Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Letterlijk 'After Shave'- Na het scheren van Schaamhaar. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1246738)

Praatjesmaker 15-08-2005 11:01

Letterlijk 'After Shave'- Na het scheren van Schaamhaar.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt,
maar de uitkomsten daarvan waren meestal de vragen hoe je moest scheren.

Ik wil weten:

Ik heb voor het eerst mijn schaamhaar geschoren,
en nu prikt het best wel veel.
Is dat altijd bij de eerste keer en gaat het na een paar keer weg?

En wat is het beste om na het scheren erop te zetten(als het droog is). Ik heb nu Uierzalf gebruikt.
Maar betere tips zijn altijd welkom!

Als jullie me een bepaalde scheermes en scheerschuim aanraden hoor ik het ook wel graag :) .
Nu heb ik een vrij goedkopen scheermes,
en gewoon zeep gebruik.

Ik hoor het graag.

Groetjes

Coléoptère 15-08-2005 11:21

Ik zou geen zeep gebruiken hoor, geen wonder dat het prikt!
Je kan beter scheerschuim/gel/olie gebruiken, dat is er een stuk beter voor. Na het scheren kan je speciale crème voor na het scheren gebruiken, wordt je huid heel zacht van, en je hebt minder last van irritatie.

Leonoor 15-08-2005 11:23

^ En een goed scheermes gebruiken (van Gilette heb je genoeg goede scheermessen voor vrouwen).

Apomes 15-08-2005 11:52

Na het scheren Nivea Creme erop of na het scheren wat scrubben :)

Sarah 15-08-2005 11:59

je gezicht ga je toch ook niet met een slecht mes en wat gewone zeep bewerken? En de huid in je schaamstreek is nog gevoeliger!

Dus: goede scheergel of scheerschuim, goed mesje, eerst met de haren mee en dan als het echt nodig is tegen de haren in maar liever niet, naderhand after-shave balsem of creme of lotion erop doen, of bodylotion of baby-olie of niveacreme.

Praatjesmaker 15-08-2005 12:24

Thnkq Peeps,

@ Coléoptère

Waarvan krijg je een zacht huid dan?
Zoals eerder genoemt: Baby olie enz.?

coopergirl 15-08-2005 13:17

Citaat:

Praatjesmaker schreef op 15-08-2005 @ 13:24 :
Thnkq Peeps,

@ Coléoptère

Waarvan krijg je een zacht huid dan?
Zoals eerder genoemt: Baby olie enz.?

Volgens mij heeft Daantje eens aangeraden zinkzalf te gebruiken (tegen de jeuk).. (Dat zit o.a. in die 'rode billetjes-zalf' van Zwitsal..)

Konijn 15-08-2005 13:41

Citaat:

coopergirl schreef op 15-08-2005 @ 14:17 :
Volgens mij heeft Daantje eens aangeraden zinkzalf te gebruiken (tegen de jeuk).. (Dat zit o.a. in die 'rode billetjes-zalf' van Zwitsal..)
Jep dat werkt erg goed, niet te dikke laag van opsmeren.
Verder gewoon al die 'creme voor na het ontharen' produkten, moet je maar eens kijken op de vrouwen-afdeling van een drogist :p.

Poeperd 17-08-2005 14:48

Ik gebruik altijd scheerschuim van Gilette geloof ik. Heb je ook in verschillende 'smaakjes'. Die vind ik persoonlijk de beste. Ik gebruik wel goekope scheermesjes, maar ik hoor wel ns dat die van Venus veel beter zijn enzo.. Die had ik hiervoor ook en die is idd beter, alleen wel heeeel duur.

Nouja, erna gebruik ik meestal babyolie (echt meteen na het scheren) of bodylotion.

Zeep is idd heel slecht.

Maar het kan wel vaker gebeuren dat het erna heel rood wordt ofzo. Soms heb je daar gewoon last van.. Maarja, probeer maar zo voorzichtig mogelijk! Oja, niet in tegengestelde richting scheren!! Ennem.. veel hydraterende zooi erop doen :P

KiMZz 17-08-2005 14:56

Ik gebruik de scheermesjes van Gilette Venus Divine maar geen scheerschuim oid. Als ik mijn benen heb geschoren doe ik er zwitsal bodylotion op, worden ze nog zachter van ook, bij schaamhaar of okselhaar doe ik er niks op. Of k spuit meteen deodorant onder mijn oksels, zonder alcohol dan anders prikt t wel ja.

lindaaaa 17-08-2005 18:16

zwitsal babylotion is geniaal.

Poeperd 18-08-2005 16:24

Oja, ik heb ook meteen een vraag over scheren :P Ik scheer mijn schaamhaar soms ook in de tegengestelde richting, want anders wordt het gewoon NIET glad. Dan zie je gewoon nog haartjes zitten :s Maaaar dan krijg je dus rode bultjes enzo.. Heeft iemand een idee hoe ik het wél glad krijg, zonder verkeerd te scheren?

Muchacha 18-08-2005 18:23

Vlijmscherpe mesje gebruiken en heel goed strak trekken. Ik doe het ook zo, je blijft wel zwarte puntjes zien (die je volgens mij ook niet wegkrijgt door in een andere richting te scheren) maar het voelt zacht aan. Of anders epileren... Dan trek je de haartjes eruit en is er niets meer te zien (maar je moet er tegen kunnen).

Poeperd 18-08-2005 18:32

Citaat:

Muchacha schreef op 18-08-2005 @ 19:23 :
Vlijmscherpe mesje gebruiken en heel goed strak trekken. Ik doe het ook zo, je blijft wel zwarte puntjes zien (die je volgens mij ook niet wegkrijgt door in een andere richting te scheren) maar het voelt zacht aan. Of anders epileren... Dan trek je de haartjes eruit en is er niets meer te zien (maar je moet er tegen kunnen).
Epileren is niet aan mij besteed :P Ik krijg al mn zwarte puntjes weg als ik in de verkeerde richting scheer, vandaar dat ik het ook doe. Scheermesjes zijn meestal wel scherp als ik scheer, alleen ik gebruik wel goedkope weggooi mesjes, dus misschien moet ik anderen kopen. Je hebt ook van die mesjes met zo'n laagje boven de mesjes, waardoor het allemaal wat 'zachter' is. Die zijn veel beter. Ga ik die maar proberen.

Nouja, anders moet ik het maar doen met zwarte puntjes. Beter dan rode puntjes die zeer doen en er vies uitzien :P

Coléoptère 19-08-2005 08:53

Je huid wordt sowieso zacht van scheermesjes met zo'n strip erop, en er zijn crèmes voor na het ontharen die ook zo heten, bijv. van het kruidvat. Maar babyolie of bodylotion maakt je huid ook lekker zacht, al kan dat nog wel eens prikken na het scheren, zeker in je schaamstreek.

juno 19-08-2005 10:43

Wilkinson Protector
2 in 1 douchecreme
calendulan wondspray
los zittend onderbroekje

Sindsdien geen rode bultjes meer.

Poeperd 19-08-2005 11:01

Citaat:

juno schreef op 19-08-2005 @ 11:43 :
Wilkinson Protector
2 in 1 douchecreme
calendulan wondspray
los zittend onderbroekje

Sindsdien geen rode bultjes meer.

Aha. Wondspray klinkt heel pijnlijk/vies. Maar als het werkt :P Strakke dingen draag ik sowieso bijna niet. Dus alleen nog maar goede scheermesjes en wondspray. Whie :D Hopen dat het bij mij ook werkt :P

juno 19-08-2005 18:05

De wondspray is Calendulasap opgelost in alcohol. Het prikt dus wel een beetje, maar niet zoveel als pure alcohol. Het is verder kleurloos en geurloos, en het werkt heel makkelijk.

Inges 19-08-2005 19:39

Als je er heel klein beetje talkpoeder (van zwitsal bijvoorbeeld) opdoet wordt het ook erg zacht. Zeker in combinatie met wat bodylotion.

Praatjesmaker 19-08-2005 21:43

3 dagen geleden heb ik het inmiddels gedaan,
en ik moet je zeggen; toen de haartjes begon terug te komen(stoppeltjes) deed het ontzetten veel pijn.

Mijn vraag is nu; als ik me nog een keer scheer;
komt dat zelfde pijn terug; of is dat alleen bij de eerste keer?

De pijn kwam voornamelijk van het 'schuren' met die stoppeltjes en mijn huid.

Ik hoor het graag.

En bedankt voor alle reacties!!

Poeperd 20-08-2005 18:20

Ik heb het toevallig vandaag gedaan (zonder in de verkeerde richting te scheren). Nou, je ziet dus nog echt gewoon haartjes zitten :( Nouja, zwarte puntjes, die nog te onderscheiden zijn als haartjes. Het is wel heel minimaal, maar ik ben de eerste dag beter gewend :P Dan is het helemaal glad enzo. Alleen de dag erna is het dan rood.. Dus hopen dat dat nu niet het geval is. Oja, ik heb alleen nog geen tijd gehad andere mesjes te kopen, dus misschien wordt het dan nog beter. Heb er daarna babyolie opgedaan :P

Een reactie op de post boven mij (hoop ik nog steeds boven mij :P); dat heb ik dus ook altijd als ik het de verkeerde richting in scheer, dan gaat het een dag erna, of 2 dagen, tegen mn kleding schuren en dan doet het pijn en krijg je bultjes. Heel vervelend. Dat zou bij mij kunnen komen doordat ik het verkeerd deed altijd. Misschien ligt het bij jou wel aan de eerste keer, dat weet ik niet.. Ik kan je dus ook niet vertellen of dat nog weg gaat. Misschien heb ik het nu namelijk wel niet meer..

Kijk het anders gewoon aan, krijg je het de volgende keer weer dan weet ik ook niet wat je moet doen :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.