te lang forummen :o :p)

ralpje 12-08-2005 10:58

Je kan natuurlijk best een bloeduitstorting (want dat is een blauwe plek) hebben, die wat dieper zit, waardoor je wel de pijn voelt, maar het niet zichtbaar is omdat het nou eenmaal niet direct aan de oppervlakte van je huid zit.

Leonoor 12-08-2005 11:00

Citaat:

ralpje schreef op 12-08-2005 @ 11:58 :
Je kan natuurlijk best een bloeduitstorting (want dat is een blauwe plek) hebben, die wat dieper zit, waardoor je wel de pijn voelt, maar het niet zichtbaar is omdat het nou eenmaal niet direct aan de oppervlakte van je huid zit.
Alleen zou het dan idd een plekje moeten zijn, een heel lichaamsdeel lijkt me wat raar? En een stuk of tien van die plekken ook? En een steeds 'terugkerend' lichaamsdeel ook...?

En waar ze dan vandaan komen...? Voor een bloeduitstorting moet je je toch meestal wel stoten of iets?

Missy1234567890 12-08-2005 17:00

Ik heb het ook nog nooit gehad, maar ik weet wel dat vitamine C werkt bij blauwe plekken. Dus veel fruit eten!

Lorelei 12-08-2005 20:53

Ik heb het wel eens gehad maar niet in die mate. 10 is toch wel erg veel. :confused:

Roos 12-08-2005 22:28

Mja dat vond ik ook, maar het trekt al weg gelukkig (y)

Misschien was het een soort ongelukkige spierpijn ofzo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.