![]() |
roestig vraagje
hai,
weet iemand n huismiddeltje tegen roest? Heb n verroest hangertje... |
Cola.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik stem toch voor cola, zal toch niet zo erg zijn op een hangertje? en anders idd anti roest ofzo
|
voor kleding is (heet) citroensap vaak erg goed, maar ik weet niet of dat ook met objecten werkt.
|
Staalborstel.
|
water+zuurstof
|
Citaat:
|
Vaseline.
|
ik heb ooit een stuiver een nacht in cola laten liggen als experiment, de volgende dag was de roest er wel af maar hij glom niet, hij was lichtbruin en dof. Dus als 'hangertje' een hangertje voor aan een kettinkje is ofzo, kun je maar beter geen cola gebruiken... (hoewel het zou kunnen dat het roest-weg-en-dof-worden effect alleen ontstaat bij dingen met koper erin of iets dergelijks).
|
Is het zilver?
Alluminiumfolie in kokend water. Hangertje erin rondroeren. Ja, serieus dat werkt. :p |
Citaat:
|
Dat hangertje in een zuurbadje gooien ... Zoutzuur werkt goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
combinatie zout en azijn...
.... of was dat ergens anders voor? :confused: |
Citaat:
maar misschien helpt het ook tegen roest :P |
Citaat:
|
OMFG, zuurkool maak je wel.
In de Oekraine kent men een soort instant-zuurkool, heel makkelijk te maken. Een kilo geschaafde, witte kool vermengen met een stuk geraspte peen van 30 g, en 12 g zout. Dit komt in een aardewerk pot of inmaakglas, stevig aangedrukt en wordt een a twee weken bewaard op kamertemperatuur. Er ontstaat geen gisting, zoals bij zuurkool, maar wel een fijne smaak. Kon zo even geen recept voor gewone zuurkool vinden :bloos: . |
Ik heb niet vaak zuurkool op akkers zien staan nee. :p
|
serieus ? zeker weten ? :bloos:
|
Citaat:
|
|
mjah, zuurkool is basically witte kool met azijn en zout. Zodat het lang goed blijft zonder koelkast.
|
Zuurkool is lekker ja :)
|
Met worst. :cool:
|
wow wat n reacties :eek:
had eigenlijk niet eens meer gekeken hier... ik heb zilverpoets geprobeerd, werkt voor geen meter, dus ik heb em geschuurd en nu issie weer heel mooi <3 thanks anyway :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |