Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Router] Alles goed zo? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1246758)

Daantje_0705 15-08-2005 11:44

[Router] Alles goed zo?

Ik wil thuis het internet splitsen zodat ik boven op mijn pc ook internet heb en hier beneden ook nog. Daarvoor heb ik net een router besteld, de Netgear® RP614. Heeft iemand daar ervaring mee? Verder heb ik nog 20 meter UTP kabel besteld om het aan te sluiten op mijn pc. Is dat alles wat ik nodig heb of moet ik nog iets hebben?

M@rco 15-08-2005 11:55

Die heb ik toevallig zelf ook, werkt hier al bijna een jaar zonder problemen :)

Daantje_0705 15-08-2005 15:58

Dat is fijn om te horen (y) Is ie een beetje makkelijk in te stellen enzo?

En behalve die router en die kabel heb ik niets nodig of wel? :)

M@rco 15-08-2005 16:33

Ligt eraan wat voor verbinding je hebt, vaak is het een kwestie van gewoon aansluiten en dan werkt het meteen (als je een chello-verbinding hebt zul je het MAC adres van de PC die nu met internet is verbonden in de router moeten zetten, maar dat is ook een kwestie van een paar muisklikken). Bij sommige ADSL-verbindingen moet je inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, dat zou je dan als enige even moeten instellen.

Let er trouwens wel op dat je een ethernetmodem moet hebben en géén USB modem, anders heb je aan deze router vrij weinig. Maar behalve die kabel heb je inderdaad niets nodig :)

mrboot 15-08-2005 16:48

Citaat:

M@rco schreef op 15-08-2005 @ 17:33 :
Maar behalve die kabel heb je inderdaad niets nodig :)
Een netwerkkaart of onboard LAN-verbinding is ook wel handig he :o

Maar die zitten tegenwoordig toch bijna standaard in elke computer.

Daantje_0705 15-08-2005 16:50

Citaat:

M@rco schreef op 15-08-2005 @ 17:33 :
Ligt eraan wat voor verbinding je hebt, vaak is het een kwestie van gewoon aansluiten en dan werkt het meteen (als je een chello-verbinding hebt zul je het MAC adres van de PC die nu met internet is verbonden in de router moeten zetten, maar dat is ook een kwestie van een paar muisklikken). Bij sommige ADSL-verbindingen moet je inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, dat zou je dan als enige even moeten instellen.

Let er trouwens wel op dat je een ethernetmodem moet hebben en géén USB modem, anders heb je aan deze router vrij weinig. Maar behalve die kabel heb je inderdaad niets nodig :)

Dat modem zit wel goed denk ik want ik heb die router besteld via mijn internetprovider.

Wij hebben kabelinternet van zeelandnet. Bij zeelandnet moet je idd nog wel het macadres doorgeven.

Daantje_0705 15-08-2005 16:51

Citaat:

mrboot schreef op 15-08-2005 @ 17:48 :
Een netwerkkaart of onboard LAN-verbinding is ook wel handig he :o

Maar die zitten tegenwoordig toch bijna standaard in elke computer.

Beide pc's hebben op internet gezeten dus dat lijkt me wel in orde :)

mrboot 15-08-2005 16:55

Zeeland :cool: (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.