![]() |
Mag ik jullie mening hierover?
(LR) Niemand die me ziet
Jouw stem wordt meegevoerd, door een zeebries die mijn wangen streelt Kleurloos, uitzichtloos staar ik voor me geen licht aan de horizon, de zon is ondergegaan Nu alleen nog maanlicht en een zacht briesje jouw stem, die nog altijd blijft weerklinken De dingen die je zei, de harde verwijten, Diamanten vallen weer op het rulle zand Al het lang geleden leed over de jaren, ik krimp ineen uit angst ervan en proef het zout nog op mijn lippen Niemand die me werkelijk ziet Mensen denken me te zien lachen, maar mijn hart huilt rode tranen Ze denken naar me te luisteren, waarom horen ze mij niet schreeuwen? *Rachel* 17-08-2005 Ik ben de laatste tijd nogal inspiratieloos, en dit is een gedicht die ik net heb geschreven.. ik weet niet of het iets is.. Dus geef jullie mening hierover.. Alvast bedankt! Liefs, Rachel :bloos: |
komt wel erg cliche over,
proef het zout nog op mijn lippen (y) diamenten... ik snap niet waarom je dit er in hebt gezet :confused: de laatste strove vind ik erg chilche :o en geeft het gedicht ook niks extra's mee in mijn ogen die kan je volgens mij helemaal weg laten |
Het is wel emotioneel, dat spreekt me op zich wel aan; je bereikt de lezer wel met je boodschap denk ik. Toch vind ik het taaltechnisch niet zo goed, bijvoorbeeld:
- Kleurloos, uitzichtloos staar ik voor me geen licht aan de horizon, de zon is ondergegaan Ik zou schrijven 'staar ik voor me uit', en 'de zon is ondergegaan' is imo een beetje te 'droogjes'; het voegt niet echt iets toe. Maar het is zeker niet slecht geschreven hoor; je schept een mooi beeld en de boodschap maak je goed duidelijk. Ik denk dat als je doorgaat met schrijven de taaltechnische kant vanzelf wel beter wordt (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |