Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   new age child (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1250755)

kwebbel 21-08-2005 22:21

new age child

wie weet hier wat meer over?

Mr.Ed. 22-08-2005 09:04

Citaat:

kwebbel schreef op 21-08-2005 @ 23:21 :
wie weet hier wat meer over?
misschien kan je google proberen of een andere zoekmachine,k wil best watopzoeken maar zelf een beetje moeite doen kan ook geen kwaad toch ;)

zelf weet iker trouwens niet zo veel van, volgens mij zijn het kinderen van "de nieuwe wereld" en deze zouden meer begaaft zijn of meer aanleg hebben om bovennatuurlijke/paranormale dingen aan te voelen.

kwebbel 22-08-2005 10:47

ik heb al gegoogled maar kwam op niks uit. Ik heb best lang gezocht.

JCG 22-08-2005 14:25

Dat is de naam die ze aan baby's geven die niet stoppen met janken. En kinder die strontvervelend zijn

kwebbel 22-08-2005 14:30

Citaat:

JCG schreef op 22-08-2005 @ 15:25 :
Dat is de naam die ze aan baby's geven die niet stoppen met janken. En kinder die strontvervelend zijn
:rolleyes:

JCG 22-08-2005 15:06

Citaat:

kwebbel schreef op 22-08-2005 @ 15:30 :
:rolleyes:
Tegenwoordig is elk kind dat druk is gelijk een ADHDer en elk kind dat het moeilijk op school kan leren is volgen zijn/haar ouders een genie kan daarom niet op school leren. En elke kind dat jank is een hypergevoelige kind en dus een new age kind.

kwebbel 22-08-2005 16:55

Citaat:

JCG schreef op 22-08-2005 @ 16:06 :
Tegenwoordig is elk kind dat druk is gelijk een ADHDer en elk kind dat het moeilijk op school kan leren is volgen zijn/haar ouders een genie kan daarom niet op school leren. En elke kind dat jank is een hypergevoelige kind en dus een new age kind.

je weet geeneens waar ik het over heb duidelijk, dus het is handiger om je onzinnige repley's hier niet te plaatsen.

Mr.Ed. 22-08-2005 17:55

Nieuwetijdskinderen

nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al. Zij beschikken over innerlijke wijsheid en leven vanuit hun gevoel.

In New Age-kringen streeft men naar persoonlijke groei, zelfontplooiing, zelfverwerkelijking, bewustwording en spirituele ontwikkeling. Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio. In het verleden zagen velen uit naar een 'nieuwe tijd' waarin liefde, vrede en verbondenheid met de natuur centraal zouden staan. Het verlangen om de samenleving radicaal te veranderen is echter geleidelijk wat op de achtergrond geraakt.

:)

Joostje 22-08-2005 18:01

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 22-08-2005 @ 18:55 :
Nieuwetijdskinderen

nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al. Zij beschikken over innerlijke wijsheid en leven vanuit hun gevoel.

In New Age-kringen streeft men naar persoonlijke groei, zelfontplooiing, zelfverwerkelijking, bewustwording en spirituele ontwikkeling. Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio. In het verleden zagen velen uit naar een 'nieuwe tijd' waarin liefde, vrede en verbondenheid met de natuur centraal zouden staan. Het verlangen om de samenleving radicaal te veranderen is echter geleidelijk wat op de achtergrond geraakt.

omg :(

kwebbel 22-08-2005 18:05

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 22-08-2005 @ 18:55 :
Nieuwetijdskinderen

dankje :) :)

K-pax 23-08-2005 03:15

Citaat:

Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio.
dat is toch wat eng :eek: :evil:

Mr.Ed. 23-08-2005 16:30

Citaat:

kwebbel schreef op 22-08-2005 @ 19:05 :
dankje :) :)
aslje,

vertel ons is hoezo je het wou weten.. :) misschien wel leuk om het topic beetje levende te houden :)

Halogeen 23-08-2005 16:49

Citaat:

K-pax schreef op 23-08-2005 @ 04:15 :
dat is toch wat eng :eek: :evil:
bang voor verandering? bang om ook open te staan voor andere dingen? bang om te ontdekken dat de wereld breder is dan we dachten?

Het is een beetje die bekrompen houding die domineert in de rationalistische kringen die mij benauwdt.

kwebbel 23-08-2005 17:46

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 23-08-2005 @ 17:30 :
aslje,

vertel ons is hoezo je het wou weten.. :) misschien wel leuk om het topic beetje levende te houden :)

Een goede vriend vertelde dat door zijn boeddistische oom en tante was gezegd. Het is iig wel uitgekomen.

Mr.Ed. 23-08-2005 18:14

^--> dat hij dat zou zijn dan? hoe merkt hij dat?

kwebbel 23-08-2005 19:05

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 23-08-2005 @ 19:14 :
^--> dat hij dat zou zijn dan? hoe merkt hij dat?
Aan zijn energie. Dat is humeursbepalend. Hij heeft mij weleens geholpen. En ja verder heb ik niet zo een voorbeeld :bloos: Hij is niet zo spraakzaam over een aantal jaren in zijn leven.

bij 23-08-2005 20:24

ik vind de term ´new age kinderen´ niet goed, ik voel me er door uitgesloten. Ik denk dat iedereen een new age kind kan zijn ook al ben je 65. Je kunt zelf toch streven naar een liefdevol leven etc. je kunt blijven wachten op die mooie kinders maar ,maak zelf eens wat beters van je leven (als je dat wilt natuurlijk).

nare man 23-08-2005 23:50

Haha, dat is echt een modewoord voor ouders die hun vervelende koters een etiketje willen geven, zodat ze een excuus hebben een voorkeursbehandeling te eisen. Het is grenzeloze onzin.

Mr.Ed. 24-08-2005 06:45

^--> het klopt enigzins wel, dat ouders vaak de problemen afschuiven op iets wat moeilijk te controleren is, hoogbegaafdheid, adhd, etc. dus zoiets klopt bij sommige gevallen best.

toch denk ik, als je het bijvoorbeeld in verband legt met een evt. nieuwe wereld in 2012 dat een nieuwe generatie mensen best wel eens waar zou kunnen zijn.

JCG 24-08-2005 09:32

Citaat:

nare man schreef op 24-08-2005 @ 00:50 :
Haha, dat is echt een modewoord voor ouders die hun vervelende koters een etiketje willen geven, zodat ze een excuus hebben een voorkeursbehandeling te eisen. Het is grenzeloze onzin.
Pas maar op, straks komt Kwebbel achter je aan :p .

kwebbel 24-08-2005 16:09

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 24-08-2005 @ 07:45 :
^--> het klopt enigzins wel, dat ouders vaak de problemen afschuiven op iets wat moeilijk te controleren is, hoogbegaafdheid, adhd, etc. dus zoiets klopt bij sommige gevallen best.

toch denk ik, als je het bijvoorbeeld in verband legt met een evt. nieuwe wereld in 2012 dat een nieuwe generatie mensen best wel eens waar zou kunnen zijn.

het verschil is, zijn ouders hebben het niet gezegd :)

Mr.Ed. 25-08-2005 09:44

dat was ook niet voor jou bedoelt hoor kwebbel maar voor Nare Man. :)

kwebbel 25-08-2005 16:50

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 25-08-2005 @ 10:44 :
dat was ook niet voor jou bedoelt hoor kwebbel maar voor Nare Man. :)
nee maar het was gewoon zo van dat bedoel ik dus niet ;):)

mepsteen 31-08-2005 14:07

is een new age kind niet een kind met speciale gaven, zoals telepatie en spoken kunnen zien en al dat soort dingen?

Moustache 31-08-2005 15:24

jij hebt zeker the sixth sense ofzo gezien :nono:

Anijs 31-08-2005 16:08

Ja nieuwetijdskinderen, daar heeft ons mam het ook altijd over. En daar bestempelt ze ons ook regelmatig mee. Maar volgens mij bestempelt ze daar iedereen mee die maar een beetje gevoelig is :o

FreeZzze 02-09-2005 21:56

:| Dan ben ik eigenlijk ook een new age child :|

haplo 03-09-2005 13:40

Citaat:

Halogeen schreef op 23-08-2005 @ 17:49 :
bang voor verandering? bang om ook open te staan voor andere dingen? bang om te ontdekken dat de wereld breder is dan we dachten?

Het is een beetje die bekrompen houding die domineert in de rationalistische kringen die mij benauwdt.

Die "bekrompen houding in rationele kringen" heeft er wel voor gezorgd dat jij nu achter je computer zit en niet de hele dag angstig voor enge ziekten koeien zit te melken. Maar laten we vooral ons laten leiden door gevoel en intuïtie i.p.v. ratio en onszelf ver terug in de tijd zetten. Als je dat zo'n goed idee vindt, waarom zit je dan nog achter die computer? Of zegt je "gevoel en intuïtie" dat een computer toch wel handig is en je te lui bent om werkelijk je ideeën na te leven?

Mijn reactie is misschien lullig, maar dat gelul over "je te laten leiden door je gevoel i.p.v. je verstand" maakt mij echt misselijk. Prima dat je dat vindt, maar doe er dan ook echt iets mee in plaats van enkel zweverig te ouwehoeren omdat het interessant staat.

Belgarath 03-09-2005 14:54

Gaan die new age children dan ook naar een "vrije school" ofzo?

KMBA 03-09-2005 15:05

Met gevoel bedoelen ze gewoon je in kunnen beelden en dat je niet alleen zoals bijv. sommige mensen alleen maar om geld geeft of alleen maar om zaken omdat het in hun eigen belang alleen is..'

Wat zou er gebeuren als iedereen [ook iedereen] elkar zou helpen, geen enkele overheid zou blijven staan... dat willen de meeste toch echter niet..

Gewoon je in kunnen beelden wat een lijden een ander heeft is bijv. zo'n gevoel [medeleven]... we kunnen wel computers hebben, maar als we alleen ratio gaan gebruiken, zodat bijv. een bepaald land/volk overleeft, dan zouden die computers worden gebruikt voor oorlogsdoeleinden etc.

Ratio en gevoel kunnen heel goed samengaan, denk bijv. aan medische wetenschap, het is ratio EN je helpt mensen.. dat is een ultieme samensmelting tussen deze 2.

-De middenweg is juiste-

KMBA

haplo 03-09-2005 15:23

Citaat:

KMBA schreef op 03-09-2005 @ 16:05 :
Met gevoel bedoelen ze gewoon je in kunnen beelden en dat je niet alleen zoals bijv. sommige mensen alleen maar om geld geeft of alleen maar om zaken omdat het in hun eigen belang alleen is..'

Wat zou er gebeuren als iedereen [ook iedereen] elkar zou helpen, geen enkele overheid zou blijven staan... dat willen de meeste toch echter niet..

Gewoon je in kunnen beelden wat een lijden een ander heeft is bijv. zo'n gevoel [medeleven]... we kunnen wel computers hebben, maar als we alleen ratio gaan gebruiken, zodat bijv. een bepaald land/volk overleeft, dan zouden die computers worden gebruikt voor oorlogsdoeleinden etc.

Ratio en gevoel kunnen heel goed samengaan, denk bijv. aan medische wetenschap, het is ratio EN je helpt mensen.. dat is een ultieme samensmelting tussen deze 2.

-De middenweg is juiste-

KMBA

Dat ben ik (grotendeels) met je eens. Er werd echter gesuggereerd dat gevoel ratio kan vervangen en dat we alleen gevoel nodig hebben. Vandaar mijn reactie.

Oo-Skategirl-oO 04-09-2005 18:03

heejj,
ik ben zelf ook een new age child, om het zo dan maar te zeggen,, dus als iemand vragen heeft ofzo, ja voeg me toe op msn of vraag het hier,, het is iig niet zonder problemen enzo.. :(

Moustache 05-09-2005 10:15

Citaat:

Oo-Skategirl-oO schreef op 04-09-2005 @ 19:03 :
heejj,
ik ben zelf ook een new age child, om het zo dan maar te zeggen,, dus als iemand vragen heeft ofzo, ja voeg me toe op msn of vraag het hier,, het is iig niet zonder problemen enzo.. :(

wat is het new age-achtige aan jou dan?

Oo-Skategirl-oO 05-09-2005 17:50

hoe bedoel je...? :confused:

Mr.Ed. 06-09-2005 07:11

Citaat:

Oo-Skategirl-oO schreef op 05-09-2005 @ 18:50 :
hoe bedoel je...? :confused:
hij bedoelt hoezo jij weet/voelt/hoort dat je een new age child bent.

Oo-Skategirl-oO 07-09-2005 12:15

de dingen die ik heb meegamaakt, bepaalde problemen die ik heb, en ik heb BIJNA alle kenmerken van een new age child...

Mr.Ed. 07-09-2005 19:28

Citaat:

Oo-Skategirl-oO schreef op 07-09-2005 @ 13:15 :
de dingen die ik heb meegamaakt, bepaalde problemen die ik heb, en ik heb BIJNA alle kenmerken van een new age child...
oh wat voor kenmerken dan ? en doe je r nog iets mee?

ik vraag dit niet omdat ik je mening in twijfel trek hoor, puur uit interesse.

Astuanax 07-09-2005 22:17

Zijn skaters geen agressieve mannetjes met veel te veel show in plaats van boomknuffelende gevoelige bambioogjeskinderen?
oo-skategirl-oo? Skaten is tegen de natuur.

phensicske 08-09-2005 10:05

Dat gevoel boven ratio, of tenminste, de overhand aan gevoel vind ik nogal raar, aangezien de jongen in kwestie autist is...

Vice 11-09-2005 23:05

Om eerlijk te zijn vind ik het maar raar. Als er in 2012 een nieuwe tijd aankomt, waarom worden er dan niet alleen maar nieuwetijds kinderen geboren. Ik zou wel eens willen weten hoewel van dat soort mensen hier op aarde rond lopen en of ze het van zichzelf weten. Want hoewel ik er wel eens wat over gelezen heb, is het niet echt bekend (zover ik weet).

Daarnaast vraag ik me af waarom de één wel een nieuwetijds kind is en de ander niet. Tenslotte zijn we allemaal mensen van vlees en bloed en dit zo zweverig dat ik het idee heb dat dit niet in iemands genen zit. Lijkt me ook sterk, want dan zou het in de familie zitten, terwijl het iets is van deze tijd. Met andere woorden, hoe wordt een ongeboren baby een nieuwetijds kind.

Voor mij blijft het nog iets vaags en ik heb vooral het idee dat veel ouders hun kinderen zo'n etiket geven om "interessant" over te komen. :s

G-Lo 12-09-2005 09:48

Zoals al aangegeven is is de hele term pure interessantdoenerij. D'r zijn zat kinderen die wat meer emotionele prikkels opvangen dan gemiddeld. Maar dat is niks bijzonders en zeker níet iets dat pas heel recent bestaat zoals men graag suggereert. Verschil is dat men daar nu, gelukkig wel, veel meer uiting aan mag geven dan vroeger. Niks bijzonders aan.

'De nieuwe generatie voor 2012' kom toch op.

De Veroorzaker 12-09-2005 19:40

Zijn dat niet gewoon hippies?

Releric 12-09-2005 20:27

Citaat:

Halogeen schreef op 23-08-2005 @ 17:49 :

Misschien vooral eerder bang voor het gegeven dat deze kinderen a priori "beter" zijn dan andere mensen. Dat is echter vooral een oud christelijk standpunt.

We zullen zien.

Uitzicht 13-09-2005 20:52

OMG dan ben ik ook een new age kind :(

Gelukkig hoor ik mijn ouders daar nooit over :)

Blood Fire Rage 15-09-2005 00:41

Citaat:

kwebbel schreef op 22-08-2005 @ 17:55 :
je weet geeneens waar ik het over heb duidelijk, dus het is handiger om je onzinnige repley's hier niet te plaatsen.
Ik denk eigenlijk dat hij donders goed weet waar hij over praat. Dit klinkt niet als de mening van een dom iemand die maar wat rondkletst. Dit in tegen stelling tot een bepaald iemand die lekker overhaast reageerd met zure ongefundeerde replies.

x-spekkie-x 15-09-2005 04:54

Citaat:

Blood Fire Rage schreef op 15-09-2005 @ 01:41 :
Ik denk eigenlijk dat hij donders goed weet waar hij over praat. Dit klinkt niet als de mening van een dom iemand die maar wat rondkletst. Dit in tegen stelling tot een bepaald iemand die lekker overhaast reageerd met zure ongefundeerde replies.
En nu stopt de discussie en gaan we weer lief doen :)
Anders ga ik met waarschuwingen en bans strooien ;)
Vecht dit eventueel maar per PM uit.

Mr.Ed. 15-09-2005 18:47

voor de mensen die er geintereseerd in zijn:

Nieuwetijdskind zijn is geen ziekte. Nu is er echter vaak vraag naar een zogenaamde checklijst van kenmerken van Nieuwetijdskinderen. De bepaling echter of iemand wel of niet "voldoet" is arbitrair. De Nieuwetijdskinderen organisatie is dan ook geen voorstander van dit soort lijsten. Maar om nu praktisch te blijven vindt u hieronder een lijst van kenmerken die voor kunnen komen. Het aantal criteria waaraan het kind voldoet / moet voldoen is niet vast aan te geven. De lijst geeft slechts een indruk van de kenmerken die mogelijk kunnen voorkomen. De lijst is niet compleet. zoals u kunt zien is er een overlapping met de lijsten die u vindt voor ADHD, dyslexie en hoogbegaafdheid. Dit geeft stof tot nadenken en eist terughoudendheid in het stellen van een "diagnose".

Een lijst met kenmerken

Ze huilen vaak als baby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
Ze benaderen alles vanuit hun emotie
Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken
Ze hebben moeite met de motoriek
Ze zijn dromerig
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Ze reageren sterk intuïtief
Ze hebben soms paranormale ervaringen
Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie
Ze hebben vaak voedselintoleranties
Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen
Ze hebben soms astma
Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
Ze zijn soms hoogbegaafd.

Mr.Ed. 15-09-2005 18:56

en hier nog een link uit de zoekmachine van het forum:

Klik!

G-Lo 16-09-2005 08:43

Mooi, op een paar puntjes na voldoe ik aan al die criteria. HARD.

Mag ik me nu ook aansluiten bij die vereniging?

JCG 16-09-2005 11:18

Ze huilen vaak als baby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ze zijn dromerig
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Ze reageren sterk intuïtief
Ze hebben soms paranormale ervaringen
Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen ,ze hebben soms astma (die 2 dingen gaan altijd hand in hand ;) )
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden

K*t, ik ben dus ook een nieuwe tijd kind :| .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.