![]() |
Ka
Ka: Ka is destiny, along with mission of life. It is a great, mysterious force, a little like the Grecian Tyche, and an immutable design at one time; one must obey it, often ignoring the resons why, often shattering one's affections, one's desires, one's duties. Without an apparent reson: "Ka is like a wind".
Klinkt wel aardig he... Degene die weet te vertellen (zo uit het blote hoofd, zonder google dus ;)), waar ik op dit idee ben gekomen krijgt van mij de titel: Mysticus/Mystica van de week. |
ka is toch een deel van de ziel volgens de egiptenaren ?
teminste er staat me nog iets vaags bij dat ik in het egiptische doden boek heb gelezen |
ja dat ba en ka eentje heeft het lichaam van een vogel ook als ik het goed heb....
|
Citaat:
|
ik weet niet zeker maar ik dacht dat de egyptenaren geloofde dat de ziel opsplitste in ba en ka dat weet ik niet meer precies...
maar het heeft niks met totemdieren te maken. |
bij het woordje KA denk ik aan een arend, geloof dat het een griekse god was ofzo?....
|
*helpt mensen met vragen*
[zonder google modus] De mens heeft een sterfelijk lichaam, maar een onsterfelijke levenskracht en ziel, de ka en de ba. Om na de dood te kunnen voortleven, moest de ba elke nacht in het lichaam kunnen terugkeren en de ka worden voorzien van voedsel.[/zonder google modus] :p |
Citaat:
|
Citaat:
maar dat zou goed kunnen jah Ka & Ba voor de egyptenaren en Yin&Yang voor de chinese maar ik weet het niet cker maar is het niet zo dat het Ka&Ba eerder was dan Yin&Yang? |
Citaat:
|
Jullie komen close, maar toch blijven jullie koud. De egyptenaren en de chinese oudheid hebben er inderdaad mee te maken, maar ze zijn niet hetgeen wat ik bedoel. Een extra tip is: ka-tet. Hiermee moet IEMAND het toch wel kunnen vinden ;)...
|
Citaat:
Maar heeft het dus wel te maken met Ki? De levenskracht van Yin en Yang? |
Es kijken, het heeft denk ik toch met levenskracht te maken... Uhmm.... die Ka en die Ba, dat zijn verschillenden delen van de levensenergie. Egyptenaren houden zich veel bezig met leven na de dood, vandaar die mummies. Dus die Ka en de Ba zouden na het hiernamaals kunnen reizen, maar omdat het lichaam als een mummie is gemaakt, kan degene ook met een lichaam in het hiernamaals lopen. Dus de egyptenaren zorgen ervoor dat het lichaam samen met de Ka en de Ba naar de hemel reist.
|
Ka - the spirit of life....
|
Citaat:
|
Citaat:
[qoute]Es kijken, het heeft denk ik toch met levenskracht te maken... Uhmm.... die Ka en die Ba, dat zijn verschillenden delen van de levensenergie. Egyptenaren houden zich veel bezig met leven na de dood, vandaar die mummies. Dus die Ka en de Ba zouden na het hiernamaals kunnen reizen, maar omdat het lichaam als een mummie is gemaakt, kan degene ook met een lichaam in het hiernamaals lopen. Dus de egyptenaren zorgen ervoor dat het lichaam samen met de Ka en de Ba naar de hemel reist.[/qoute] Maar Ki fighter let op wat je zegt zoals ik al zei de Ba moet elke nacht trug in het lichaam kunnen gaan. de KA moet worden voorzien van voedsel. jouw "conclusie" over het kunnen lopen over het hiernamaals dankzij de mummie is dat niet helemaal waar. Het zou moeten zijn dat de Ba -energie daar rond "loopt" tenzij met Ba de ziel bedoeld wordt waardoor de persoon in kwestie dus wel in het hiernamaals kunnen zijn. zoals je denk wel weet wordt je eerst afgewogen voor dat je het hiernamaals in gaat de 2 goden wie dat zijn weet ik niet maar die wegen af of je wel of niet in het hiernamaals mag komen of niet waardoor dus wel iemand (de ziel ) naar het hiernamaals moet gaan maar ik moet nu weg en weet niet of mijn verhaal nu helemaal klopt maar ik zie dat mrogen wel weer De mens heeft een sterfelijk lichaam, maar een onsterfelijke levenskracht en ziel, de ka en de ba. Om na de dood te kunnen voortleven, moest de ba elke nacht in het lichaam kunnen terugkeren en de ka worden voorzien van voedsel |
Ka-Tet is volgens mij een groepering ofzo, die hebben dan met zijn allen een missie en zijn ook 'gekozen' als ik het goed heb????
Ka is volgens mij het lot, of zoiets, maar ja dat stond er eigenlijk al he? Ik weet zeker dat ik het ergens heb gelezen, ik weet alleen niet meer waar. :mad: |
Het is geen BA maar RA en KA
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier duidelijk NIET over Ra de zonnegod. Maar over Ka en Ba. *heeft topic nog een x gelezen* Citaat:
denk ik... |
Citaat:
|
Volgens mij komt het uit een boek van Stephen King (heb ik de hele tijd over nagedacht) iets van The Dark Towers ofzo??
|
Citaat:
|
Citaat:
krijgdepleuris vind ik wel die titel verdiennen mystica van de week/maand (y) |
:) :) jeej!!! :) :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |