![]() |
Hoe rol je een joint.
stomme vraag misschien maar het lukt me echt niet.
bij het rollen wil de kleinste zijde niet onder de grote vallen. ik zit nu samen op een kamer met HTID en daarbij lukt het wel maar hij kan het niet echt duidelijk uitleggen. ik hoop dat er mensen zijn die mij handige tips willen geven. mijn probleem is voornamelijk het rollen. alvast heel erg bedankt |
Gewoon niet druk maken want ik kon het eerst ook niet ;)
Je moet als eerste de vloei achter de tip krijgen en dan rustig maar ook niet te los verder draaien. Op het eind, dus het begin van de joint moet je ietsje strakker draaien omdat je anders te los kunt draaien en je je vloei vernaggelt en om geen inbrander te krijgen ;) Probeer maar gewoon een beetje en zorg dat niemand je op de vingers kijkt. Lazlow |
|
als het niet lukt,probeer je tipje aan de andere kant van je vloetje te leggen. misschien gaat het dan beter
|
Citaat:
Anyway, hier heb je filmpjes met verschillende manieren enzo: http://everyonedoesit.com/cannabis_videos/ |
Citaat:
maargoed, gewoon een pakje lange vloei kopen, wat sjek en tipjes en een middag oefenen |
Citaat:
|
ik had ook altijd problemen met de tip, wat ik doe is een spiraalvormige tip maken en dan de zijkant van het vloeitje een stukje in de spiraal steken, hierdoor zit de vloei al goed en omdat de vloei in de tip zit een stukje zit de tip ook altijd goed vast vind het zo handig dat ik geen zin heb om het 'normaal' te oefenen :)
|
oefenen oefenen en oefenen
ik denk nu nog met nostalgie terug aan de slaapzakjes van vroeger :) |
Ik rol al jaar en dag met het plakrandje naar me toe ipv zoals de meeste mensen (je raadt het al) van me af.
Ik heb waarschijnlijk net een bepaalde specifieke minuscule ronding aan mijn rechter wijsvinger waarmee ik zonder peinzen de vloei gewrapped krijg. |
OMFG dat wil ik ook, een jointdraai knobbel, je bent ervoor geboren hahaha :D
ik heb gelukkig geen problemen met draaien |
In het begin kon ik alleen maar draaien als ik er shag in deed ipv de tabak uit een gesloopte sigaret.. Ofwel; met shag proberen als je dat nog niet deed.
|
ik kon 't eerst ook alleen met shag, maar 't draaien zelf was ik al gewend van 't shaggies rollen. :)
|
Als ik ze draai, draai ik ze met de plakrand naar me toe en binnenste buiten. zodat er zo min mogelijk vloei omheen zit. Wat dit voor toegevoegde waarde heeft? geen!
gewoon oefenen! |
dat is dan ook meer bedoeld voor fijne meisjeshandjes:)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het belangrijkste is je tippie. Die moet goed rond en stevig zijn. Dan achteraan beginnen met dichtdraaien en dan moet je inderdaad ff pielen om de onderkant van het vloeitje erin te krijgen. Gewoon veel oefenen dan lukt het vanzelf een keer. |
'n beetje pielen? 't is gewoon 3x rollen en die vloei schuift zo achter je tip. what's the fuzz? :confused:
je moet gewoon zorgen dat je tip oke is en dat je 't goed verdeeld hebt, dan gaat de rest vanzelf. (maar in 't begin is 't wel even oefenen.) |
Citaat:
|
nee hoor, ik zie vaak dat jongetjes met van die enorme kolenschoppen het er niet even makkelijk mee hebben:)
|
voor beginners help een iets langere tip wel us, gezien het de vloei/ rest van de joint meer stevigheid geeft tijdens het draaien en als ie klaar is. Dit levert natuurlijk wel ietsje minder joint op, maar dat moet geen probleem zijn. Gewoon meer wiet in het kleinere stukje.
Werkt bij de meeste lui die ik ken die willen leren draaien, mja.....oefenen, oefenen...etc edit: dit betekent dus niet tips van 3 of 4 centimeter he!!!!! :mad: |
de eerte joint die ik draaide was in 1 keer goed strak en netjes en toen blowde ik zelfs nog niet, en ik heb ook zelden in mn leven een joint gefokt. snap niet wat mensen er niet aan kunnen tis allemaal best logisch toch? rol - rol - rol - lik - rol - klaar
|
rol - rol - rol - lik - rol - klaar?
Ja, met deze uitleg kán het haast niet meer mislukken :rolleyes: Teveel limp bizkit geluisterd zeker? |
Citaat:
|
Heet ik Gerard van Dijk?
|
wie weet, het zou zomaar kunnen
|
ik gok op jan jansen.....
mja die uitleg (samenvatting) is wel een beetje karig Zyh, tell us your sercrets of good rolling!! |
geen idee man, no secrets here. IK VIND t gewoon makkelijk, misschien is dat dan wel mijn verborgen talent, jointjes rollen :cool: (y)
|
Alleen jammer dat je dr niet rijk mee zal worden :p
Misschien een tip om es te proberen, de één draait lange, dunne jointjes en de ander van die rastafari dikke toeters. Ik bedien me afwisselend van vorm, maar wat mij opvalt is dat als de hoek waaronder je heb 'indraait' groter is (dus hoe toeteriger de joint) het indraaien zelf makkelijker wordt. |
zou wat zijn zeg,rijkworden met jointjes rollen. maar idd wat je zei: klopt
|
Bedankt allemaal voor de tips. Ik ben een beetje aan het oefenen geweest en opzich lukt het wel beter. Alleen die eerste draai blijft lastig. maarja practice makes perfect. :D :D
|
Probeer anders een stuk van de vloei af te scheuren (in de breedte, zodat hij wel even lang blijft maar wat smaller wordt). Ik vind dit zelf namelijk stukken makkelijker draaien.
|
Citaat:
|
Citaat:
gouden vloei heb ik al dus dat komt ook goed maar dat binnenstebuiten???????? proberen |
Citaat:
wel bij blauwe en groene vloei, die zijn gewoonweg te breed. |
Je kan me wel een imho gaan noemen maar ik denk toch dat ik het ga proberen. lijkt me een handige tip. :D
|
mwoah, :D dat worden vrij ielige jointjes dan. :p
en ik noem je geen imho, ya doss cunt. leer je acroniemen. |
Citaat:
|
beetje onnodig vind ik. :D
maar dan kan je net zo goed die hele smalle zilveren halen, smoking master; minder vloei voor 't zelfde geld. |
Citaat:
|
je moet je vingers een beetje nat maken (niet TE), dan draait het makkelijker..en eerst oefenen met sjekkies, en geduld hebben, t duurde bij mij ook 3/4 jaar voordat ik een joint kon maken die niet uit elkaar viel. Draaien met een plastic tip wil ook weleens helpen
|
en zorg dat je geen kauwgom in je mond hebt als je draait
|
Citaat:
|
Citaat:
gewoon proberen met voldoende shag gaat vanzelf een keer goed :D :D |
wordt jullie tip een M of een spiraaltje? (ik rol trouwens ook door vloei stukje in tip te steken, naja, wat die kerel ergens boven me ook deed, alleen dan bij een M)
gewoon oefenen met shag en vloei.. en anders google es, staan vast genoeg sites met fotouitleg |
Achterkant een rondje/spiraal (waar je hijst), voorkant een M. (bij de shag)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb altijd gewoon een M. Komt niets doorheen en rolt niet uit. Joint draaien is niet moeilijk, moet je gewoon even onder de knie krijgen. |
ik scheur 'n driehoekje of 'n vierkantje van m'n tip, daarna vouw ik op 't smalle stuk 'n m'etje en die kant ligt aan de shagkant van den joint.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58. |