![]() |
Gebroken rib?
Ben gister nogal hard gevallen op mijn buik/ribbenkast. Doet niet echt enorm veel pijn maar een van mijn ribben ziet er nu echt heel erg raar uit. De plek waar het pijn doet steekt een stukje uit :confused: Ik heb weleens gehoord dat een gebroken rib niet héel veel pijn doet, is dat zo?
|
Kan wel veel pijn doen hoor, maar toch; ook al doet het geen pijn, maar er lijkt iets uit te steken, de dokter is niet overbodig voor dit soort dingen :)
Gewoon even naar de dokter dus :) |
ik hoor dus altijd dat het juist wel heel erg pijn doet
(of was het nou zou dat een gekeusde rib heel veel pijn kan doen en een breuk minder?) de dokter weet het het best (dokter ja, geen huisarts, die zijn stom) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwah, ik ga hiervoor niet naar de dokter. Het ziet er een beetje vreemd uit maar ik ga verder niet dood van de pijn ofzo, het zal wel goed komen.
|
Als je denkt dat het gebroken is/zou kunnen zijn, dan doe je er verstandig aan wel even langs de dokter te gaan. Als het verkeerd zit en je doet er niets aan, dan blijf je er last van houden. Lijkt me ook niet de bedoeling.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, het is jouw ribbenkast, niet de mijne. Als ik in jouw schoenen had gestaan, had ik het zekere voor het onzekere genomen en was ik even naar de dokter geweest. |
Citaat:
bovendien het ik zelf een rib gebroken gehad, maar ben hier niet mee naar de huisarts geweest, d8 dat het vanzelf wel over zou gaan.. er zit een bocht in die rib maar ik heb er nooit meer last van gehad.. aan TS: het natuurlijk geen kwaad om wel even te gaan, al is het alleen maar voor advies.. |
Citaat:
Hoe weet je btw dat je rib gebroken was als je niet langs je huisarts geweest bent? (Ik neem aan dat je dan ook niet langs het ziekenhuis geweest bent tenminste.) :o |
Citaat:
|
Ja daarom vind ik het dus zinloos om naar de dokter te gaan, er kan in de meeste gevallen toch niets aangedaan worden. Als dat ding nou helemaal los zou hangen...maar volgens mij zit er alleen maar een scheur in ofzo, zo te voelen.
Gebroken rib schijnt ook helemaal niet erg te zijn, beter dan gekneus iig. |
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34. |