![]() |
Vijf beste artiesten ooit?
dag mensen, ben wel benieuwd wat jullie de vijf beste artiesten ooit vinden, hieronder ff mijn top 5:
1. Slash (Velvet Revolver) omdat ie echt geniale solo's bedenkt, een vette uitstraling heeft en zeker op het gebied van blues en pentatonisch DE gitarist is. Ja oke, natuurlijk zijn gitaristen als satriani technisch gezien beter, maar het solowerk en de riffs die Slash bedenkt, doet niemand em na. 2. Mike Portnoy (Dream Theater) omdat ie op het gebied van snelheid, techniek en originaliteit hoger staat dan wie dan ook. En een band als Dream Theater heeft ook zo'n drummer nodig, denk ik. 3. Flea (Red Hot Chili Peppers). Ik denk dat hier niet over te twisten valt: wat basgitaar betreft is Flea gewoon DE man. 4. Mark Tremonti (Alter Bridge). niet alleen op de cd goed, maar ook live echt fantastisch. Heb ze in 013 en op fields of rock gezien, en helemaal samen met drummer Scott Phillips, bassist Brian Marshall en zanger Myles Kennedy een geweldige band. 5. Axl Rose (oud-Guns n' Roses). Werkelijk fenomenaal op het gebied van piano, mensen die de dvd Live in Tokyo hebben weten waarschijnlijk wel waar ik het over heb. Ook heeft ie een heel vette stem vind ik. |
Daaaaaaaaaaan :D
|
hai :D :P
|
Nou ben ik weer terug naar onzin, daaag :p
|
Carlos Santana
Mark Knopfler Eric Clapton Phil Collins Celine Dion Hondereden die er nog bij passen, 5 is gewoon te weinig :) |
Glenn Gould, Nikolaus Harnoncourt, Daniel Barenboim (vnml. als pianist), Andres Segovia en Miles Davis.
|
eigenlijk wel he wardt:P
in mark knopfler en eric clapton kan ik me wel vinden, idd:) |
Citaat:
|
beetje loze lijstjes...iig geen Portnoy want die gast is erg matig vergeleken met grootheden zoals Colaiuta, Weckl en Donati.
|
Ik vind het trouwens vreemd dat TS Axl Rose als pianovirtuoos noemt, en niet Lazar Berman of Jorge Bolet, of een willekeurige Liszt/Chopin-vertolker. Die halen gemiddeld genomen een factor honderd meer uit de piano dan Axl Rose.
|
Jamie Cullum > Berman :mad:
|
Carlos Santana
Eric Clapton Phil Collins Joe Cocker Tori Amos |
dit is best een onmogelijk lijstje :d hoe kun je nou ooit kiezen als er zoveel verschillende instrumenten zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jimi Hendrix
Kuji Kondo Jerry Lee Lewis Peter Gabriel Bruce Hornsby |
Citaat:
|
1. Johnny Cash
2. Gerry Roslie 3. Pete Townshend 4. Stiv Bators 5. Little Richard |
Citaat:
pardon, ik ben het... wardt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal in dezen klassieke componisten negeren, en me meer op UITVOERENDE artiesten richten:
Voor het gemak een per instrument: - Miles Davis (trompet) - John Coltrane (tenorsax) - Charlie Parker (altsax) Toen kwam ik erachter dat ik echt niet een naam kan noemen voor een pianist, evenals gitarist:s |
Citaat:
Verder, ik hou het op gitaristen, omdat ik verder niet veel zinnigs te zeggen heb, en het is slechts mijn persoonlijke mening: 2: Matthew Bellamy van Muse. Omdat ie niet alleen goed is in gitaar spelen, maar ook op andere instrumenten zijn weg goed kan vinden. 3: Fletcher van Pennywise. Hij ragt godsklere hard en bewijst met bijvoorbeeld Punch Drunk dat ie ook nog eens andere dingen kan dan powerchords raggen. 4: Eric Friedman van Submersed. Ik heb hem helaas nog nooit live kunnen aanschouwen maar als ie live ook maar n beetje in de buurt komt van zijn opgenomen shit dan issie wat mij betreft heilig. 5: omdat er maar 5 opkunnen in een top 5: Stevie Ray Vaughn. Omdat ie met zo gigantisch veel gevoel kan spelen. Moet je gewoon n keer gehoord hebben. |
Citaat:
|
jonny greenwood. omdat hij met zowel gitaar, piano, trompet, percussie als elektronica een heerlijke, af en toe naar krankzinnigheid neigende eigen stijl neerzet.
