![]() |
W. Dyer
Hij zegt: je hébt geen lichaam, je bént een lichaam.
mijn conlcusie: Je kunt dus eigenlijk jezelf niet accperteren, respecteren en liefhebben als je niet van je lichaam houdt. De commercie wil je laten denken dat je lichaam niet mooi is, zodat je allemaal middeltjes gaat kopen om je lichaam wel mooi te maken. Wat ís mooi? Mooi is datgene wat nooit helemaal te bereiken is, anders stop je middeltjes te kopen. Je mag jezelf dus eigenlijk niet mooi vinden. En daarmee zul je nooit van jezelf kunnen houden, tenzij je de commercie laat stikken en datgene wat je bent volledig gaat accepteren. Wie is het hiermee eens. |
Citaat:
en ik denk dat het toch beter is om de commercie te laen stikken, en wel va jezlef kan (gaan) houden |
is dit niet gewoon een verlengde van je 'uiterlijk topic' ???
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar t is idd wel interressant |
Citaat:
|
hier heb je wel gelijk in. Wat mooi is wordt bepaald door de commercie, wat men vroeger mooi vond vind men nu saai, zo wordt het ideaalbeeld iedere keer weer aangepast om er voor te zorgen dat mensen zich er aan moeten aanpassen. Ikzelf heb ook een schrufthekel aan het ideaal beeld (en voldoe er dus ook helemaal niet aan) ik draag dingen die ik mooi vind en lekker vind zitten, en niet wat men van me verwacht dat ik zou dragen en doen.
|
eigenlijk zouden mensen van nature tegen dit soort onzin moeten zeggen: ik liuister er niet naar.
maar door acteurs en muzikanten en fotomodels etc. die helemaal behandelt zijn geloven mensen toch weer dat het mogelijk is |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |