![]() |
Overgevoelig
Ik vind gevoeligheid een erg goede eigenschap, maar ik vind het zoals het nu is niet fijn meer. Ik voel me vaak erg down of rot en ik huil óveral om. Ik denk dat het komt doordat ik mij erg goed kan inleven, in situaties en in personen. Ik stel me het helemaal voor.
Er zijn nu bijv. van die reclames over kanker. Als ik daar naar kijk heb ik meteen een brok in mijn keel. Ik stel me dan gewoon voor hoe erg dat zal zijn als het jezelf of iemand die je lief hebt zal over komen. Bij films of een boek huil ik ook heel snel. Vaak moet ik me inhouden om niet in huilen uit te barsten als ik met iemand anders een film kijk. Ik word ook erg snel emotioneel als ik zie dat mensen of dieren gelukkig zijn. Bijv. op de bruiloft van mijn nicht, of een romantisch stuk van een film. Zelfs door muziek kan ik heel snel gaan huilen. Alleen al door de klanken, zonder nog enige fantasie te gebruiken. Dit alles vind ik meer als vervelend, maar ik ben ook erg gevoelig in relaties met mensen. Ik word erg snel gekwetst, ben gauw op mijn teentjes getrapt, kan me echt heel rot voelen als mensen bijv. iets negatiefs over of tegen me zeggen en ik mis mensen vreselijk snel. Ik vind deze gevoeligheid niet 'gezond' meer en ik begin het eng te vinden. Soms denk ik, stel dat er iets ergs gebeurd in mijn omgeving, en dan? Dan ben ik echt bang dat ik het niet aan kan, dat ik er HEEL erg lang de tijd voor nodig heb om het te verwerken. Het is haast niet te beschrijven hoe gevoelig ik ben. Ik trek me werkelijk ALLES aan. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik zou zo graag iets apathischer willen worden. Ik wil me niet meer overal druk om maken. |
Ik herken het wel. Maar ik moet zeggen dat ik er veel meer last van heb als ik sowieso al 'down' ben zeg maar, als ik echt lekker in mijn vel zit heb ik het wel minder. Maar het blijft vervelend, ik heb er vaak ook schuldgevoelens bij. Gewoon omdat iemand pijn heeft ofzo, en ik hier lekker blij zit te doen. :o
|
Citaat:
Get used to it. het verdwijnt niet. uit eigen ervaring |
Citaat:
|
moeilijk en
onmogelijk voor mij en voor haar misschien ook |
Ik ben ook best gevoelig. Maar dan alleen om negatieve dingen niet om een romantische film ofzo. Ik moet altijd huilen als er nare dingen gebeuren enzo. Dit had ik vroeger nooit maar na een moeilijke periode in mn leven is dit gekomen.
Ook is het zo dat als iemand me echt pijn doet dat ik dan en dag of meer van streek ben. Dat komt ook wel denk ik omdat ik een minderwaardigheidscomplex had en er nu net een beetje vanaf begint te komen. Ik kan me dus ook super goed inleven in mensen. Zit iemand te vertellen over bijv haar dochter vlak na de geboorte is overleden dan lijkt het wel of ik zelf de pijn voel. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zelf ben ik ook erg gevoelig... en zoals Lorraine zegt: het zal niet verdwijnen. |
Citaat:
|
Citaat:
I agree, de vraag is alleen hoe, en een antwoord is vaak ver te zoeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21. |