![]() |
Database connectie maken?
Ik heb een eigen website en weet al veel van HTML/Javascript.. Maar nu wil ik me wat meer gaan verdiepen in PHP..
Ik wil nu eerst proberen een connectie te maken met mijn database, maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik dat precies moet doen. Kan iemand me dit zo gemakkelijk mogelijk uitleggen aangezien ik nog niks weet hiervan? :p |
Wat voor soort database? Als je mySQL neemt kan je zo verbinding maken.
PHP-code:
|
|
rtfm?
|
Citaat:
|
Ow op die manier :)
|
Pfff, negeer alle bovenstaande opmerkingen en bouw een eigen database factory. Als je geen idee hebt waarover ik praat en toch wel wil weten waar ik het over heb => PM.
|
Citaat:
(sorry, ik weet echt nog niks :) ) |
Uhm, mssn kan je beter eerst de beginselen van php gaan leren :).
www.w3schools.com is een handige site met veel informatie. |
Citaat:
|
als je niet weet hoe een database werkt (van uitgaande je mysql gebruikt) lijkt het me niet verstand meteen een "connectie" te maken, niet dat het kwaad kan maar je hebt er niks aan, ga eens naar google of koop eens een boek "php voor beginnelingen" of iets in die zin. Dit omdat php met db niet heel makkelijk is als je ietsje meer wil dan basis (met basis kan je rijen toevoegen) maarja, die scripts staan overal op het net
|
En is er ook niet gewoon een php script die niet te moeilijk is waarmee ik een agenda op mijn website kan bijhouden?
Ik ben hier al best lang mee bezig maar ik heb nooit tijd om zo'n tutorial helemaal te lezen en het dan ook nog te snappen... En ik hoef dus alleen maar een agenda op mijn website die zelf de dingen die voorbij zijn eruithaalt (n) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |