![]() |
toen de sneeuw begon te vallen
en alles ineenzakte wat nog niet ineen gezakt was besloot hij, dat het genoeg geweest was haast te langzaam liep hij door de vergeten ruïnes, tussen verlaten dromen versleten ideeën verstomde fantasieën stampende grijze gedachten diep in zijn hoofd weigerden, gunden hem geen moment van rust kijkend in de lucht werd hij zich gewaar van de wolken de asgrijze wolken, rafelig zwervend door de lucht eenzaam, alleen, verlaten, vergeten… hoe had het, hoe had het ooit zover kunnen komen? ik ben niet echt tevreden over het einde... |
Citaat:
Dit vind ik mooi. Verder zou je misschien sommige zinnen wat kunnen aanpassen, want het gebruik van zinsafbreuk siert dit gedicht niet echt. Ik denk dat je de laatste paar regels helemaal weg kunt laten, overigens. En misschien zou je de woorden van de eennalaatste strofe onder elkaar kunnen zetten - eenzaam alleen verlaten vergeten - dan onderstreep je de woorden afzonderlijk meer dan wanneer je ze in één zinnetje propt. |
jep, true... het was dan ook meer een concept dan een voltooid iets
|
De 'hij-persoon' intrigreerd me wel; ik word benieuwd naar hem, wat voor iets hij is, als ik je gedicht lees. In de eerste strofe dacht ik dat je god bedoelde maar in de latere strofes zag ik dat je er ook een beetje een soort verdwaalde figuur van maakte. Interessant (y).
Taaltechnich vind ik het wat minder; ik denk dat je het er mooier op kan maken door nog wat bij te schaven :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |