Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Alternatief voor Endoria? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=124957)

Toeter! 11-06-2002 22:19

Alternatief voor Endoria?
 
Omdat Endoria al een tijdje down is en ik af en toe nog wel eens iets wil uploaden......

pietje63 11-06-2002 22:24

ik kan wel voor script zorgen
als jij voor een account regelt om het op te zetten

Cryptic Winterstorm 11-06-2002 22:44

Citaat:

pietje63 schreef:
als jij voor een account regelt om het op te zetten
een account bij endoria.net zeker ;)

Triloxigen 11-06-2002 22:44

kijk eens hier

Tofke_H 12-06-2002 00:42

Heb je geen eigen webruimte?

Er zijn wel enkele adressen,(zie topic op DK)... Maar die zijn zeker niet super...

cmoi 12-06-2002 01:01

gewoon accountje bij lycos maken -> 50 mb ruimte, makelijk uploaden met ftp, vrij snel, kunt de plaatjes makkelijk op fora, cu2, enz neerzetten

Danny 12-06-2002 01:03

Wat ik alleen ff nie snap .. iedereen zit op het internet via een internetprovider right? Is het niet zo dat het overgrote deel van de internetproviders standaard webruimte aanbieden bij het accesspakket/abonnement?

Tipje: Check dus ff of jouw accessprovider ook standaard webruimte ter beschikking stelt aan zijn abonnees.

Danny

Triloxigen 12-06-2002 08:20

Citaat:

Danny schreef:
Wat ik alleen ff nie snap .. iedereen zit op het internet via een internetprovider right? Is het niet zo dat het overgrote deel van de internetproviders standaard webruimte aanbieden bij het accesspakket/abonnement?

Tipje: Check dus ff of jouw accessprovider ook standaard webruimte ter beschikking stelt aan zijn abonnees.

Danny

vaak zijn er meerdee gebruikers, en gebruiken andere 'm al ouders/broers etc


je kunt ook ene profiel aanmaken in het fotoboek en daar je foto o gooien..
wel max. 3 :p

chatfreak2002 12-06-2002 08:51

Of vraag een account aan bij endoria en zet daar een goedlopend uploadscript neer! (Het is niet toegestaan om ALLEEN een uploadscript daar neer te gooien AFAIK) Ik heb er zelf ook 1 van phpfreakz.nl gehaald en een beetje bewerkt. Hieronder staat er een beschrijving van:
  • Maak op jouw webserver een map aan die je "Upload" noemt.
  • Maak in deze map een nieuwe map aan die je "Images" noemt en chmod deze map naar 777
  • Maak een LEEG php bestand aan en sla deze op als "inc.php" en chmod deze ook naar 777
  • Kopiëer dan onderstaand script en sla deze op als "index.php" in de map "upload"

PHP-code:

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
<title>Upload pagina voor afbeeldingen</title>
</head>
<body bgcolor="#eeeeef" link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF" text="black">
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; border: 0px solid #FFFFFF" width="500">
    <tr>
    <td>
    <p><div align=center><font size=+2 color="black"><B>.:: Upload ::. </B></DIV></FONT></p>
<?php

   
if($submit && $userfile != "none") {
        
$thefilesize filesize("inc.php");
        
$filenum fopen("inc.php","r");
        
$nr fread($filenum$thefilesize+1);
        
fclose($filenum);
        
$nr++;
        
$filenum fopen("inc.php","w");
        
fwrite($filenum,$nr);
        
fclose($filenum);
        
move_uploaded_file($userfile,  "images/$nr.$file_type");
echo
"Het door jou verzonden bestand kan je nu vinden op het volgende adres:<br><input style='background: #dddddd; border-color: 003366; font-family: Verdana; color: 000000; border-width: 1; font-size: 12px; border-height: 1; border-style: solid' size=\"70\" value=";
        echo 
"http://chatfreak.endoria.net/upload/images/$nr.$file_type";
echo
" name=\"wert\">";
   }

   
?>
   <FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="index.php" METHOD=POST>
    Bestand om te uploaden:<BR> <INPUT style='background: #dddddd; border-color: 003366; font-family: Verdana; color: 000000; border-width: 1; font-size: 11px; border-height: 1; border-style: solid' NAME="userfile" TYPE="file"><br><P>
    Het te uploaden bestand is van het volgende bestandstype: <br>
        <input type="radio" value="jpg" checked name="file_type">jpg
    <input type="radio" value="gif" name="file_type">gif
        <input type="radio" value="exe" name="file_type">exe
   <P> <INPUT TYPE="submit" style='background: #dddddd; border-color: 003366; font-family: Verdana; color: 000000; border-width: 1; font-size: 11px; border-height: 1; border-style: solid' VALUE="Upload het bestand!" name="submit">
   </FORM>
<BR>
</td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

</body>
</html>

  • Pas nu de gegevens in het script aan. Zoals het absolute pad op jouw webserver naar de map IMAGES en het relatieve pad naar de map IMAGES (zoiets als chatfreak.endoria.net/upload/images/

Veel plezier ermee!

Triloxigen 12-06-2002 08:57

euhm, als je o'n uplaodscript gebruik, zorg wel dat je 'm beveiligd en dat ie allene bruibaar is voor jezelf..

Anders ligt je account er nl zo af..

chatfreak2002 12-06-2002 09:05

Citaat:

McLaren schreef:
euhm, als je o'n uplaodscript gebruik, zorg wel dat je 'm beveiligd en dat ie allene bruibaar is voor jezelf..

Anders ligt je account er nl zo af..

*gaat er snel een wachtwoord op zetten* ;)

pietje63 12-06-2002 09:07

Citaat:

chatfreak2002 schreef:
Of vraag een account aan bij endoria en zet daar een goedlopend uploadscript neer! (Het is niet toegestaan om ALLEEN een uploadscript daar neer te gooien AFAIK) Ik heb er zelf ook 1 van phpfreakz.nl gehaald en een beetje bewerkt. Hieronder staat er een beschrijving van:
  • Pas nu de gegevens in het script aan. Zoals het absolute pad op jouw webserver naar de map IMAGES en het relatieve pad naar de map IMAGES (zoiets als chatfreak.endoria.net/upload/images/

Veel plezier ermee!

of zie het script op www.thomasvanditzhuijsen.benik.nl dat maakt ook meteen thumbails en genereert de html en ubb code

pietje63 12-06-2002 09:09

Citaat:

McLaren schreef:
euhm, als je o'n uplaodscript gebruik, zorg wel dat je 'm beveiligd en dat ie allene bruibaar is voor jezelf..

Anders ligt je account er nl zo af..

heeft ervaring...
en weet je hou dat komt? omdat een of andere debiel 30 mb aan PAARDEN plaatjes was gaan posten... ja, ik had het expres als openbaar script erop staan, maar het was niet de bedoeling dat iemand het zo ging misbruiken...

en dat is dan meteen helaas voor de mensen die het wel normaal gebruikten
en helaas voor mij, want account 1,5 week geblokt :( al mijn sites down :(

maar nu ik weer happy, en script er af gegooid, en kunnen mensen alleen het script downloaden :D

aayippie 12-06-2002 20:08

Citaat:

pietje63 schreef:

heeft ervaring...
en weet je hou dat komt? omdat een of andere debiel 30 mb aan PAARDEN plaatjes was gaan posten...


:D :cool:

TouchOfDarkness 13-06-2002 13:57

hmm hier kan het nog wel ff :

www.webdeveloping.nl/upload

registratie verplicht, maar het kan zijn dat ik het upload script binnenkort aanpas :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.