![]() |
Milkshakes maken
Ik heb vandaag een blender aangeschaft en zou erg graag shakes mee gaan maken. Maar ik heb geen idee hoe of wat... Ik heb ook al beetje rondgesurfd, maar had niks geweldigs gevonden.
Dus heeft iemand tips of recepten om lekkere (milk)shakes te maken? Alvast bedankt :) |
Gebruik vers fruit en goede kwaliteit ijs!
|
* Gebruik idd alleen verse ingredienten.
* Gebruik 1 soort fruit per milkshake of combinaties die je lekker vindt. * Ipv koe/soja/rijst/whatever-melk (of ijs) kun je noten + beetje water blenderen. * Overweeg om snufjes kruiden (herbs) er in te doen. Kaneel met banaan kan bijv erg lekker zijn. Ook chocolade is lekker in de milkshake. * Qua merk ijs heb ik geen suggesties omdat ik dat nooit eet. Wat dat betreft is er wel veel op de markt en ik vond vroeger Hertog ijs erg lekker. Kwestie van even zoeken op 't net naar suggesties voor lekker ijs, of reviews, of even wachten hier voor een informatievere post. |
Hoe ik het altijd doe (nu niet, want ik ben op dieet!):
- 1/4 bak markant vanille ijs; heel goedkoop en het verschil proef je toch niet. - wat melk - chocolade saus (uit zo'n fles) En dan in de blender (in mijn gevalde magic bullet), en je krijgt een heerlijke romige chocolade shake, smaakt heerlijk door al het ijs! |
Citaat:
|
Nodig:
- Smaakstof?Fruit of zo - Ijs, vanille of eventueel al een smaakstofje, hoe meer smaak hoe beter :) - Suiker als je het zoeter wilt - Drank Mixen, liefst blenderen en klaar is kees. Als je fruit gebruikt met pitjes, c.q aardbeien, frambozen, gewoon een coulie er van maken, dus met een beetje vocht op het vuur zetten, eventueel suiker, laten pruttelen totdat het een puree is, en dat zeven, c.q doorduwen, aflaten koelen en in de milkshake doen. Eitje! |
dankjewel alvast voor jullie tips, ga er vandaag wat proberen. :)
en zat te denken als je er yoghurt doorheen doet wordt het dan soort smoothie?? of moet je dan ook nog veel dingen gaan invriezen..? |
1e ervaringen met blender:
zet hem eerst aan zonder iets erin, schrik me rot :| daarna melk en bramen erin, was er vies dus gootsteen was weer blij.. daarna yoghurt en bramen erin, gootsteen nog blijer nu zit ik maar aan een paar beschuiten :( |
Citaat:
|
waren de bramen wel rijp?
voor in een blender vind ik het altijd wel lekkerder om fruit zonder pitjes te gebruiken (of de pitjes eruit te halen maar dat gaat nijet bij bramen), en bramen hebben veel pitjes die best groot zijn. |
Citaat:
opzetten, c.q een coulie ervan maken. |
hmm
en wat ís 'opzetten' of 'een coulie maken'? en is dat iets wat, reeël gezien, iemand gaat doen die even snel een bramenshake wil blenderen? |
Citaat:
(Natuurlijk, wanneer je lekkere dingen wil, moet je moeite doen, maar wanneer je een shake gaat maken met een blender, neem ik aan dat je snel resultaat wil. Genoeg fruit zonder vervelende pitjes om snel shakes mee te maken (y) ) |
dit is echt een lekkere echte milkshake:) :
- (vanille) ijs -1 banaan - melk (beetje) - slagroom alles door elkaar en blenderen maar:) |
Citaat:
veel afwas, tuurlijk. Kost je wel niks, aangezien suiker niks kost, water ook niet, en je resten verwerk je. Maja als je het niet wilt proberen, weet je het ook niet. De meeste hebben toch een afwas machine. |
Citaat:
|
gewoon jam maken dus
kun je er net zo goed jam doorheen doen :P |
Dat kan ook heel goed, maar..................vers is lekkerder!
En in een coulie zit meer smaak, dat gebruik je normaal om een parfait of parfait op smaak te brengen :) |
Citaat:
|
:p
|
ik vind milkshakes uit zoon uit zo'n automaat van de mac,febo of andere snackbar et lekkerst :o
|
Citaat:
|
Vers fruit in blokjes
Een goede schep vanille ijs klein beetje yoghurt evt. een beetje (vanille) suiker. Kan toch niet mislukken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57. |