![]() |
[netwerk] draadloos internet onbeveiligd?
Als mensen op straat inbellen op ons draadloos internet netwerk en bijvoorbeeld seks-betaalsites gaan bezoeken via ons internet aboonement kun je deze personen dan nog opsporen of blijven ze anoniem en kan niemand daar meer achter komen ?
|
Ik zou eerder je draadloos netwerk beveiligen.
Dus neem je modem/router handleiding in de hand en zoek uit hoe je een wep-sleutel instelt. |
Je kunt, volgens mij, wel achterhalen welke netwerkkaart gebruik heeft gemaakt van het netwerk. Meer dan dat zul jij nooit te weten komen. Ik ben het wel eens met freyk, een onbeveiligd draadloos netwerk is vragen om problemen.
|
zo moeilijk is het niet omdat in stellen en scheelt je een hoop gezeik en bovendien kan dan dus niet meer zomaar iedereen gebruik maken van jouw internet...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Betaalsites: dat gaat niet van jouw rekening af, hoor. Dat is namelijk altijd via de telefoon. |
Je hebt ervaring? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Doe het gewoon in één keer goed en timmer je draadloze netwerk dicht. Of vertel waar je woont, dan komen we even in je straat staan om 'in te bellen' :rolleyes: |
een honeypotje is altijd leuk :cool: (y) wel ff in een jailed omgeving..
|
TS wat is precies je probleem? Dat je niet wilt dat anderen via jouw internetverbinding vervelende dingen doen of echt puur het opsporen van sekssurfers? Dat laatste is onmogelijk zonder speciale apparatuur. Het eerste is een kwestie van WEP beveiliging inschakelen.
|
Kan je iemand ook niet opsporen door middel van het mac adres van diegene zijn netwerk kaart?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |