![]() |
Vet in spieren omzetten!
halloo iedereen!!
Ik had hier een berichtje gelezen,dat als je vet hebt,en je begint te trainen,dat je wel spieren krijgt,maar ze zijn niet te zien door het laagje vet dat erop ligt... wel,ik denk dat ik dit een beetje moet tegenspreken... Zelf ben ik een tijdje mijn armen aan het trainen (ik was namelijk al van die pap-armen aan het krijgen :s ) en nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn armen al schoon afgelijnd zijn/gespierd.... heeft iemand er ook ervaring in..... of ... :confused: |
wel vrij logisch toch.. als je sport, dan verbrand je vet, en kweek je spieren ;)
|
mja zo logisch lijkt me dat allemaal niet als je andere berichten leest hier.... ze zeggen namelijk dat het een fabeltje is dat je vet kunt omzetten in spieren....... niet dus :confused:
|
Vet verbranden en spieren kweken staan deels los van elkaar. Vet verbrand je het beste door (langdurige) intensieve inspanning, bijvoorbeeld cardiotraining. Spieren kweek je door een bepaalde spier(groep) te trainen. Als je nogal mollig bent, kan je nog zoveel sit-ups doen, je vetlaag verdwijnt daarmee niet. Vet 'omzetten' in spieren is daarmee ook een fabeltje. Als je goed sport én bijvoorbeeld je armen traint, zal je wel zien dat je vet kwijtraakt én spieren kweekt.
|
Citaat:
|
Citaat:
en tuurlijk zijn je spieren wel te zien als er een laagje vet overheenzit. je armen worden toch iets dikker en er komt iets mee vorm in je armen. bij buikspieren is het een ander verhaal, omdat je daar sowieso niet veel massa kunt aanzetten. |
Citaat:
|
Letterlijk kan het niet. Ook als je veel vet eet, kun je daarvan geen spiermassa maken. Eiwitten, dat heb je nodig als je spier wilt kweken. Vet is alleen energie. In vet en eiwit zit evenveel calorische waarde. Koolhydraten kosten ook nog energie om te verbranden, dus als je wilt afvallen moet je veel brood met weinig boter erop eten, en niet omgekeerd.
Indirect werkt het wel zo. Een vetlaagje is een reserve voorraad energie. De energie die je daarom niet uit je eten hoeft te halen, zodat alle eiwitten die je eet ook meteen voor het aanmaken van spierweefsel gebruikt kunnen worden. |
Citaat:
Citaat:
dit is ook de reden dat bodybuilders eerst een periode bulken, zoveel mogelijk spiermassa aanzetten en daarbij ook wat vet (omdat ze boven eigen verbruik eten). en daarna een periode cutten, zoveel mogelijk vet verliezen en daarbij zoveel mogelijk spiermassa behouden. |
en als je een laagje vet op je buik hebt... en je wilt er een strak buikje van maken.... wat doe je dan het beste?! best mss gaan lopen of gaan fietsen..... en buikspieroefeningen uitoefenen....?!
|
Vet omzetten in spieren lijkt me wat anders dan spieren kweken en tegelijkertijd vet verbranden?
|
Citaat:
1 - eiwit en koolhydraten leveren beide 4kcal per gram, vet 9, dus dat is niet hetzelfde 2 - koolhydraten ofwel glucose zijn een primaire energiebron en zijn het makkelijkst te verteren, afgezien van complexe bronnen met een lading vezels toegevoegd, hoe eenvoudiger de glucose hoe makkelijker dus schrap (een gedeelte aan) koolhydraten en iig de pure suikerproducten 3 - vet is een inferieure energiebron maar erg belangrijk voor een aantal processen, helaas kapotgeschreven in de literatuur vroeger En idd spieren bestaan hoofdzakelijk uit eiwit en water hoe wil je van vet eiwit maken. :rolleyes: Wat bij Topicstarter waarschijnlijk aan de hand is is dat de spiertonus zich verbeterd, de spanning van pees tot pees word strakker doordat de spier belast word en daardoor is de vorm van de spierbuik beter zichtbaar waardoor de cuts iets dieper worden en lijkt het alsof je (veel) vet kwijt bent. Wat kan, maar me onwaarschijnlijk lijkt maar zeg nooit nooit. |
Citaat:
Door alleen buikspieroefeningen gaat je dat niet lukken, dus moet je allereerst op je voeding gaan letten. Daarnaast moet je ook iets gaan doen zoals hardlopen / fietsen inderdaad. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |