![]() |
Bankvraagje
Kun je geld dat je hebt overgemaakt aan iemand terug laten boeken als blijkt dat de verkoper niets meer van zich laat horen?
|
Nee.
|
Dan gok ik het er maar op.
Waarom eigenlijk niet? Dat zou het (internet)betalingsverkeer een enorme impuls geven, je hebt immers zekerheid (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Bij een machtiging kun je het wel terug laten draaien, bij een automatische afboeking ook. |
Oja. :|
|
Citaat:
|
Je kunt via de bank geld laten terug vorderen..
|
Citaat:
|
Of je moet bewijs hebben dat je bent opgelicht dan kan het misschien wel.
Maar of ze je dan helpen is een 2e. Stomme gierige nederlanders |
Dat heeft niets met de eventuele gierigheid van nederlanders te maken, een bank kan gewoon niet bepalen of jij in je recht staat bij het terugeisen van geld. Als het om veel geld gaat, willen ze nog wel eens proberen te bemiddelen, maar anders kun je er toch beter mee naar een rechter stappen.
|
Ja, het handelsverkeer is er ook echt mee gediend als iedereen op eigen houtje bedragen kan gaan terugvorderen omdat hij zelf vindt dat hij is opgelicht :rolleyes:
Je zult een uitspraak van een rechter moeten hebben voordat een bank ook maar iets tegen de wil van de rekeninghouder doet. Een bank heeft ook een zorgplicht jegens de rekeninghouders. |
Om wat voor een bedrag gaat het? het princiepe dat je bent opgelicht is natuurlijk vervelend maar als het om 50 euro gaat dan loont het niet de moeite om naar de rechter te stappen. Dit kan je wel doen als je hééél zeker bent dat je gelijk krijgt want de verliezer betaalt alle rechtskosten die gemaakt zijn. laat je pa een brief schrijven richting de verkoper en schrijf er daarna (als hij niks van zich laat horen) nog eentje maar ga dan dreigen met rechtsvervolging. Laat hij nog niets van zich horen vraag dan raad bij de rechtshulp of bij een JIP. succes ermee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hij kan ook gewoon zeggen, dat had je maar beter moeten opletten :) Lang leve www.p-p-p-powerbook.com |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat om 15 euro joh, rechtzaak en de hele mikmak is dus helemaal niet aan de orde. Ging mij er gewoon even om of de bank dat zou doen in zo'n geval. Nee dus en mij is nu duidelijk waarom niet.
|
:D keej dan
Ik dacht dat gaat over een heel groot bedrag. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |