![]() |
groene thee en veel water gezond?
.
|
water 1,5 tot 2 liter ofzo?
|
Per dag heb je minimaal 2 liter water nodig buiten het andere vocht om dat je binnenkrijgt. Drink je bijvoorbeeld veel koffie (wat vocht ontrekt aan het lichaam) dan dien je meer dan 2 liter water per dag te drinken.
|
in koffie zít ook water hoor. En de meeste mensen halen ook nog een halve liter water uit hun eten (dat wil zeggen: mensen die voldoende groente en fruit eten doen dat).
Maar je hebt in elk geval minstens 1,5 tot 2 liter drinken per dag nodig, ja. Als maximum wordt door veel mensen 4 liter aangehouden. Als je meer drinkt raak je mineralen kwijt met je urine en dan krijg je daar dus tekorten aan. |
Citaat:
En in koffie zit wel water, maar dat kun je er niet echt bij optellen, omdat koffie juist water opneemt. |
op zich is meer dan 2 liter nergens goed voor, dat is wel zo. Dat plas je dan ook weer uit, ja boeiend, die 2 liter is zat om al je afvalstoffen kwijt te raken. Alleen bij een blaasontsteking heeft overmatig drinken zin.
En ik ken een vrouw die alléén maar koffie drinkt, nooit iets anders, al dertig jaar ofzo. Als het vocht in koffie 'niet mee zou tellen' zou ze allang uitgedroogd zijn :P |
iig is zes liter te veel, weten we sinds een of andere albertiaan op de intensive care belandde...
|
Citaat:
Wat zo goed/gezond is aan water/groene thee/rooibos thee e.d. is dat het je lichaam schoon spoelt, met koffie vervuil je het alleen maar. Je doet je afwas ook niet met koffie (frisdranken en wat dan ook). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd, er zit ook nogal een verschil in of je 12 uur doet over 6 liter, of 1 uurtje.
|
Citaat:
Dat je de afwas 'ook niet met koffie doet' slaat natuurlijk nergens op. Je doet de afwas met afwasmiddel, maar als je daar dagelijks een liter van drinkt hou je het ook niet lang vol. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Koffie onttrekt 2 keer zoveel vocht aan je lichaam als je ermee binnenkrijgt, thee 1,5 keer.
Het is dus beter om water te drinken ipv koffie of thee. Je hebt wel een soort thee waar geen thee in zit, maar gedroogd fruit en kruiden (van Twinings). Dit is even goed als water en het smaakt ook lekker. Dit is de info van de dietist :) |
|
Rooibosthee en kruidenthee kan wel, daar zit geen theïne in.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
stiekem is theïne echt precies hetzelfde als cafeïne, het wordt alleen anders genoemd. In thee zit minder theïne/cafeïne dan in koffie.
|
.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dat drinken goed voor je is, moge duidelijk zijn. Dat is allang bekend. Maar omdat jij zulke vage bewoordingen gebruikte als 'schoonspoelen' en 'vervuilen' vroeg ik me gewoon af wat dat dan in concreto inhoudt. |
Citaat:
Nee, het onttrekt natuurlijk niet alleen maar vocht. Maar 1 kop koffie staat gewoon lang niet gelijk aan 1 kop water :p. |
Citaat:
|
Citaat:
Door te veel water drinken gaan er ook cellen in je lichaam 'stuk'. Dat heeft te maken met osmotische waarde. Een paar jaar geleden heb ik dat al eens uitgelegd, hier is ie weer: Citaat:
|
Citaat:
Ja dat verhaal ken ik, maar drink normaal gesproken ook iets minder |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |