![]() |
Aanmelding
Hallo ,
Ik heb een vraagje: ik heb afgelopen week via de ib-groep voor een nieuwe studie aangemeld. Ik vraag me dus af of ik nog wel op tijd ben voor aanvang van het schooljaar zodat ik geen achterstand heb voor dat ik ook maar begin. Vooropgesteld: er is geen numerus fixus,toelatingsgesprekken of iets in die trant. Barst los, en verlos me van mijn vraag :) |
Je moet je behalve bij de IB-Groep ook even aanmelden bij de opleiding zelf. Maar als het goed is krijg je via de IBG de aanmeldingsformulieren thuis toegestuurd, en aangezien je dat voor 1 september hebt gedaan, denk ik dat je nog wel op tijd bent. :)
|
Citaat:
|
Ik kan me niet voorstellen dat je je nog voor 1 september in kan schrijven wanneer je het via de IBG doet; de IBG moet jouw info doorgeven aan de instelling, die moet weer inschrijfformulieren opsturen en vervolgens moeten ze die nog gaan verwerken. De IBG rekent voor hun verwerking alleen al minimaal 2 weken.
Ga naar de instelling toe; daar hebben ze bij de administratie / studentenbalie wel inschrijfformulieren; je kan je vrijwel per direct inschrijven (neem alles mee; gerwaarmerkt kopie diploma, pasfoto's etc, alles wat je nodig hebt, zodat je het formulier ter plekke in kan vullen en in kan leveren!). De IBG weet van je nieuwe studiekeuze, en jij omzeilt het systeem van hen gewoon even. |
Citaat:
|
ik heb min of meer t zelfde probleem; ik sta ingeschreven voor een studie maar ga een andere studie doen. dus ik ga volgende week (last minute inschrijfavond van de opleiding) me inschrijven voor deze opleiding, andere opleiding zelf annuleren, en geef de wijzigingd door aan de ib-groep.
als je niks doet, behalve die formulieren van de ib-groep, dan krijg je de formulieren te laat in huis om nog in september te kunnen beginnen, terwijl je vaak inderdaad bij een instelling je direct in kan schrijven. zo van, ff handtekening zetten en papieren e.d. inleveren, en dan ben je NU ingeschreven. en da's wel zo handig ;) |
Hoe bij de IBG in te schrijven voor twee studies?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Hoe geef ik aan dat ik twee opleidingen tegelijk wil volgen? - Op het aanmeldingsformulier is hiervoor geen ruimte. Met het aanmeldingsformulier moet je een brief meezenden waarin je duidelijk aangeeft dat je naast de opleiding die op het aanmeldingsformulier is ingevuld, ook nog een andere opleiding wilt gaan volgen.' |
kunnen we geen 'centraal' topic voor 'vragen ib-groep' maken of zo trouwens ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38. |