![]() |
Spiegeltje spiegeltje aan de wand, waarom is er land?
Spiegeltje spiegeltje aan de wand, waarom is er land?
Zie hier dat ding daar in de spiegel, aan de verjaarde wand opgetrokken uit kinderjaren. Die blik die je voor tijdloos zou verklaren kijkt terug en uit zijn ogen ogen zijn uiteengelopen weerspiegelingen teruggekropen tijdskorreltjes; de herhaling van de toekomst. Maar toch keek hij terug en keek hij retorisch naar de twinkelende tweeling in mijn ogen, die door diezelfde dodenblik uiteenliepen tot een zeveneiige waterdruppel. Ik keek weer en weer terug naar weer want weer was ik de spiegel in de spiegel. - - - - - Ik twijvel al een hele tijd of het 'door-', 'in-' of 'uit de spiegel' moet zijn. |
Leuke titel! :D al had ik meer verband verwacht met de rest van het gedicht.
Maar toch keek hij terug en keek hij retorisch naar de twinkelende tweeling in mijn ogen, die door diezelfde dodenblik uiteenliepen tot een zeveneiige waterdruppel. misschien wel het beste wat ik van je gelezen heb |
idd een erg goede titel (y)
en het verband met het gedicht vind ik eigen juist goed omdat het niet overeen komt met een bepaalde zin uit het gedicht maar met het gedicht in zijn geheel zijn ogen ogen zijn vind ik echt super staan!!! Maar toch keek hij terug en keek hij retorisch kan die tweede keer hij niet weg??? ik vind "in de spiegel" het mooist staan, ach het is de keuze van een dichter. echt een mooi gedicht!!! (y) |
Citaat:
Bedankt voor comment. |
Citaat:
het komt beter uit met lettergrepen... en leest naar MIJN mening lekkerder |
Ik vind het een hele mooie bladspiegel, dat zeker :)
|
Hm, herkenbaar; ik vind het eerlijk gezegd reuzeconfronterend en heel raar om in de spiegel te kijken, vind je ook niet? Op één of andere manier wordt je dan zo anders als je naar jezelf kijkt in de spiegel, heel eng vind ik dat eigenlijk.
Maargoed misschien gaat je gedicht wel heel ergens anders over, ik vind de titel in ieder geval leukleukleuk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |