![]() |
daar draag ik nu de lasten van..
Ik heb als klein meisje niets van
de bloementjes geplukt, ik heb ze netjes laten staan, het pad bewandeld maar niemand zal hebben gezien zo geluidloos als ik kroop Ik heb nooit van je gevraagd, geen aandacht en geen liefde, ik heb van je gehouden maar woorden zwegen, ik heb je stilte nooit verstoord -je hield daar meer van dan van mij- En toen al, om de bloemen maar niet te hoeven zien lonken en je woede niet te voelen, heb ik mijn ogen neergeslagen in plaats van te huilen en nog draag ik daar nu, de lasten van |
Hier zit heel veel gevoel in. Dat vind ik mooi. Ook het beeld dat je schept vind ik mooi, maar qua vorm vind ik het wat minder. Waarom gebruik je wel (veel) komma's en geen punten?
|
vooral het begin vind ik aansprekend. je brengt een mooi idee, mooie gedachte. je zinsbouw vind ik af en toe wat raar overkomen, 'maar niemand zal gezien hebben, hoe geruidloos als ik kroop'? verder is het af en toe wel erg verhalend geschreven, zo zou heb ik mijn ogen neergeslagen ~ in plaats van te huilen imo beter op 1 regel kunnen, maar dan past het weer niet helemaal in je gedicht. ik zou proberen een vrijere vorm te nemen die jouw woorden nodig hebben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |