![]() |
Typisch Nederlandse hapjes?
Aangezien morgen Nederland een oefenwedstrijd voetbalt tegen onze geliefde Oosterburen heb ik thuis een Nederlands avondje georganiseerd.
Alleen wat zijn nu typisch Nederlandse hapjes...? Ik dacht aan bitterballen, kaasblokjes, wortels (voor de kleur :p), flesjes Heineken enzo en als toetje (in de rust of erna natuurlijk anders kun je het voetbal niet volgen) chocolade fondu-en. Heeft iemand nog goede ideeen? Geen stampotten enzo ;) |
stroopwafels :confused:
|
plakjes leverworst
chocolade fondue is niet erg hollands natuurlijk :P maar wel lekker. |
hehe klopt :p wel lekker ja
Stroopwafels zijn ook n goede :D ow ik bedacht net nog van die kleine ronde roggebroodjes met haring erop (niet echt mijn favoriet trouwens). |
Bitterballen! :cool:
|
Citaat:
|
asperges met een plakje ham erom, gevulde eieren, kaas met een stukje ananas erop, kaas met een uitje erop, kaas met mosterd. Stukjes salami, stukjes harde worst.
|
Als toetje kan je dan beter vlaflip doen, dat is echt Hollands :)
|
lol esther :p
veel frituur, dat vind ik echt typisch Nederlands :o |
Veel frikandellen en bitterballen enzo! Dat is echt puur hollands! :)
|
Gewoon allemaal kleine dingen maken die op prikkers kunnen. Zoals kaas, servelaatworst, zilveruitjes, augurkjes, ananas... maar ook snacks zoals bitterballen, kleine frikandelletjes etc.
|
Citaat:
|
boterham met pindakaas of kaas
|
Boterham met hagelslag dan. :D
Tja, doe het gewoon zoals je het altijd doet, je bent toch Nederlands? :) |
ja ok, maar ik vond het wel grappig om écht typische dingen te hebben. Het was trouwens lekker allemaal (nu nog misselijk van drop :bloos: )
|
Dropjes
|
poffertjes
|
boer'nkool :rolleyes:
|
van die roze glacékoeken
|
Boterhammen met pindakaas. Een Mackroket hamburger-achtig iets. Alles met kroket en vlees en vleeskroket. Frietsaus in plaats van mayonaise.
Ja ik ben Belg. |
Beschuit met muisjes :o en een boterham met hagelslag!
|
Bittergarnituur.
|
Citaat:
harde worst als salami is in duitsland erg populair |
droge worst of metworst :cool: (y)
|
augurk in plakje boterhamworst (met prikkertje :) )
plakje kaas, boursin (of iets wat erop lijkt) weer plakje kaas, en zo doorgaan. in stukjes snijden, en eventueel prikkertje. |
haring? FTW
|
Zal ik even een lijstje maken?
- alle soorten drop - bitterballen - kroketten - frikandelen - patat/friet met mayo - curry saus (die ene van heinz voor bij patat) - kaas (edammer/gouda etc.) - rauwe haring (met uitjes) - hagelslag - muisjes - poffertjes - boerenkool met worst - stampot appels/bonen met spek/hutspot - augurken in boterham worst - stroopwafels - zure bommen - oliebollen Heineken is niet echt (typisch) nederlands, het wordt evenveel gedronken in de caribische eilanden (viel me op) en zo ook waar ik woon. T'is wel duurder omdat het natuurlijk wel geimporteerd moet worden. Heineken doet trouwens ook uitgebreide advertentie campagnes in Amerika. Evenmin blokjes kaas, of veel frituur eten (kijk maar eens naar de US, lol ze zijn niet voor niets ubervet) |
space cake
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08. |