![]() |
new age child
wie weet hier wat meer over?
|
Citaat:
zelf weet iker trouwens niet zo veel van, volgens mij zijn het kinderen van "de nieuwe wereld" en deze zouden meer begaaft zijn of meer aanleg hebben om bovennatuurlijke/paranormale dingen aan te voelen. |
ik heb al gegoogled maar kwam op niks uit. Ik heb best lang gezocht.
|
Dat is de naam die ze aan baby's geven die niet stoppen met janken. En kinder die strontvervelend zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je weet geeneens waar ik het over heb duidelijk, dus het is handiger om je onzinnige repley's hier niet te plaatsen. |
Nieuwetijdskinderen
nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al. Zij beschikken over innerlijke wijsheid en leven vanuit hun gevoel. In New Age-kringen streeft men naar persoonlijke groei, zelfontplooiing, zelfverwerkelijking, bewustwording en spirituele ontwikkeling. Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio. In het verleden zagen velen uit naar een 'nieuwe tijd' waarin liefde, vrede en verbondenheid met de natuur centraal zouden staan. Het verlangen om de samenleving radicaal te veranderen is echter geleidelijk wat op de achtergrond geraakt. :) |
Citaat:
|
Citaat:
dankje :) :) |
Citaat:
|
Citaat:
vertel ons is hoezo je het wou weten.. :) misschien wel leuk om het topic beetje levende te houden :) |
Citaat:
Het is een beetje die bekrompen houding die domineert in de rationalistische kringen die mij benauwdt. |
Citaat:
|
^--> dat hij dat zou zijn dan? hoe merkt hij dat?
|
Citaat:
|
ik vind de term ´new age kinderen´ niet goed, ik voel me er door uitgesloten. Ik denk dat iedereen een new age kind kan zijn ook al ben je 65. Je kunt zelf toch streven naar een liefdevol leven etc. je kunt blijven wachten op die mooie kinders maar ,maak zelf eens wat beters van je leven (als je dat wilt natuurlijk).
|
Haha, dat is echt een modewoord voor ouders die hun vervelende koters een etiketje willen geven, zodat ze een excuus hebben een voorkeursbehandeling te eisen. Het is grenzeloze onzin.
|
^--> het klopt enigzins wel, dat ouders vaak de problemen afschuiven op iets wat moeilijk te controleren is, hoogbegaafdheid, adhd, etc. dus zoiets klopt bij sommige gevallen best.
toch denk ik, als je het bijvoorbeeld in verband legt met een evt. nieuwe wereld in 2012 dat een nieuwe generatie mensen best wel eens waar zou kunnen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dat was ook niet voor jou bedoelt hoor kwebbel maar voor Nare Man. :)
|
Citaat:
|
is een new age kind niet een kind met speciale gaven, zoals telepatie en spoken kunnen zien en al dat soort dingen?
|
jij hebt zeker the sixth sense ofzo gezien :nono:
|
Ja nieuwetijdskinderen, daar heeft ons mam het ook altijd over. En daar bestempelt ze ons ook regelmatig mee. Maar volgens mij bestempelt ze daar iedereen mee die maar een beetje gevoelig is :o
|
:| Dan ben ik eigenlijk ook een new age child :|
|
Citaat:
Mijn reactie is misschien lullig, maar dat gelul over "je te laten leiden door je gevoel i.p.v. je verstand" maakt mij echt misselijk. Prima dat je dat vindt, maar doe er dan ook echt iets mee in plaats van enkel zweverig te ouwehoeren omdat het interessant staat. |
Gaan die new age children dan ook naar een "vrije school" ofzo?
|
Met gevoel bedoelen ze gewoon je in kunnen beelden en dat je niet alleen zoals bijv. sommige mensen alleen maar om geld geeft of alleen maar om zaken omdat het in hun eigen belang alleen is..'
Wat zou er gebeuren als iedereen [ook iedereen] elkar zou helpen, geen enkele overheid zou blijven staan... dat willen de meeste toch echter niet.. Gewoon je in kunnen beelden wat een lijden een ander heeft is bijv. zo'n gevoel [medeleven]... we kunnen wel computers hebben, maar als we alleen ratio gaan gebruiken, zodat bijv. een bepaald land/volk overleeft, dan zouden die computers worden gebruikt voor oorlogsdoeleinden etc. Ratio en gevoel kunnen heel goed samengaan, denk bijv. aan medische wetenschap, het is ratio EN je helpt mensen.. dat is een ultieme samensmelting tussen deze 2. -De middenweg is juiste- KMBA |
Citaat:
|
heejj,
ik ben zelf ook een new age child, om het zo dan maar te zeggen,, dus als iemand vragen heeft ofzo, ja voeg me toe op msn of vraag het hier,, het is iig niet zonder problemen enzo.. :( |
Citaat:
|
hoe bedoel je...? :confused:
|
Citaat:
|
de dingen die ik heb meegamaakt, bepaalde problemen die ik heb, en ik heb BIJNA alle kenmerken van een new age child...
|
Citaat:
ik vraag dit niet omdat ik je mening in twijfel trek hoor, puur uit interesse. |
Zijn skaters geen agressieve mannetjes met veel te veel show in plaats van boomknuffelende gevoelige bambioogjeskinderen?
oo-skategirl-oo? Skaten is tegen de natuur. |
Dat gevoel boven ratio, of tenminste, de overhand aan gevoel vind ik nogal raar, aangezien de jongen in kwestie autist is...
|
Om eerlijk te zijn vind ik het maar raar. Als er in 2012 een nieuwe tijd aankomt, waarom worden er dan niet alleen maar nieuwetijds kinderen geboren. Ik zou wel eens willen weten hoewel van dat soort mensen hier op aarde rond lopen en of ze het van zichzelf weten. Want hoewel ik er wel eens wat over gelezen heb, is het niet echt bekend (zover ik weet).
Daarnaast vraag ik me af waarom de één wel een nieuwetijds kind is en de ander niet. Tenslotte zijn we allemaal mensen van vlees en bloed en dit zo zweverig dat ik het idee heb dat dit niet in iemands genen zit. Lijkt me ook sterk, want dan zou het in de familie zitten, terwijl het iets is van deze tijd. Met andere woorden, hoe wordt een ongeboren baby een nieuwetijds kind. Voor mij blijft het nog iets vaags en ik heb vooral het idee dat veel ouders hun kinderen zo'n etiket geven om "interessant" over te komen. :s |
Zoals al aangegeven is is de hele term pure interessantdoenerij. D'r zijn zat kinderen die wat meer emotionele prikkels opvangen dan gemiddeld. Maar dat is niks bijzonders en zeker níet iets dat pas heel recent bestaat zoals men graag suggereert. Verschil is dat men daar nu, gelukkig wel, veel meer uiting aan mag geven dan vroeger. Niks bijzonders aan.
'De nieuwe generatie voor 2012' kom toch op. |
Zijn dat niet gewoon hippies?
|
Citaat:
We zullen zien. |
OMG dan ben ik ook een new age kind :(
Gelukkig hoor ik mijn ouders daar nooit over :) |
Citaat:
|
Citaat:
Anders ga ik met waarschuwingen en bans strooien ;) Vecht dit eventueel maar per PM uit. |
voor de mensen die er geintereseerd in zijn:
Nieuwetijdskind zijn is geen ziekte. Nu is er echter vaak vraag naar een zogenaamde checklijst van kenmerken van Nieuwetijdskinderen. De bepaling echter of iemand wel of niet "voldoet" is arbitrair. De Nieuwetijdskinderen organisatie is dan ook geen voorstander van dit soort lijsten. Maar om nu praktisch te blijven vindt u hieronder een lijst van kenmerken die voor kunnen komen. Het aantal criteria waaraan het kind voldoet / moet voldoen is niet vast aan te geven. De lijst geeft slechts een indruk van de kenmerken die mogelijk kunnen voorkomen. De lijst is niet compleet. zoals u kunt zien is er een overlapping met de lijsten die u vindt voor ADHD, dyslexie en hoogbegaafdheid. Dit geeft stof tot nadenken en eist terughoudendheid in het stellen van een "diagnose". Een lijst met kenmerken Ze huilen vaak als baby Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd Ze benaderen alles vanuit hun emotie Ze leven vanuit de eigen wijsheid Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken Ze hebben moeite met de motoriek Ze zijn dromerig Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht Ze reageren sterk intuïtief Ze hebben soms paranormale ervaringen Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie Ze hebben vaak voedselintoleranties Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen Ze hebben soms astma Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden. Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig Ze zijn soms hoogbegaafd. |
|
Mooi, op een paar puntjes na voldoe ik aan al die criteria. HARD.
Mag ik me nu ook aansluiten bij die vereniging? |
Ze huilen vaak als baby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd Ze leven vanuit de eigen wijsheid Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid Ze zijn dromerig Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht Ze reageren sterk intuïtief Ze hebben soms paranormale ervaringen Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen ,ze hebben soms astma (die 2 dingen gaan altijd hand in hand ;) ) Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden. Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden K*t, ik ben dus ook een nieuwe tijd kind :| . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |