![]() |
Opslag vragen?
Ff een korte situatieschets: ik werk al ruim een jaar elke zondag in een slager. Ik was dus 21 toen ik daar begon en had al ervaring (had ervoor al bij 2 andere slagers gewerkt). Mijn startloon bedroeg 7.5 euro per uur. Dat verdien ik nu nog steeds.
Tijdens de kerstvakantie ben ik enkele dagen extra komen werken (oa op eerste kerstdag) maar tijdens de zomervakantie kan ik niet extra werken. Ik heb al een andere vakantiejob gedaan en aangezien je niet meer dan een bepaald aantal dagen mag werken tijdens de maanden juli en augustus als jobstudent, gaat dit niet. Helemaal in het zwart werken doe ik niet. Nu hadden we echt nood aan personeel. Sinds een week is er meisje aangenomen van een jaar of 20, zonder ervaring. Ze werkt er wel tijdens de week ook en is van plan om vast te blijven. Zij verdient echter, ondanks haar leeftijd en geen ervaring, 8 euro per uur :s Meer als ik toen ik begon dus... Zou ik om opslag vragen? En zo ja, hoe? :bloos: |
-> Werk, Geld & Recht :bloos:
|
"Hoi baas, ik verdien te weinig, geef me meer"
Daar komt het op neer. En als argumenten neem je dat zei jonger is en meer verdient en dat jij dus ook meer wilt. Rede genoeg, neem ik aan ;) |
Sorry :o
Move it maar :) |
Citaat:
|
ze zitten toch in nood met personeel?
Opslag en anders dreigen te stoppen :P Tja.. dan is er natuurlijk wel het risico dat je geen opslag krijgt en dus ontslagen wordt... Ik zou het gewoon zo zeggen: He baas, luister eens... toen ik begon met werken was ik 21 en ik had al ervaring bij andere slagerijen, ik kreeg toen 7,50 per uur. Nu is er een meisje komen werken, een jaar jonger dan toen ik begon, geen ervaring en die krijgt er 8! Terwijl ik nu nog steeds 7,50 verdien. Ik zou dus graag opslag willen. |
Citaat:
Zoiets? :D |
Citaat:
|
Citaat:
Hij eist het ook niet, heeft het nog maar tussen de soep en de patatten eens gevraagd ("Kan je vrijdag werken? Huppeldepup kan niet") maar hij heeft nog niet lopen zagen en klagen dat ik niet kom terwijl ze met 2 man in de winkel stonden te sukkelen. Hij is er trouwens niet vaak als ik er ben (n). Hij kan wel vinden dat ik het niet verdien om die reden :s |
Hallo dat meisje is jonger er verdient meer. Bovendien heeft zij geen ervaring en jij wel.
Logisch dat je dan toch minstens evenveel moet verdienen? |
inderdaad.
ik zou er in zo'n geval niet eens over twijfelen opslag te vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast is het niet meer dan normaal dat jij met je werkervaring en leeftijd meer verdiend als dat andere meisje.Ik durf het niet geheel zeker te zeggen, maar volgens mij overtreed je baas daarmee een aantal regeltjes. Gewoon erop wijzen dat jij ouder bent dan dat andere meisje, meer werkervaring hebt en dat je bereid bent om in moeilijkere periodes te werken en dat je daar toch wel wat voor tegenover steld. |
misschien scheelt het dat jij wit betaald wil hebben en zij zwart?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43. |