![]() |
Meidenfilms (ofwel: chick flicks).
Zoals velen onder ons die het niet durven toe te geven, ben ik verzot op chickflicks :o Van die feel-good movies die zo vreselijk cliché zijn, dat ze stiekem weer leuk worden ;)
Nu bedacht ik mij dat we met zijn allen wel een lijstje kunnen maken van films die in deze categorie vallen. Zo is het makkelijk voor iedereen om te zien welke films ze nog niet gezien hebben (en toch maar eens moeten gaan zien :o). Waarschijnlijk hebben jullie na dit lijstje wel een idee wat voor films er bedoeld worden ;) [edit] Er is commentaar over de kwaliteit van elke film vergelijken met die van een ander in het rijtje. Nogmaals: het gaat mij hier alleen maar om meidenfilms, of ze nou goed of slecht van kwaliteit zijn, meer highschool humor of romantiek zijn ... alles mag in het rijtje :) Mijn begin: - Bridget Jones Diary 1 - Bridget Jones Diary 2 (The Edge of Reason) - Legally Blonde 1 - Legally Blonde 2 - The Princess Diaries 1 - The Princess Diaries 2 - Mean Girls - Confessions of a Teenage Drama Queen - Freaky Friday - A Cinderella Story - Raise Your Voice - The Lizzy McGuire Movie - Chasing Liberty - What A Girl Wants - 10 Things I Hate About You - She's All That - 13 Going On 30 - The Hot Chick - Clueless - The Prince and Me - The Notebook [edit2] Toegevoegde films van andere forummers: - Notting Hill - Kate & Leopold - How To Loose A Guy In 10 Days - Love Actually - Never Been Kissed - Crossroads - Uptown Girls - Sweet Home Alabama - Girls United (ofwel: Bring It On) - Coyote Ugly - Win A Date With Ted Hamilton - One Fine Day - Save The Last Dance - Honey - Raising Helen - Sleepover - First Daughter - Josie and The Pussycats |
Ik vind Legally Blonde geweldig.
niet doorvertellen :bloos: :p |
Ik vind ze niet allemaal leuk, maar er zijn er ook die ik al een aantal keer gezien heb :)
Heerlijk om te kijken af en toe :) |
Citaat:
Maargoed, dat vind ik.... Verder vind ik, behalve Bridget Jones 1, alle films in het rijtje rampzalig. |
Je gooit veel verschillende soorten films door elkaar. Hoe kun je dat met elkaar vergelijken.
Bridget Jones & Lizzy McQuire Movie :eek: |
Citaat:
Wel vind ik het toch een meidenfilm, dus hij mocht toch in het rijtje van me :o Eigenlijk kan je hier ook ... bijzetten: - Notting Hill - Kate & Leopold - How To Loose A Guy In 10 Days - Love Actually |
Never been kissed
|
Titanic, Pearl Harbor... (al heb ik die tweede niet eens helemaal gezien ;) )
|
Le fabuleux destin d' Amélie Poulain
Crossroads (de Britney Spears-movie) |
Citaat:
titanic ook niet echt btw, pearl harbour heb ik niet gezien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, en nouja, ik vind dit topic sowieso o.h.a. nogal raar. De films die tot nog toe genoemd zijn, kun je net zo goed indelen in kinderfilms/tienerfilms, goede films :p, films die vooral door vrouwen leuk gevonden worden.. etc. Ik noem maar wat categorieën. |
Citaat:
Misschien zeur ik. Sorry, in dat geval. :bloos: |
Ik ken geen mannen die hem leuk vinden. Hebben 'm op school ooit gezien. De vrouwen vonden 'm gewelidg, de mannen konden niet wachten tot-ie afgelopen was. :D Ik vond 'm als film goed, maar persoonlijk saaaaaaaaaaaaai.
|
Citaat:
Niet dat jij zelf hem saai vond ofzo, maar dat echt al die mannen hem niet leuk vonden. Kan ik me gewoonweg niet voorstellen. Maargoed, het zal wel aan de kringen waarin wij verkeren liggen ofzo, weet ik veel :) |
heb ik je op een idee gebracht spekkie ?;)
ja ik vind ze dus allemaal geweldig, en ik zie dat ik er nog een aantal moet kijken ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken jouw kringen toch niet. |
Uptown girls mag 'r ook aan toegevoegd worden. Sweet home alabamha ofzo? Alletwee wel leuke films :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou goed, dát moet het dus geweest zijn. :p (Hallo, ik woon in Tilburg, bijna net zo erg :)) |
Mijn broer vindt Amelie ook helemaal geweldig.
|
Citaat:
|
Amélie is dus echt geen chickflick. :|
|
- girls united
- coyote ugly |
Win A Date With Ted Hamilton
|
|
Sleepless in seattle
Grease Dirty Dancing Save the last dance Coyote Ugly Dat waren wel zo ongeveer mijn favoriete films:) |
Citaat:
Honey :) |
Raising Helen
|
sleepover
first daughter |
Josie and the Pussycats :D
|
Citaat:
Jij krijgt alle eer :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er bestaan geen chick flicks. Punt.
|
Citaat:
Dinalfos, de Britney Spears-film is een chick-flick. Punt. En 'Glitter' van Mariah Carey volgens mij ook (maar die heb ik nooit gezien). |
Citaat:
|
Hell raiser
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerst blijkt God een verzinsel en nu dit. :( Citaat:
|
Citaat:
Kijk, sommige films zijn natuurlijk duidelijk gericht op vrouwen, dat geef ik toe. Maar dat maakt het nog geen " teh chIxck FlIKk1!11!!!". En rom-coms als Love Actually zijn gewoon films die bedoeld zijn voor zwijmelaars of gewoon mensen met een fatsoenlijk ontwikkeld gevoelsleven. |
Citaat:
Als je je bedenkt dat 'flick' een al tientallen jaren bestaande term voor 'film' is, tegenwoordig wellicht meer als 'formulefilm', en 'chick' daar qua klank goed bijpast, vind ik die niet eens zo vreemd. En ja, veel films die onder de noemer 'chick flick' vallen zijn formulefilms. Kijk een gemiddelde Hugh Grant en je weet genoeg. En nee, niet alle films zijn van een dergelijk bedenkelijk niveau. Maar als een term verbreedt, hoef je daar echt niet altijd op tegen te zijn. En wellicht ten overvloede: de benaming 'chick flick' is veel ouder dan 1337- en bReEzAh-taal. |
Oh Dinalfos, give us a break here... :rolleyes:
|
Citaat:
Ik denk dat tienjarige meisjes en andere zwijmelkippen zo'n film(een goede, welteverstaan) op een ander niveau waarderen dan iemand die emotioneel stabiel en gerijpt is. Voor hen is de verbeelde liefde in zo'n film namelijk meer dan alleen lekker wegdromen of een behaaglijk, warm gevoel in je onderbuikje. Althans, dat mag ik hopen. En ik klaagde juist over het feit dat alles wat ook maar een beetje niet actie-gericht is meteen als zijnde chick flick wordt afgeschreven door de meesten hier. Dus nee, ik voel me zelf absoluut niet in mijn mannelijkheid aangetast. Lees nog eens goed, zou ik zeggen. Citaat:
Ja, het bekt lekker, dat "Chick flick". Maar dat is toch ook niet het punt? :confused: En waarom zijn de films van Hugh Grant chick flicks? Ik ken zat mannen die er graag naar kijken en vrouwen die er niets van moeten hebben. Nee, ik blijf er bij dat de term is bedacht voor en door bepaalde types mensen waar niemand iets mee te maken zou moeten willen hebben. Citaat:
|
k ben het met Dinalfos eens.
Films die door 10 jarige meisjes gewaardeerd worden zijn meestal kutfilms. Ik heb niks tegen kutfilms, ik vind het ook soms leuk om dat soort films te kijken op het moment zelf, maar achteraf is en blijft het gewoon een slechte film in mijn ogen. Films die ik niet nog een keer wil zien. Meestal houden meisjes dan ook het meest van dit soort (slechte) feel-good movies. Maar dit is echt zo'n term die gebruikt wordt om alle films met emotionele lading in een categorie te plaatsen en dat vind ik zonde. Want je hebt ook goeie zwijmel- en feel-goodfilms. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nou, het zou me helemaal niets verbazen als sommigen dat wél als chick flick zouden bestempelen. Er zit tenslotte geen vechtpartijen/schietpartijen/race scenes in :rolleyes: En als chick flicks films moeten zijn die op vrouwen gericht zijn, waarom wordt dan letterlijk alles wat niet in de actie-categorie valt als chick flick gecategoriseerd? Films zoals Before Sunrise/Sunset zijn romantische, praterige, gevoelsfilms. Zeker ook chick flicks? Ach ja, er komen "romantische toestanden" in voor en dat is natuurlijk uitsluitend gericht op en geschikt voor vrouwen, niet waar? Jij noemt mij kortzichtig, maar ik vind die houding juist kortzichtig. Ik zou al heel wat minder moeite hebben met en dergelijke term(want ik wil best toegeven dat er vrouwenfilms zijn) als jullie eens NIET alles op één hoop gooiden en nuances gingen plaatsten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |