![]() |
Fruitsalade?
Misschien een stomme vraag, maar als je een fruitsalade maakt, wat moet er dan doorheen zodat het net zo wordt als uit een blik ?
Iemand tips voor fruitsalades? |
de bedoeling van verse frutisalades is dat het niet smaakt zoals uit blik want dan kun je net zo goed een blik opentrekken?
|
ja ok, het gaat om de vitaminen van het verse fruit, maar er moet volgens mij nog iets door om zoet te maken ofzo :confused: maar ik weet niet wat.
|
diverse soorten fruit snijden, eventueel ontpitten.
Die bende gooi je door elkaar heen en voilą, klaar is je fruitsalade. Verder niets meer aan doen :) Als je erg zure fruitsoorten gebruik kan je er misschien een schepje suiker overheen doen :o |
wat zit er in een blik dan overheen voor sap o.i.d :confused: :)
|
in een blik zit het in suikerwater waardoor het zoet is, en het is gekookt waardoor het zacht is
maar als je het zelf kookt gaan de vitaminen er net zo goed uit |
Je moet het maken met wat je zelf lekker vindt, dus je kan als je veel lust eindeloos variėren :)
Voorbeeldje: (ijsberg)sla banaa tomaat paprika geblancheerde champignon ananas appel pruim (ontvelde) mandarijn nectarine perzik maļs etc. :o |
Je kan er wat limonade bij doen, of mengen met fruit+siroop uit blik?
|
Ananas, meloen, aardbei en banaan bij elkaar is lekker!
|
als je gewoon salade gaat maken hoef je volgens mij ook niet perse vocht te hebben, alleen als je bowl gaat maken moet je iets gaan verzinnen.
|
Ik doe er altijd iets (zoetzure) 'augurkensap' bij. Een beetje olie, kruiden en balseminco. Af en toe een klein beetje thousend Islands saus erbij en dan alles erbijin!
O ja, pijnboompitjes (niet te veel) is erg lekker in zo'n salade! |
Als je het zoeter wilt maken, maar niet ongezond wil doen met suiker, kan je er ook honing door heen doen. Of een zoetstof (wat overigens goedkoper is dan gewone suiker omdat je er veel minder van nodig hebt)
|
Ik zou gewoon een paar sinaasappels uitpersen en het sap er door gooien...
|
Fruit is van zichzelf zoet. Ik vind het doodzonde om daar nog 'ns extra suiker over te mikken. Ook fruit koken is zonde maar als je het doet bewaar dan iig het water dit is rijk aan vitamine C. Drink het later gewoon op of gebruik het bij bereiden van ander voedsel. Smaak van fruit-salade niet goed? Kruiden zou je kunnen overwegen en idd je kunt ook een deel van het fruit te persen of blenderen. Je hebt bepaalde azijnen die gemixt zijn met een (chemisch) smaakje deze kunnen fris zijn over een salade (groente en/of fruitsalade). Zonnebloempitten, pijnboompitten en bepaalde noten zijn lekker over de salade. Cashews over de salade is ook redelijk populair en combineert goed met bijv rijst. Combineren met bijv rijst of water vooraf voor de hart-chakra vulling. Ook cocossnippertjes over de salade is een aanrader. Welke combinaties van fruit te lekker vindt: experimenteer!
Dit is een all-time favoriet van mij omdat het zo goed vult, simpel klaar te maken is en makkelijk is om een ingredient te veranderen of weg te laten (flexibel): rijst (maakt niet veel uit welke soort) koken. Ondertussen aardbeien, sinaasappel, appel, mango, kiwi in kleine stukjes van 2 cm snijden. Cocos raspen (in vaste vorm kopen bijv tokolien deze is goedkoop en verse kokosnoten zijn niet vers in NL althans da's mijn ervaring) deze over het fruit heen. Evt wat sla en/of tomaat toevoegen. In de tijd dat de rijst gaar is heb je je fruit-salade klaar. Rijst op je bord, fruitmix erover, en klaar. Heerlijk en vult prima. Wat je overhoudt kun je volgende ochtend of avond eten (mits afgesloten bewaard). Het is echter gezonder fruit in de ochtend te eten zonder rijst. Een fruit-salade van enkel fruit is een prima ontbijt en mocht het niet vullen: water. |
Citaat:
|
Citaat:
HEALTHFREAK!! :p |
Amino acid ;). 'Zuur' fruit kun je combineren met zoet. Afwisseling enzo. Op zich is het niet verkeerd om zuur fruit te eten -- waarom moet alles zoet zijn?
's ochtends blender of pers ik en ik combineer dan niet veel fruit -- dat gaat sneller dan pellen ed en drinkt makkelijk weg. 's avonds eet ik over het algemeen geen fruit, meestal noten als 'tussendoortje'. En wmb: experimenteren is leuk, gezond experimenteren leuker :) |
Citaat:
's Avonds eet ik ook nooit fruit, ik heb dan de volgende dag altijd last van maagkramp :s |
gewoon scheut sinaasappelsap of ander fruitsap overheen gooien. dat zorgt er meteen voor dat appel en dergelijke niet bruin wordt!
|
gewoon niet doen, want uit blik zit siroop in etc..ik weet niet of je dit doet vanwege de lijn ofzo of alleen voor vitamines...
ik pleur altijd allerlei fruit doorheen, als je dat dan nog niet zoet genoeg vind moet je zoetstof erdoorheen gooien misc helpt dat? of je koopt een blikje met mandarijn in (verse is minder lekker als uit blik, dus mandarijn doek altijd uit blik) dan pleur je gewoon de siroop van dat blikje erbij...klaar is kees... |
Citaat:
Citaat:
Het is ook niet verstandig om tijdens je eliminatie-periode (bij een normaal biorhythm in de ochtend) zwaar voedsel (warm / verwarmd, bijv brood) te eten. Als je naar school / werk gaat kun je je fruit-mix voor je gaat drinken, of je neemt het mee. Fruit eten in de ochtend is dus logisch. Probeer het gewoon 'ns een weekje! |
Gewoon limonade, hoe noem je dat, van die aanmaaklimonade.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |