![]() |
[Internet delen] Goedkoopste manier
Okay, ik zoek dus de goedkoopste manier om op een 2e pc van internet gebruik te kunnen maken.
De eerste PC is een Packard Bell, Windows XP Professional met 1 ethernetaansluiting en de tweede PC is een merkloos ding met ook Windows XP Professional en ook 1 ethernetaansluiting. De internetverbinding, Chello Classic 4096/1024 met Eurodocsis modem is aangesloten op de eerste. De tweede staat in een andere kamer, maar de twee computers zijn eigenlijk alleen gescheiden door een muur. Wat is de goedkoopste en de handigste manier om ook op de tweede PC te kunnen internetten? Een router is wel een optie, maar kan het niet goedkoper? Iemand vertelde me over dat je gewoon een netwerkkabel tussen de twee PC's kan aanleggen (na in elke PC een extra netwerkkaart te hebben geplaatst) en zo Internet zou kunnen delen. Klopt dit? Tips zijn welkom. :) Alvast bedankt. :) |
Een of ander goedkoop hubje?
Dat van die netwerkkabel tussen 2 pc's klopt, maar ik weet niet of dat goedkoper is dan een hubje. |
Citaat:
Edit: En een eenvoudig ethernetkaartje koop je voor een euro of 8. |
Gewoon een routertje, wat kost dat nou helemaal. 30 euro?
|
Ik heb van de week een router gekocht en die was 49 euro. 20 meter UTP kabel erbij voor 17,95 en dan ben je ook klaar. Vond ik niet heel duur eigenlijk.
|
Tja, het is misschien 3 meter, maar er zit een muur tussen he. Nou ja, misschien kan daar een gaatje door worden geboord.
Dat de ene PC moet aanstaan om met PC2 te kunnen internetten maakt me niet zoveel uit. Hoeveel kost netwerkkabel? En dus niet 20 meter, maar 5 meter op z'n hoogst? Alvast bedankt. |
Citaat:
Bedenk wel dat je met een manier waarbij allebei je pc's aan moeten staan je op korte termijn wel geld bespaart maar dat het je wel meer aan energiekosten kost en het dus op lange termijn misschien wel duurder is. |
Tja, dat is wel waar, maar ik vind een router gewoon te duur in één keer. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg maar tegen je ouders dat het duurder is al de pc aanstaat, en dat het voor je ouders goedkoper is als ze even wat geld bijleggen voor een router. |
Die PC staat toch sowieso bijna de hele dag aan.
|
:p
|
Je moet wel een crosscable hebben, niet een 'gewone' utp-kabel. Niet dat die veel duurder zijn, maar anders is het ook zo sneu. Jij maar proberen internet up te krijgen...
Of je moet 'm natuurlijk zelf knijpen, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, zo'n tang is bijna net zo duur als een goedkoop routertje :p. |
Citaat:
|
Citaat:
dus dat gaat je in het totaal wel iets meer kosten dan 5 euro |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |