![]() |
[Voetbal] Interland
Al die apparte topics voor oefenwedstrijden enzo hoeven van mij niet. Tijd voor een interland topic?
Topic voor discussies over bijvoorbeeld de voorselectie van van Bommel... |
Ik vraag me af of spelers waar van Basten het niet zo op heeft wel een kans krijgen van hem...
Wat moet van Bommel in godsnaam doen om wel geselecteerd te worden? Mag hij dan tijdens zijn wedstrijden bij barca dan nooit meer een mannetje laten lopen? en wat moet kluivert doen? Moet hij topscorer worden in de primaira division en in de Champions Leage? |
Citaat:
Tsja, ik denk dat van Basten een hoop over zich heen heeft gekregen door v.Bommel te passeren. Niet dat de bondscoach de 'druk' niet aankan oid, maar hopenlijk is hij tot inzien gekomen dat Mark een nuttige speler is voor iedere ploeg |
Maar Kluifert, met alle respect hoor, maar ik denk dat hij zijn tijd bij Oranje wel heeft gehad. Net als Davids, Seedorf, en dat soort jongens.
Kluifert was ooit geniaal, maar wat maakt het uit dat hij er nu niet meer bij zit steeds. Zijn Van Nistelrooy, Kuijt, Makaay en van Hooijdonk geen geweldige spelers? We hebben Kluifert gewoon niet meer nodig. En ik bedoel dit helemaal niet racistisch hoor, maar het viel me op dat er volgens mij geen een niet-blanke speelde tegen Duitsland, op Maduro na dan. Vroeger was dat wel anders. Reiziger, Kluifert, Van Bronkhorst, Seedorf, Davids, Melchiot.. Van Basten doet m.i. iets dat al veel eerder had moeten gebeuren. Al die oude-garde eruit. Een nieuw elftal bouwen. Nieuwe spelers zoals Van Galen, Opdam, Kuijt, Te Cler, Vlaar, Maduro, Lantzaad. Frisse en jonge jongens die het gewoon graag willen en daar voor willen knokken. En die nog respect voor een man als Van Basten hebben. En je kunt ook zeggen wat je wilt, maar het is een feit dat we sinds Van Basten nog geen één wedstrijd hebben verloren, en ook echt niet alleen maar gelijk hebben gespeeld.. |
Citaat:
|
Citaat:
Sandersss :p |
Citaat:
En over Melchiot die is er pas echt bij sinds van Basten. Even opletten :bloos: |
Allemaal leuk en aardig, maar van Bommel is naar mijn mening niet beter dan landzaat. Individueel is van Bommel misschien beter, maar van Basten wil (denk ik ) met echte teamspelers spelen.
Davids zal ik niet zo snel afschrijven, nu hij bij Tottenham speelt en de kans krijgt om zich in de kijker te spelen, zal van Basten hem vast en zeker selecteren. Seedorf vind ik persoonlijk geen Nederlandse elftal speler. Bij een topclub komt hij beter tot zijn recht omdat hij de ballen goed aangespeeld krijgt en vaak ook ruimte heeft. Hij is net zo'n speler als van Bommel. En mijns inziens is de interlandcarriere van Kluivert voorbij. Als van Basten 4-4-3 speelt, is er maar 1 echte spitspositie. Ik schat Van Nistelrooy, Makaay en zelfs Kuijt beter dan hem. Van Hooijdonck hoeft van mij niet meer geselecteerd te worden. Hij is toch een beetje te "oud" :o |
Ik begin dat gelul over van Bommel echt zat te worden... Die gast heeft gewoon niet gedaan wat van hem gevraagd werd. Wat dat precies was weet niemand (behalve de bondscoaches), maar accepteer hun keuze eens.
Nederland speelde heel redelijk tegen de Duitsers. En ik weet zeker dat het niet direct beter was gegaan mét van Bommel. Laat van Basten maar lekker zijn gang gaan. Zodra prestaties tegen gaan vallen en resultaten minder gaan worden kunnen we weer gaan zaniken over spelers die er wel of niet bij zouden moeten... Ik krijg steeds meer vertrouwen in het selectie beleid van van Basten. Resultaten zijn goed, spelers geven elke wedstrijd weer alles, en er lijkt zich een goed / hecht team te vormen. |
Citaat:
Het is dat het voetbal de laatste jaren internationaal gezien achter uitgegaan is. Er is geen team meer met meerdere sterren. Neem bijvoorbeeld Brazilie, die heeft eigenlijk alleen nog Ronaldinho. Ik vind het Nederlandselftal echt niet om aan te zien. Zo zwak voetbal passes die niet aankomen ectera. |
Citaat:
Het gaat te goed (resultaat telt "helaas") om hem er weer bij te halen vrees ik. En wat mij betreft heeft Seedorf wel zn kansen gehad bij Oranje... |
Citaat:
|
Best grappig... Toen Seedorf onder van Gaal en Advocaat niet altijd goed speelde, en zijn taken niet uitvoerde, moest hij van alles en iedereen oprotten... Zelfde geldt voor Kluivert overigens.
Nu heeft van Bommel meerdere keren slecht gespeeld en zijn taken niet uitgevoerd, en nu zou hij meer crediet moeten krijgen. :| |
Nog steeds denken veel mensen dat de 10 beste Nederlandse voetballers van Nederland tezamen met Van der Sar het beste Nederlands elftal vormen.
Dat is niet zo. Veel spelers krijgen vedette neigingen en zoals die al eerder onder Advocaat waren, akkefietjes en gezeur als ze niet spelen. Omdat Van Basten nu ook veel "groentjes'" (niet beledigend) oproept die zich maar al te graag willen bewijzen, zullen die spelers zich wel 200 % geven. Terwijl een Kluivert of een Van Bommel een mannetje even laat lopen of een bal laat gaan omdat het hun te veel moeite is. Marco weet gelukkig een balans te vinden en de resultaten zijn goed. (y) Marco ga zo door (y) |
Citaat:
En trouwens alsof Nederland zo geweldig speelt ze zijn voor 90% afhankelijk van de vorm van Robben of denk je dat Van Nistelrooy een kans voor zichzelf of een andere kan creeeren? En die vorm van Robben is toevallig in de 2 redelijk moeilijke interlands goed geweest(Roemenie en Duitsland thuis) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het ook met je eens dat ik Nederland helemaal neit zo goed vind. Iedereen doet alsof van Basten het geweldig doet, maar dat is naar mijn mening niet zo. Slecht heeft hij het niet gedaan anders kan je ook niet helemaal niets verloren hebben. Maar het team speelt niet veel beter dan een paar jaar geleden. |
Citaat:
Kluivert moest toen naar de bank en van Nistelrooy kreeg toen wel het krediet (welk krediet? Heeft hij het ooit heel goed gedaan voor oranje?), maargoed, dat is de keuze van een trainer. Vervolgens is hij alleen nooit meer opgesteld en buiten de selectie gelaten en dat vind ik niet okee. Seedorf heeft met oranje altijd problemen gehad en hij weigerde gewoon te luisterren. Van Basten had misschien moeten testen of hij bij hem wel wou luisterren, maar ik kan me voorstellen dat hij dat niet deed. |
Citaat:
Door niet te luisteren, en je taken binnen het veld niet uit te voeren, ontstaat er altijd wrijving binnen een team. Spelers pikken het niet als ze ineens een stapje harder moeten zetten omdat meneer het teveel moeite vind om mee te verdedigen. Ik denk dat van Basten dat risico te groot vind met van Bommel. |
Citaat:
Maar dat maakt niet zo heel veel uit als je een rechtlijnig beleid wil uitvoeren... Dus eigenlijk kan ik met deze uitleg wel leven. Maar ik vind wel dat van Bommel hoe dan ook nog een kans moet krijgen :o |
Wat een prutwedstrijd vanavond. 3 punten meenemen en snel vergeten (y)
|
Als iemand me zou vertellen dat er 11 look-a-likes van Oranje in het veld stonden, zou ik het nog geloven ook.
|
0-1.
0,0 gezien, maar de bovenstaande reacties zeggen al genoeg dat het ook niet waard was om naar te kijken. Maar waar ik wel blij om ben: Tsjechie met 2-0 achter tegen Roemenie! :cool: Met nog 15 minuten te gaan, zou toch niet meer mis moeten gaan lijkt mij. Dan wordt de wedstrijd in Praag tussen Tsjechie en Nederland slechts een formaliteit (verschil van 4 punten tussen Nederland en Tsjechie, als beiden verder geen puntverlies meer lijden in de overige wedstrijden). |
dat tenue van die lui zeg... verschikkelijk :o
|
ik heb gewoon liggen slapen een stuk van de 1e helft :D
|
Wat een kutwedstrijd
|
3 punten binnen, Tsjechie verloren.
Winnen tegen Andorra thuis, dan verliezen tegen Tsjechie uit in het slechste geval, en dan thuis kunnen afmaken in Macedonie. :) Het ziet er nu heel gunstig uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, gisteren was gewoon niet best. |
Het is niet dat van Bommel een speler is die je er graag bij hebt, het is dat van Bommel een speler is die een duidelijke meerwaarde geeft aan een team. Laten we hopen dat van Basten dat de volgende keer ook zo ziet. Je moet een team om die jongen heen bouwen, niet andersom.
|
Wat een prachtig dominant voetbal meer dan 70% balbezit en geen enkele kans weggegeven en dat nog wel op een slecht veld. En de WK kwalificatie zit in de achterzak (y)
|
Citaat:
En Nederland staat 3e op de plek op de FIFA ranglijst, dan moet je je toch op zijn minst kunnen kwalificeren voor een WK of niet? |
3e?
|
Citaat:
Beetje een wedstrijd zoals ik wel verwachtte, maarja er is gewonnen en daar gaat het om. Alleen hopen dat er in de volgende wedstrijden wat leuker wordt gespeeld. |
Achter Brazilie en Argentinie dacht ik.
Maar neemt iemand die lijst serieus? Volgens mij staan Mexico en Amerika in de top 10. |
Als Nederland 3e staat, neem ik hem in ieder geval niet serieus :P
|
|
Citaat:
|
He ketjing waar zijn de * voor? :p
|
concurrenten van NL.
|
Citaat:
|
Nederland heeft weinig moeite om zich te kwalificeren, dat hebben we nog niet vaak gezien. :D
|
Zo ik kon m'n lol niet op dankzij Roemenie :cool: als ik aan de uitslag van die wedstrijd dacht verdween mijn kater spontaan.
|
Citaat:
Pierre van Hooijdonk bakt er ook al een hele tijd niets van maar staat hoger in pikorde :| Roy Makaay is dan wel in vorm maar hij is nooit in vorm bij het Nederlands elftal... dus voor mij is hij zeker niet hoger in de pikorde hoor |
Vennegoor wordt gebruikt als stormram. Dat is dus een concurrent van Van Hooijdonk, niet van Kluivert of Makaay.
|
Ik hoop dat van Basten kluivert een keertje opstelt in een vriendschappelijk interland, dat Kluivert ten minste 1 kans krijgt om zich te bewijzen.
En wat Seedorf betreft, we hebben veel betere middenvelders. En ik vind Seedorf ook een arrogante speler, een gigantische egoist. En penalties kan hij ook al niet nemen. Davids mag ook nog wel een keertje meespelen vind ik, geweldige speler, veel ervaring en fysiek erg sterk. En van Bommel, waarom vind iedereen het zo raar dat hij er niet in komt, oke hij speelt de laatste tijd erg goed, vooral bij psv was hij goed maar dat kwam ook omdat psv erg goed als team was en hij goed werd aangespeelt maar op het middenveld bij oranje vond ik hem zwak, hij paste niet in het team en voerde zen taken niet goed uit en dan moet je gewoon verkassen jammer dan. |
Citaat:
En van Hooijdonk bakt er niets van dat is logisch met een blessure. En vorig jaar door ruzie met de trainer. |
Citaat:
|
Kunnen ze die nutteloze landen (Armenie, Macedonie, Andorra, Faroer Eilanden, Liechtenstein enz. enz.) niet gewoon niet mee laten doen, of A- en B-landen poules maken (net als bij tennis en ijshockey enzo) want wedstrijden als Nederland - Andorra zijn geen lolletje.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17. |