![]() |
Myopie en leesbril
Ik wou dus een vraag stellen ik weet niet waar het moest, dus vandaar hier dan maar.
Wat gebeurd er als een persoon met myopie [bijziend] [die dus min glazen/lenzen moet] als de betreffende persoon een leesbril gaat dragen [dat een plus sterkte is] of een lenzen/bril draagt met hetzelfde sterkte maar dan de plus. [dus bijv. een bril van -4 en dan een bril opdoet van +4] Gewoon een vraag, spat het oog uit elkaar ofzo? KMBA |
Citaat:
|
zou er positieve/negatieve verandering optreden in betrekking van de vorm van het oog? lens? retina? oogspieren?
KMBA |
Het oog zal zich niet echt gaan aanpassen, iig niet anders dan gewoon oogspieren spannen of onspannen zodat je het scherpste beeld krijgt.
Of je oog uit elkaar spat? Neen. :| :D Je krijgt inderdaad hoofdpijn (waarom precies weet ik eigenlijk niet, misschien omdat je oogspieren zich teveel moeten inspannen oid?) en je ziet bar weinig. Er zal echt niks bijzonder gebeuren. |
Even een hypothese.. wat ALS je je oogspieren wel kan laten ontspannen.. wat zal er dan gebeuren??
KMBA |
Citaat:
|
Citaat:
|
De vraag was dus. wat er zou gebeuren als iemand die eigenlijks - glazen[bijziend/myopia] op moet maar een leesbril opdoet [dat zijn + glazen, voor verziend/hyperopie/presbyopie]..
Jullie zeggen dat er niks zal gebeuren? Zullen de oogspieren niet gestresst raken omda het moet aanpassen [accomoderen]??.. maar nu is de vraag wat.. als de oogspieren op een of andere manier ontspannen blijven of worden gemaakt, zal er werkelijk geen verandering optreden?? KMBA |
Nee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |