![]() |
Rode vlekken
Sinds ongeveer een weekje heb ik twee rode vlekken. Eén op mijn arm en een op mijn buik.
Die op mijn buik begon als een klein rood vlekje, toen ik er even aanzat werd hij vuurrood. En nu lijkt het wel alsof ie iedere dag een beetje groter wordt. Een paar dagen later ontdekte ik er ook een op mijn pols. De huid hier was een beetje droog en er zaten wat witte schilfertjes op. Nu jeukt het heel erg en dat is enorm vervelend. Wat kan dit zijn? Het blijft al een weekje bij twee plekjes... En ze zijn best wel rond zoals je ziet op de foto, geen eczeem lijkt me. http://img.photobucket.com/albums/v2...l/0eb91ced.jpg http://img.photobucket.com/albums/v2...l/359678f8.jpg |
Oh ik had geloof ik ook zoiets. Maar bij mij ging het vanzelf over, wel na een lange tijd. Ik zou toch even naar de huisarts gaan als ik jou was, dan weet je zeker wat het is.
|
Het kan heel goed eczeem zijn hoor. Ook een schimmel of bacteriele infectie.
Je zou even naar de huisarts moeten gaan: die kan dan bepalen wat het is, en met een zalfje zijn dat soort plekjes vaak snel weer over :) |
Zo'n plekje heb ik ook gehad, ongeveer op dezelfde plek als jij op je arm op die foto. Heeft er echt een hele tijd gezeten, maar werd niet roder ofzo, bleef gewoon roze. Volgens mij was het idd ook een soort van eczeem, maar het is uiteindelijkj vanzelf weggegaan.
|
Misschien ringworm?
|
Volgens mij is dat een schimmel. Ik heb het vrij vaak. Als het een schimmel is, dan is het een rode, ronde plek. Na een tijdje wordt het middelstuk weer 'wit', waardoor je een soort ring krijgt. Deze ring hoeft niet helemaal gesloten te zijn. Als dit je allemaal bekend voorkomt zal het waarschijnlijk een schimmel zijn. Maar je kunt natuurlijk ook even naar de dokter. (als het een schimmel is kun je gewoon een zalfje halen bij de drogist of de apotheek)
|
Citaat:
Ik heb morgen een afspraak met de huisarts. |
Citaat:
Maar als je naar de huisarts gaat heb je zekerheid, en hij/zij zal je dit ook allemaal vertellen :) |
Citaat:
|
Het bleek toch een ringworm te zijn.
Mijn huisarts vertelde dat dit niets met een worm te maken heeft, maar het heet zo omdat de schimmel bestaat uit een rode, ronde ring... Vanmiddag een zalfje ophalen en dan 2 a 3 keer per dag insmeren. |
Citaat:
(laat even weten hoe lang t bij jou duurt voor ze weg zijn. Bij mij duurt dat nl. altijd heel lang, en vraag me af of dat wel goed is) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |