Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Krijgskunsternaars [Martial Artist] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1246007)

KMBA 13-08-2005 21:18

Krijgskunstenaars [Martial Artist]

Hoe komt het dat ze de menselijke grenzen overschrijven en het onmogelijke kunnen doen? :confused:

Mr.Ed. 13-08-2005 21:59

wat ik me kan herinneren van een programma dat ik laatst heb gezien bij discovery, is dat deze mensen in zo'n diepe staat van meditatie komen dus zo'n innerlijke rust vinden dat ze de grens van pijn en andere emoties achter zich laten. en zo deze gevoelens uit kunnen schakelen.

morgen, sorry k heb haast geen tijd meer, zoek k er nog wat over op

Chronocide 13-08-2005 22:58

kunsternaars??? wtf?

Misschien zijn ze gewoon gek?

Mr.Ed. 14-08-2005 08:12

Citaat:

Chrome schreef op 13-08-2005 @ 23:58 :
kunsternaars??? wtf?

Misschien zijn ze gewoon gek?

:nono:

KMBA 14-08-2005 12:31

By the way... denken jullie ook dat de vechtsporten zich zullen ontwikkelen of dat het al zijn limiet heeft bereikt? of dat het afhangt van andere factoren zoals.. langer leven enz. of...?

KMBA

Sarah 14-08-2005 12:47

doen ze dat dan? Ze doen wel een hoop dingen die voor de meeste mensen onmogelijk zijn, maarja, daar hebben ze dan ook jarenlang voor getraind; die dingen zijn in feite niet onmogelijk (logisch ook: iets onmogelijks doen kán helemaal niet, want als iets kan is het mogelijk)

*oma* 14-08-2005 14:22

Ik denk dan zelf aan shaolin kung fu en volgens mij is het een kwestie van controle hebben over al je spieren en kennis van je lichaam. Daarnaast moet je je goed kunnen concentreren.

PatoLoco 14-08-2005 16:15

Mjah techniek is natuurlijk ook eeeerg belangrijk...

Op national geographic channel geven ze soms wetenschappelijke uitleg bij sporten, waarom bepaalde atleten zo goed zijn enzo.
Daar zie je ook heel goed dat de techniek een eeeerg groot verschil kan maken. Hoe verbeter je die techniek? Mjah door heeel veel te oefenen en het op de juiste plaats te leren zeker :)

Dus jah... wie weet hebben die "krijgskunstenaars" gewoon een perfecte techniek en zijn ze daarom zo uitzonderlijk goed...

Als ik sommige prof atleten zie denk ik ook :eek: dat is ongelofelijk, geen enkele normale mens kan toch zoiets doen?

Die atleten hebben ook gewoon veel kracht, techniek en ervaring enzow...

Blood Fire Rage 15-08-2005 00:37

Citaat:

KMBA schreef op 13-08-2005 @ 22:18 :
Hoe komt het dat ze de menselijke grenzen overschrijven en het onmogelijke kunnen doen? :confused:
Omdat het niet de menselijke grenzen en het onmogelijke zijn.
Voor mensen is het gewoon moeilijk voor te stellen dat iemand anders iets kan wat jij absoluut niet kan.

MTpower 15-08-2005 01:35

De menselijke grenzen liggen verder dan je zou denken :)

Hoevaak heb je het niet gehad?
Je moet iets doen waarbij je meteen al iets hebt van "Dat lukt me nooit!" :eek:
Terwijl als je er eenmaal aan bent begonnen het wel mee blijkt te vallen.

Als je er dan ook nog eens op oefent, dan kun je je grenzen ineens heel ver verleggen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.