zach hill. extreem technische drummer en daar moet je van houden, maar fuck wat is deze gast goed zeg. munaf rayani. omdat zijn mooie gitaargeluid live echt een ontzettend hypnotiserende werking heeft, nog nooit iemand met zo veel emotie op het podium zien staan zeg. carlos dengler. geweldig getalenteerde bassist, met zo een beetje het patent op cool zijn in de letterlijke zin van het woord. graham coxon, omdat hij een heerlijke gitaarstijl en stem heeft en bij tijd en wijlen briljante liedjes schrijft. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Mijn lijst van de muziek van nu: Evanescence - Heerlijke sfeer, prachtige stem, vol emotie Queen - Geen uitleg nodig Marco Borsato - Muziek in mijn smaak :) Veel piano, erg mooi En verder zijn het vooral heel veel die allemaal niet voor elkaar onder doen. En ook veel losse nummers zijn top, die kan je niet allmaal noemen :) |
Citaat:
|
Marc Johnson (bassist in verschillende jazz-combo's)
Michael Brecker (sax) Jaco Pastorius (bassist Weather Report Beate S. Lech (Zangeres Beady Belle) Teppei Terranishi (gitarist Thrice) |
Citaat:
Hij kan goede shows geven, zingt goed, maar in mijn ogen ontbreekt het gevoel van originaliteit bij de goede man. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder jouw lijstje: Queen is geen artiest, en ook als je John Deacon en hoe heet sjaak-de-drummer twee van de beste instrumentalisten ooit wilt noemen, ben je raar in je hoofd. Marco Borsato, ook maar een middelmatige over-pathetische middle-of-the-roadzanger. Hij doet het leuk hoor, maar ik kan altijd zo slecht begrijpen (nou ja, stiekem snap ik het wel) waarom mensen nu echt met volle overtuiging iemand van zijn kaliber als 'beste artiest' kunnen noemen, daarmee voorbijgaand aan zó velen die een stuk meer genialiteit toegeschreven kunnen worden dan MB. En dan begin ik nog niet eens over dat eendagsvliegje Evanescence, met gejatte riffs en middelbareschoolzangeresje. Serieus, zo'n lijst HET BESTE noemen wat de muziek heeft voortgebracht?:) |
Graham AT.
|
Citaat:
"Marco brak als zanger door nadat hij op 7 april 1990 de Soundmixshow won met zijn vertolking van het nummer At This Moment van Billy Vera. Vanaf 1990 bracht Borsato drie Italiaanstalige albums uit. In 1994 stapte hij over op Nederlandstalige nummers (waarvan vele vertaald zijn uit het Italiaans)." -- Wikipedia "In 1993 word er gewerkt aan een nieuw Nederlands repertoire, het zijn vooral bewerkingen van Italiaanse nummers." -- Marco Borsato Fan Site "In 1995 komt er weer een nieuwe CD van Marco uit, de CD is opnieuw een bewerking uit het Italiaans maar het is nu meer een popachtige CD." -- Marco Borsato Fan Site Overigens, bij het bovenstaande zijn het niet alleen covers die er bedoeld worden met 'bewerkingen', hij schrijft de nummers die hij schrijft ook in het Italiaans, die daarna terug-vertaald worden naar het Nederlands(tjah... :confused: ), maar het is overwegend covers wat ze hier bedoelden. Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt die muziek bewerkt, vooral Italiaans, en daar heb ik ze ook 1 voor 1 langs horen komen. |
Citaat:
'In november 1996 komt ‘De Waarheid’ uit, de eerste single van Marco’s gelijknamige derde cd. Deze is bijna geheel geschreven door John Ewbank' www.musicfrom.nl |
Citaat:
Ik meen dat het uiteindelijke plan was dat hij zijn eigen nummers zou gaan schrijven en dat dit als tussenstap dient. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat door zo'n 'tactiek' ik hem niet echt als een goede artiest beschouw. Een goede artiest schrijft in mijn ogen ook zijn eigen nummers. |
timofei dokshitzer
maurice Andre louis armstrong reinhold friedrich maynard ferguson tja puur vakgebonden, de meeste namen zal jullie niet veel zeggen, maar het zijn allemaal trompettisten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
van zon beetje deze tijd:
1 kurt cobain 2 steve vai 3 gene simmons 4 eric clapton 5 slash uit de oudheid: 1 Bach 2 Mozart 3 Vivaldi 4 Hayden 5 Beethove |
Citaat:
GEef maar snel jouw lijstje, dan pas ik mij meteen aan! Dan krijg je trouwens een erg interessant topic :) Vijf bestar tiesten ooit volgens Metallicat (y) (y) (y) |
-Tom Waits, de croniqueur van onderland met stembanden als steengruis
-Lou Reed, de immer zwartgallige Joodse krullebol uit New York -Nick Cave, de legendarische duisterman met het slechte zaad die in menig bekende vrouwenonderbroekjes zat -de vier liedjesschrijvers uit Liverpool, Beatles -Neil young/ Bob Dylan/ Johnny Cash/ Leonard Cohen/... |
Citaat:
Maar ik ben er steeds meer van overtuigd, dat dat iets is wat je gewoon moet 'snappen', in je hebben zitten, die échte liefde en competentie tot waardering, die toch verder gaat dan een bepaald 'spruitjes-niveau'... Lekker arrogant he? |
Citaat:
PS. Borsato de gexte ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
jason becker
ritchie blackmore ronnie james dio marty friedman zijn wel de beste van wat ik leuk vind :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |